Skocz do zawartości

Skywatcher Dobson 10' ' PYREX


robi23

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc. Mam pytanie dotyczace teleskopu Skywatcher Dobson 10' ' PYREX. Na dzien dzisejszy mam teleskop Bresser Messier N150. Teleskop jest naprawde git ale z czasem mialem ochote ogladac cos w lepszej jakosci i "nieco blizej" Zauwazylem teleskop dziwnie tani, tanszy od mojego Bressera ale lepszego. Chce tylko spytac o rade czy zostawic mojego starego Newtona czy ktos bardziej poleca Skywatcher Dobson 10' ' PYREX. Cena niechodzi w rachube.

 

Z gory dzieki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok :szczerbaty: A wiec: Mam 16 lat. Jestem amatorem astronomii, raczej z podstawowa wiedza. Mieszkam w jakims zadupiu w Anglii. Mieszkam w miescie ale czesto moge wyjezdzac na tereny niezabudowane, bez zadnych swiatel. Radze sobie z dosyc ciezkimi sprzetami. Moj ojciec ma samochod. Posiadam teleskop Bresser Messier N150 z montazem eq-5. Jestem zainteresowany teleskopami lepszymi niz moj do 3000zl i najlepiej cos z rodzaju Skywatcher Dobson 10' ' PYREX (a konkretnie to wlasnie nim) przez ktory moge zobaczyc zeczy wyrazniej i blizej. Nieprzepadam za refraktorami! Czekam na pomoc w odpowiedzi czy kupic Skywatcher Dobson 10' ' PYREX czy zostawic moj poniewaz jest lepszy. I jeszcze jedno: dlaczego ten Skywatcher jest tanszy mimo ze jest lepszy? Czy to tylko przecena?

 

http://sklep.teleskopy.net/product_info.ph...products_id/533

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć robi23,

10 cm większa średnica lustra to w mojej opinii dużo. Sam posiadam Syntę 10'' i na mniejsze gabaryty bym się nie przesiadł.

Jednak wymaga ona ciemnego nieba do obserwacji i dobrych okularów, choć uważam, że kitowe plossle też na początek da się wykorzystać.

Twój N150 prawdopodobnie jest droższy ze względu na montaż EQ5.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach