Skocz do zawartości

Co zobaczę z takim sprzętem?


wikary666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na początek chciałem przywitac Administratorów i Użytkowników tego Forum, jak widac jestem tu nowy a jeśli chodzi o astronomię i sprawy związane ze sprzętem jestem zupełnie zielony więc byłbym wdzięczny za cierpliwośc i wyrozumialośc :D. Fascynuję się fotografiami szeroko pojętego kosmosu, gwiazd, mgławic, planet itp. Mam Stellarium w wersji 0.10 beta, od paru dni się tym bawię. Teraz mam okazję sam cokolwiek poobserwowac (mam nadzieję). Mam parę pytań do doświadczonych kolegów. Otóż ostatnio wszedł w moje posiadanie następujący model teleskopu:

http://www.bazarek.pl/produkt/206948/teles...-sk1141eq1.html

Pytania:

1.Czy przez coś takiego obejrzę planety naszego układu? Możecie mi powiedziec czy to coś warte, coś więcej o tym akurat modelu? Pożyczyłem jak narazie od znajomego ale mogę kupic jeśli mi się spodoba, więc wziąłem go na 'testy' :)

2.Tak mniej więcej, jaki najdalszy obiekt mógłbym dzięki niemu obejrzec? (z tych popularniejszych, godnych zainteresowania)

3.Pewnie będą osoby, które napisałyby z chęcią 'kup sobie lornetkę' - otóż mam zamiar, tylko i tu nie wiem jaką. Czy powiększenie 10x50 wystarczy?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam!!

Edytowane przez wikary666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w takim razie da się cokolwiek konkretnego zobaczyc? Czy też sytuacja jest aż tak beznadziejna..? :o

 

to zależy jak ciemne niebo masz. Jesli bardzo ciemne to kilka jasniejszych galaktyk zobaczysz, Księżyc bedzie dobrze widać, Jowisz i Saturn tez powinien być ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w takim razie da się cokolwiek konkretnego zobaczyc? Czy też sytuacja jest aż tak beznadziejna..? :o