Skocz do zawartości

Witaj na forum skupiającym największą społeczność astronomiczną w Polsce - Astropolis.pl
Zachęcamy do rejstracji, dzięki której uzyskasz dostęp do wszystkich funkcji Astropolis.pl. Po tym, jak założysz swoje konto i zalogujesz się do systemu będziesz mógł zakładać wątki, odpowiadać we wszystkich tematach, oceniać posty innych użytkowników, a także korzystać z rozbudowanego systemu komunikacji między użytkownikami. Jeśli masz już swoje konto, zaloguj się tutaj - w przeciwnym wypadku zarejestruj konto - za darmo - teraz!
Zdjęcie

teleskop dla początkującego

- - - - -

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

Rafalizator

Rafalizator

Astro-Forum.org

• Astroamator
  • PipPip
  • 67 postów
Witam :). Przymierzam się do zakupu teleskopu, ale jestem totalnym laikiem i nie bardzo mam o tym wszystkim pojęcie. Myślałem o reflektorze Sky-Watcher (Synta) SK1149EQ2. Czy zwierciadło o średnicy 114 mm wystarczy aby np. obserwować Jowisza lub Saturna i zobaczyć ich księżyce ? Na co wpływ ma długość ogniskowej w takim teleskopie, bo widziałem podobne modele o różnych ogniskowych.

Jeśli to nie jest najlepszy wybór prosiłbym o radę, jaki teleskop wybrać i na mniej więcej na co on mi pozwoli:). Z góry dzięki.
0
Meade 114/910, Bushnell 10x50 i parę dziwadeł:P

Pozdrawiam
Rafał Szabla

Rammstein5

Rammstein5

Astro-Forum.org

• Społeczność Astropolis
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1308 postów
Przeczytaj może to http://astro-forum.o...showtopic=12903 , bardzo podobny wątek.
0
Taurus 380, Eos 300D, kilka Naglerków

Rafalizator

Rafalizator

Astro-Forum.org

• Astroamator
  • PipPip
  • 67 postów
Dzięki wielkie :). Poczytałem sobie trochę. A co z tą ogniskową ?
0

Pozdrawiam
Rafał Szabla

Gość_saywiehu_*

Gość_saywiehu_*
  • Gość
Ogniskowej tłumaczenie łopatologiczne :szczerbaty: