Skocz do zawartości

Soligor MT-800 przygotowania do astrofoto


eReS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Jestem początkujący więc ostrzegam, że pytanie niekoniecznie musi być mądre :-)

Od niedługiego czasu obserwuję co nieco Soligorem MT-800. Powoli dojrzewam również finansowo do zakupu lustrzanki i rozpoczęcia zabawy z astrofoto. (nota bene nastawiłem się już na EOSa-450D)

Na razie nabyłem lunetkę biegunową. Ustawiam montaż i celuje w gwiazde polarną no i mam problem, jak po takim ustawieniu mam ustawić teleskop na dowolną część nieba ? Przecież w pewnym momencie zaczyna mnie blokować statyw ? Tubus o niego po prostu zahacza. Czy przesunąć go tak, żeby obręcze były na samym jego kraju ? JEszcze nie próbowałem i nie wiem co z równowagą. Poza tym wyciąg w takim ustawieniu będę miał bardzo wysoko nawet przy minimalnym wysunięciu statywu.

Czy wystarczy mi po udanym ustawieniu zapodać wyłącznie napęd w jednej osi ? EQ-3 jest do takiego napędu przystosowany ?

 

Dzięki zapodpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyważysz odpowiednio tubę (tak żeby nie przeciagała w którąś stronę) to nie ma prawa ci nic zaczepiać.

Wogóle to zdziwiłeś mnie takim problemem. Miałem CG4, Soligora, Vixena i nigdy mi nic nie zaczepiało o tubę MT800. Najwyżej to napędy moga cie zblokować ale to w skrajnych połozeniach których praktycznie nie wykorzystasz.

 

Zrób fotkę takiego położenia oraz teleskopu i montażu który ustawiony jest przeciwwagą do dołu.

Edytowane przez mario2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

To i ja sie podepne pod temat.

posiadam Soligora mt-800 ze starym wyciagiem 1,25'' ostatnio zakupilem canona 350d.

rzecz jasna chce kupic redukcje i cos popsrtykac, ale..

sa dwie mozliwosci:

1. redukcja eos->m42 i m42->1,25''

2. redukcja eos->m42 i m42->soligor(po odkreceniu pewnego pierscienia) czyli zlaczka dedykowana.

 

w opcji drugiej otwor jest wiekszy o ok 9-10 mm.