Skocz do zawartości

Problem z wyborem!


Woland

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem całkowitym amatorem ale kazdy nim kiedys byl. Od czeos trzeba zaczac.

I wlasnie tu pojawia sie problem- od czego?

 

Po przeczytaniu wielu postow na tym forum zamiast odpowiedzi pojawilo sie wiecej pytan :)

 

Chcialbm kupic sobie "moj pierwszy teleskop" (nie lornetke)

Na zakup nie mam za duzo funduszy ale nie chce kupic badziewia.

 

prawdopobnie bedziecie mi doradzac synte na dobsonie - tez ja biore pod uwage ("6)

(czy moge podłączyć do niego aparat?)

ale to ostatecznosc ze wzgledu na cene.

 

zastanawiam sie nad czyms tanszym np:

Sky-watcher 1309EQ2 - za 630zł

Sky-watcher 13065EQ2 - za 630zł(nie wiem czym oprocz ogniskowej rozni sie od poprzedniego)

Celestron Powerseeker 127 EQ - za 625zł

Celestron Firstcope 90 AZ(refraktor) - za 730 zł

oraz Optisan STAR 750150 - za 750zł

 

chce aby teleskop byl uniwersalny a takze abym mogl robic przy jego uzyciu zdjecia

dziekuje z gory za opinie i pomoc w wyborze. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje przeczytać to:

http://www.skyscope.pl/celestia/index.php/Teleskop_na_balkon

 

Ja kupiłem synte 130/900 po części dla tego, że chce se czasem na balkonie poobserwować, a po części dla tego ze mam swój jakiś tam "szalony" plan związany z nim na przyszłość (a jak se coś ubzduram to już koniec :szczerbaty: ).

 

A gdyby nie balkon i plan brałbym 8" (chociaż musiałbym dozbierać grosza) tylko jak tak pomyśle to nie miał bym tego w sumie gdzie przechowywać.

 

Jak widzisz jest wiele spraw które musisz przemyśleć.

 

A jak już wspomniałeś coś o zdjęciach to na dobsonie chyba tylko planetki no i księżyc można pokombinować a i w sumie z reszty sprzętu co podałeś też nie za bardzo podziałasz.

Ale w tym kierunku na forum jest wiele wypowiedzi osób o wiele bardziej kompetentnych ode mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach