Skocz do zawartości

TELESKOP DO 2800zł + PORADY!!!


mateusz_18

Rekomendowane odpowiedzi

Odkąd sięgam pamięcią zawsze chciałem sobie kupić teleskop. W sumie to nie wiem, dlaczego tak długo zwlekałem z jego zakupem. W zeszłym roku odpuściłem sobie ze względu na maturę i możliwy bark czasu. Teraz jak już jest po wszystkim chciałbym spełnić swoje marzenie. Astronomia to taka moja cicha pasja, z tym, że nie znam się na sprzęcie do obserwowania nieba. Czytałem już trochę (m.in. na tym forum) wypowiedzi na temat sprzętu, ale ciągle nie jestem w stanie dobrać odpowiedniego. Byłbym naprawdę bardzo wdzięczny gdyby ktoś z Was pomógł mi podjąć tę trudną decyzję. Bez tych informacji to chyba ciężko coś podpowiedzieć a mianowicie:

 

- mieszkam na wsi, ok. 40 km od Warszawy. Nocą za domem w sadzie doskonale widać niebo i ciężko jest znaleźć jakieś źródło światła poza naturalnym. Wynika z tego, iż kwestia logistyczna nie ma dla mnie znaczenia. Teleskop może mieć dowolną wagę i wymiary, bo daleko z nim nie muszę iść:D

 

- wiem, że ciężko jest znaleźć taki uniwersalny teleskop żeby był dobry do wszystkiego, ale nie ukrywam, że chętnie popatrzyłbym na wiele rodzajów ciał niebieskich.

 

- mój budżet wynosi tyle, co zarobiłem w te wakacje, czyli 2800zł

 

- nie mam skonkretyzowanego rodzaju teleskopu, choć domyślam się, że na początek najlepszy byłby typ Newtona. Zresztą na lepszy to mnie nie stać:(

 

- moje doświadczenie jest bardzo ubogie. Jedynie u brata ciotecznego miałem możliwość obserwować niebo przez jego skromny teleskop (kosztował ok. 500zł, więc nie był najwyższych lotów)

 

Myślałem, o czym takim:

 

Teleskop Bresser Messier N-203 203/1000 (cena 2200zł)

 

lub o takim:

 

Sky-watcher Synta 12 (cena 2550zł)

 

Byłoby super gdyby ktoś z Was napisał mi na co najbardziej należy zwracać uwagę podczas zakupu teleskopu i czego należy unikać.