Skocz do zawartości

Pierwszy teleskop


frankoqq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym kupić teleskop do 2000 zł.

Mieszkam w bloku choć obserwacje mogę prowadzić w terenie.

Myśle o obserwowaniu i robieniu zdjeć planet, komet,mgławic itd.

Jestem dość zielony w tym temacie ale takie są początki :))

Myślałem o zakupie teleskopu Bresser Messier R-102 102/1000 co o tym sądzicie

Może macie jakieś lepsze propozycje.

Prosze bardzo o porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy że możesz obserwacje prowadzić w terenie? Wiesz inaczej jest kiedy sprzęt targasz na piechotę, inaczej jest gdy idziesz na pociąg a jeszcze inaczej jest gdy masz samochód. Od tych czinników głównie zależą rozmiary i waga urządzeń. Bo mieszkając w bloku, waga i rozmiar teleskopu to bardzo istotny czynnik. Ten teleskop Bresser wśród użytkowników zbiera pozytywne oceny. Natomiast z tego co ja sie orientuje wiesz asię go na EQ (conajmniej) 2, więc waga zestawu to około 20 - 25 kg, i montaż (cały ten statyw) jest bardzo nieporęczny w przenoszeniu go nie mając transportu, natomiast napewno nadaje się do astro-foto, i na pewno jest bardzo stabilnym i solidnym montażem.

 

Napisz gdzie chcesz go zaberać i czym, wtedy łatwiej napewno będzie znaleźćcoś odpowiedniego. Ale w sumie za kwotę 2000zł można już cos solidnego dostać, także kwestią jest tylko mozliwość obserwacji w danym terenie i warunki jakie posiadasz.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach