Skocz do zawartości

WIELKI DYLEMAT?


fleczer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie !!!!

Panowie im więcej szukam i czytam tym bardziej staje się sprawa skomplikowana, jest tyle sprzętu i taki wybór że mózg się gotuje jak człowiek zaczyna wybierać najbardziej dogodna dla siebie alternatywę sprzętową, ale zawsze po otwarciu następnej oferty budzi się pytanie czy to co wybrałem jest w miarę dobre, a to co teraz oglądam nie będzie lepsze (jestem laikiem w tej dziedzinie). Pytanie moje dotyczy co wybrać żeby było w miarę dobre. Chciałbym popatrzeć na samoloty , przyrodę , księżyc i to co w ogóle można by zobaczyć na niebie za te pieniądze, słowem coś uniwersalnego za kwotę ok. 1000 zł. Czytałem różne porady zapytania na forach i jest mi ciężko wybrać czy ma być to teleskop, lornetka ze statywem, luneta obserwacyjna. Czytałem tez o MAKACH może to było by cos wartego uwagi. Najbardziej zależy mi na dużych możliwościach i jakości obrazu, wiem ze za te pieniądze cudów nie będzie ale ,, jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma” . Proszę ludzi dobrej woli którzy mają temat w małym paluszku o pomoc co wybrać? Z góry dziękuje ADAŚ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż a co ma być dla ciebie priorytetem ? z tego co widzę to chcesz oglądać wszystko po trochu jeśli astronomia niema być dla ciebie priorytetem tylko od czasu do czasu byś chciał sobie spojrzeć na niebo to proponuje coś takiego :

http://www.astrokrak.pl/product_info.php?c...205fe204c7c734e

jeśli jednak astronomia ma być priorytetem a jednocześnie chcesz prowadzić obserwacje naziemne to proponuje to :

http://deltaoptical.pl/teleskopy/teleskop-...eq3-2,d704.html

Niestety nie wiem jak to będzie z obserwacją naziemną w tym teleskopie bo montaż paralityczny może trochę przeszkadzać , no i takiego czegoś raczej nie włożysz do plecaka na przejażdżkę :(. Napisz jeszcze jakie masz warunki i z skąd obserwujesz, czy z balkonu czy z pola na wsi.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza