Skocz do zawartości

Bliski kosmos - film 3D


Adam_Jesion

Rekomendowane odpowiedzi

W ramach marnej pogody przysiadlem do programu Maya (to ten w ktorym robi sie najlepsze efekty do superprodukcji amerykanskich) i postanowilem "wyrzezbic" nasz uklad sloneczny.

 

Tak sobie pomyslalem, ze jak bede mial stworzone juz otoczenie, to mozna w to wplesc jakis scenariusz. No nie wiem... Na razie pokaze wam kilka klatek z pierwszej probnej animacji - czyli najblizeszgo naszego otoczenia. Nie chce w tym filmie utrzymac jakies max realnosci wizualnej. Ma to byc bardzo efektowne i powodowac zadume nad nasza malenkoscia.

 

Na orbite ziemi wrzuce satelity oraz stacje ISS. Macie gdzies moze link do projektow tej stacji - czyli dokladnych schematow, zdjec itp? Musze miec z czego ja odtworzyc. A moze jednak poleciec troche bardziej w przyszlosc? Np moment przed podroza czlowiek na wszystkie planety? Taki przelot po ukladzi? Sam nie wiem... Moze sa gdzies w necie jakies prototypy statkow?

 

Innym scenariuszem moze byc potencjalna katastrofa. Czyli moge zwyczajnie pierdyknac w ta ziemie, albo ksiezyc porzadna kometa :)

Bylby z tego taki krotki filmik spoleczny, aby wiecej wydac na rozwoj systemow ostrzegania/niszczenia.

 

Oczywiscie to wszystko bedzie powstawac w slamazarnym tempie, bo:

1. brak czasu

2. dopiero ucze sie tego softu (dla przyjemnosci) :)

 

Ponizej pierwsze ujecia:

 

orbita1.jpg

 

orbita2.jpg

 

orbita3.jpg

 

orbita4.jpg

 

orbita5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obiektami okraglymi idzie znacznie latwiej, ale z taka stacja kosmiczna to bedzie rzezba niezla :)

 

Jako ciekawostke (dla tych co nie wiedza jak buduje sie obiekty w 3d) pokaze wczesniejszy model od ktorego zaczalem zabawe z 3d. Generalnie glowa to najtrudniejszy obiekt. Jak to sie zrobi, to potem wszystko da sie zrobic ;)

 

Sam model bez tekstury:

 

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/post_p...ics/28163_0.jpg

 

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/post_p...ics/28163_1.jpg

 

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/post_p...ics/28163_2.jpg

 

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/post_p...ics/28163_3.jpg

 

A tak wyglada siatka tego modelu:

 

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/post_p...ics/28163_4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś robiłem takie krajobrazy w Bryce 4 i 5 ,dość prosty i intuicyjny program .

Tekstury i bryłki 3d można zciągnąć z programu Celestia jest tam także ISS ,Mir i inne .Jak by co to postaram się wysłać.

Polecam stronkę http://www.max3d.pl/ z niesamowitymi renderingami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Bryce to nie to samo, bo tam to sie praktycznie wszystko samo robi :) i przez to masz znacznie ograniczone mozliwosci kreacji. W Mayce mozesz zrobic wszystko co tylko da sie wyobrazic - oczywiscie kosztem edukacji, bo tu wszystkiego trzeba sie nauczyc.

 

Nie chce gotowych modeli, bo co to za sztuka zerznac, poza tym tekstury w celesti sa w zbyt malej rozdzielczosci. W tych screenach tesktury maja po 3000x3000 i to jest na styku sensownosci. Chodzi o zblizenia - wtedy widac syf.

 

Gdybys znalazl takie duze byloby super. W ostatecznisci tekstury innych ksiezycow moga byc mniejsze. ISS przydalby sie jakis projekt dokladny i zdjecia do tekstur. Ale zastanawiam sie nad czyms bardziej futurystycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy programach 3d zawsze najważniejszy jest człowiek i pomysł ,program jest często sprawą drugorzędną.

Pozostaje Ci samemu coś narysować np. w Maxie ,który ma dużo narzędzi do modelowania i zaimportować , ja zawodowo ograniczam się tylko do modelowania w Autocadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal, Maya jest softem BARDZO tanim, jak na to co za to dostajesz!!! I dzieki temu zawdziecza swoj sukces rynkowy. Zobacz ile kosztuja inne profesjonalne pakiety o mozliwosciach, ktore i tak sa w tyle za Maya. Do tej pory trzeba bylo dokupic sporo elementow, aby otrzymac takie narzedzie - teraz masz to za jedna cene i to jak na branze smiesznie niska, bo tu aplikacje potrafia kosztowac setki tysiecy $.

 

Oczywiscie do tego trzeba doliczyc koszt hardware'u, bo zeby bawic sie w powazniejsze animacje to juz trzeba miec render farm - czyli pare poteznych kompow. Program symuluje pelna fizyke i dynamike. Niesamowite rzeczy pozawala robic. Widzialem nawet opracowanie zderzen samochodow wykonane na fizyce Mayi. Kurs tego programu w USA kosztuje 20-30 tys $ i w zasadzie po nim znasz podstawy :). Faktem jest, ze wtedy mozesz sie zaczepic do pracy za 20 tys $ na msc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Jesion....... shock!

Super produkcja .... mam taki pomysł abyś wygenerował jakiś fajny obraz kosmiczny ale z jaśniejszym tłem i np.w prawym dolnym rogu dorzucił symbol astroforum, wyrenderował w 800x600 i np 1024x768 i mielibyśmy wspaniałą tapetę "forumową" dla Windowsa.

Oczywiście wiem że to jest pracochłonne ale gdybyś miał coś w tonacjach niebieskich, jasno niebieskich to tapeta byłaby cool!

Oprócz koszulek i ew. innych gadżetów byłaby (jeślibyś się zgodził) do pobrania ze strony AstroForum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.