Skocz do zawartości

Polowanie na samoloty


KrzysztofZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

 

A ten lądował ale na City Airport też w Londynie:

 

s_04.jpg

 

William Optics ZS 66mm SD Apo + Canon 350d

 

Pozdrawiam :Beer:

 

Uch... piękna fotka, rozumiem, że nie montażowana?

 

Ja tam mam dobry widok przez okno na lotnisko na Jasionce ( w lini prostej jakieś 7-10 km) i mam pytanko, czy w projekcji da się zrobić takie fotki?

 

P.s mieszkam na dziesiątym piętrzę, tak że z wyjściem na dach nie ma problemu.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć Killer, miło cię tu spotkać B)

 

Jeżeli ktoś jest bliżej zainteresowany samolotami nad głową, to zapraszam na forum rnavspotters.pl

 

To jedno z moich ciekawszych zdjęć :D

 

A teraz mam do was pytanie: podobnie jak Kiler wykonuje zdjęcia samolotów Syntą 10" w ognisku głównym za pomocą redukcji 2"/M42. Jednak z kontrastem i kolorami różnie bywa toteż myślałem o zakupie jakiegoś filtra astro, prawdopodobnie UV lub polaryzacyjnego. Tylko nie mam pojęcia jak te filtry sie montuje - co za tym idzie, czy jest możliwość wykorzystania go w czasie robienia zdjęć (niby ta redukcja ma w nazwie gwint filtrowy). Czy ktoś mógłby wykonać i zamieścić zdjęcie mocowania takiego filtra, najlepiej na wspomnianej redukcji (jeśli to faktycznie możliwe)?

Edytowane przez grztus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne KILLER masz te zdjęcia. Robisz je rozumiem 400d w ognisku głównym!

Tylko jak namierzasz samolot żeby akurat był w kadrze ja strzelasz fotkę (pewnie dwie osoby do tego muszą być - jedna celuje w szukaczu druga pstryka - lub samowyzwalacz)

 

Sam ostatnio często podglądam przez teleskop samoloty na wysokościach przelotowych. Oj a jest co podziwiać ponieważ mam nad sobą UL 984, UM 866 oraz UP 193 czyli jak zerkniesz na mapkę mieszkam pomiędzy

SKAVI a BABKO

Kiedyś już byłem na kupnie skaneru do depesz ACARS ale to może kiedyś w przyszłości (ale wtedy już nie będzie czasu na nic - w nocy astronomia - w dzień spotting)

 

Jeszcze raz gratuluje świetnych zdjęć :Salut:

Edytowane przez simarik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe słowa. Co do zdjęć to robie je w ognisku ale z założonym Barlowem 2x. Pierwsza i trzecia fotka z poprzedniego postu to są samoloty z UL984 (odległość 26km), ten Turkish leciał po UN 133. W wypadku focenia samolotów zenicie Barlowa zdejmuje bo samolot nie mieści sie w kadrze a poza tym jest zbyt duże powiększenie no i nie idzie nadążyć za samolotem. Fotki oczywiście wykonuje sam, nie potrzebuje nikogo do celowania szukaczem. To bardzo proste... namierzam samolot szukaczem z małą poprawką a następnie przechodzę na wizjer aparatu i od razu mam samolot w wizjerze. Potrafię nawet złapać samolot lecący z odległości ok 50-60 km lecący bez smugi, naprawdę nie stwarza mi to żadnego problemu :banan:

 

Tu przykład samolotu złapanego z odległości ok 50 km. Już było ciemno i mi fotkę rozmazało.

 

AN-12

1532an12meridianairlinend9.th.jpg

Edytowane przez KILLER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz mam do was pytanie: podobnie jak Kiler wykonuje zdjęcia samolotów Syntą 10" w ognisku głównym za pomocą redukcji 2"/M42. Jednak z kontrastem i kolorami różnie bywa toteż myślałem o zakupie jakiegoś filtra astro, prawdopodobnie UV lub polaryzacyjnego. Tylko nie mam pojęcia jak te filtry sie montuje - co za tym idzie, czy jest możliwość wykorzystania go w czasie robienia zdjęć (niby ta redukcja ma w nazwie gwint filtrowy). Czy ktoś mógłby wykonać i zamieścić zdjęcie mocowania takiego filtra, najlepiej na wspomnianej redukcji (jeśli to faktycznie możliwe)?

 

Ponawiam prośbę o odpowiedź na powyższe pytanie kolegi Grzegorza. Ja również jestem ciekaw czy jest możliwość focenia z założonym filtrem B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemarc, dziękuję za odpowiedź i zdjęcie złączki. Mam jednak jedną wątpliwość: filtr cir-pol ustawia się poprzez obrót dwóch części względem siebie, zatem jak widzę po założeniu go i włożeniu do wyciągu - nie będzie możliwości jego korygowania?

W każdym razie gwint wewnątrz złączki faktycznie jest, dzięki za naprowadzenie B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemarc, dziękuję za odpowiedź i zdjęcie złączki. Mam jednak jedną wątpliwość: filtr cir-pol ustawia się poprzez obrót dwóch części względem siebie, zatem jak widzę po założeniu go i włożeniu do wyciągu - nie będzie możliwości jego korygowania?

W każdym razie gwint wewnątrz złączki faktycznie jest, dzięki za naprowadzenie B)

Mówisz o filtrze astronomicznym? On składa się z dwóch filtrów polaryzacyjnych i w foto samolotów do niczego się nie przyda, bo działa jak filtr szary o regulowanej transmisji. Jeżeli chcesz zwiększyć kontrast samolotów na tle nieba, to rozwiązaniem jest pojedynczy fotograficzny filtr polaryzacyjny. Tylko pamiętaj, że taki filtr działa najbardziej efektywnie w odległości 90 stopni od Słońca. Pamiętaj też, że jest on dość ciemny i wymusza ok. 3-krotne wydłużenie czasu ekspozycji. Przy światłosile i ogniskowej teleskopu może to spowodować, że wykonanie nieporuszonych zdjęć stanie się trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz Radku, dwóch polarów się nie spodziewałem <_<

 

Czyli tak jak napisał Sumas, trzeba będzie użyć filtru na M48 (trudno będzie znaleźć).

Chyba po prostu kupię UV, przynajmniej nie będą mi śmieci na matrycę wpadały.

 

Dzięki za porady!

Edytowane przez grztus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

Fotki z niedzieli - 03.02.2008

 

12:19 - B747 Lufthansa

1219-B747-Lufthansa.jpg

1219-B747-Lufthansa2.jpg

1219-B747-Lufthansa3.jpg1219-B747-Lufthansa4.jpg

 

 

13:12 - MD11 Lufthansa Cargo

1312-MD11-LufthansaCargo.jpg

 

13:13 - B777 Jet Airways

1313-B777-JetAirways.jpg

 

13:27 - A330 Lufthansa

1327-A330-Lufthansa.jpg

 

13:33 - B747 Cargolux

1333-B747-Cargolux.jpg1333-B747-Cargolux2.jpg1333-B747-Cargolux3.jpg

 

13:33 - B777 Malaysia tuż za Cargoluxem w jego smudze

1333-B747-Cargolux-smuga.jpg

 

13:35 - B747 Singapore

1335-B747-Singapore.jpg1335-B747-Singapore2.jpg

 

15:00 - B747 Lufthansa

1500-B747-Lufthansa-1.jpg

 

A teraz ta sama Lufa tylko w oryginalnej pełnej wielkości - REG'a można odczytać :shock:

 

---> KLIK <---

th_B747LH_FULL-1.jpg

 

15:24 - MD11 UPS

1524-MD11-UPS-1.jpg

 

Muszę kiedy podjechać bliżej UL984 bo te 30 km robi swoje :roll:

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.