Skocz do zawartości

Jaki teleskop?


nowy77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam zamiar kupić pierwszy teleskop. Jestem zielony w temacie i proszę o poradę który z tych modeli będzie odpowiedni dala początkującego. Szukam teleskopu do obserwacji planet mgławic,galaktyk jeżeli się da :)

 

Teleskop "Soligor" MT-910 cena:999.00zł

 

Średnica zwierciadła: 114mm

- Ogniskowa zwierciadła: 910mm

- Światłosiła: 1:8

- Użyteczne powiększenia: 25 - 230x

 

http://www.astrokrak.pl/sklep/product_info...products_id=236

 

Sky-watcher 13065EQ2 Parabolic Reflektor 130/650 #1686 cena:674.95

 

zwierciadło o średnicy 130 mm

ogniskowa: 650 mm

 

http://www.dfoto.pl/sklep/customer/product...6&cat=33&page=4

 

 

Teleskop "Synta/Sky-Watcher" SK1149 EQ2 [50-16000] 595.00zł

 

Średnica zwierciadła: 114mm

 

Ogniskowa zwierciadła: 900mm

 

http://www.astrokrak.pl/sklep/product_info...products_id=405

 

 

Teleskop "Synta/Sky-Watcher" SK1309 EQ2 695.00zł

 

Średnica zwierciadła: 130mm

Ogniskowa zwierciadła: 900mm

 

http://www.astrokrak.pl/sklep/product_info...products_id=406

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teleskop "Synta/Sky-Watcher" SK1309 EQ2 695.00zł

 

Średnica zwierciadła: 130mm

Ogniskowa zwierciadła: 900mm

 

http://www.astrokrak.pl/sklep/product_info...products_id=406

 

Z wymienioinych przez Ciebie, ten bedzie odpowiedni na poczatek.

 

A dokładając trzy stówki możesz mieć 20cm lustro, czyli Synte na Dobsonie.

Klik zeby sprawdzic

 

pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a któżby śmiał Ci posta wykasować?? :o

 

a to czasem nie tego miałeś na myśli: http://astro-forum.org/Forum/index.php?s=&...ndpost&p=193790 ?

 

Nie wazne pisałem o tym, że Synta to kupa bleee sklejki i takie tam moje takie inne wady Synty... od samego myslenia na temat siedzenia przy dobsonie robi mi się wilgodno i już mnie łamie w krzyżu...

 

Paweł Maksym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość saywiehu