Skocz do zawartości

Obserwacja DS-ów w czerwcu.


Rekomendowane odpowiedzi

Jako żę nie mam doświadczenia w obserwacjach obiektów DS w teleskopie, mam pytanie.

Czy obserwacja DS w czerwcu, kiedy nie ma nocy astronomicznych ma sens?

Byłem wczoraj na obserwacjach od 23 do 2 godziny i nawet o 0.45 kiedy słońce dołowało, była widoczna na północy łuna od słońca.

Testowałem właśnie swoją nową synte 10, ale musze powiedzieć że moje wrażenia z obserwacji DS są raczej średnie, np. M101 widoczna ledwo, ledwo. Ciężko się było wgryźć w M13, podział gwiazd był widoczny, ale jakby brakowało jasności. Nie wiem, może na niebie były jakieś cirrusy. Za słabsze galaktyki w ogóle się nie brałem.

Już stosunkowo najlepiej prezentowały się gromady otwarte, oj bardzo ładnie. Ale obiekty o dużej rozciągłości nie były zbyt ciekawe. Nie wiem może to brak doświadczenia w obserwacji, może seeing. Bo kolimacja telepa raczek poprawna ( sprawdzone pudełkiem kolimacyjnym).

Trzeba chyba z DS poczekać przynajmiej do połowy sierpnia. Tak mi się zdaje. Jakie macie w tej materii przemyślenia?

 

Pozdrawiam. :Beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Czy obserwacja DS w czerwcu, kiedy nie ma nocy astronomicznych ma sens?

(...)

 

Wiesz, Ci z miasta to maja slabiej w grudniu, niz ja w dniu przesilenia. Wczoraj nie bylo tak zle, wylazla szczatkowa droga mleczna w labedziu. Po prostu celuj w zenit, poludnie i poludniowy zachod.

 

A czy ma to sens? A to zalezy czy obserwacje w slabych warunkach daja Ci satysfakcje czy tik nerwowy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach