Skocz do zawartości

Teleskop (cena około 2500~3000zł)


Sylwek_siwy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem tego forum, więc z góry dziękuję za wszelkie propozycje :)

Na sprzęt mogę wydać około 2500zł - górna granica to 3000zł (jednak wolał bym coś tańszego, chyba że niema takiej możliwości)

 

Na wstępie zaznaczam, iż jestem całkowitym laikiem w dziedzinie teleskopów.

Mieszkam na wsi w Polsce południowej, więc "seeing" jest całkiem przyzwoity - niebo jest ciemne i ładne :)

Szukam teleskopu głównie do DS - choć chciałbym móc oglądać również planety i księżyc (rozumiem, że w takim wypadku stosujemy filtry?)

 

Oglądać niebo będę od siebie z balkonu/tarasu - chciałbym również, aby "statyw" posiadał ten bardzo fajny system Go To :D

 

Nie mam zielonego pojęcia jaki typ teleskopu wybrać - wg tego, co czytałem na tym i podobnych forach odpowiedni będzie typ Newtona - ale mogę się mylić...

 

Liczę na sensowne odpowiedzi, chyba, że moje wymagania są za wysokie, to trzeba będzie zwiększyć budżet...

 

Btw: Jako, że jestem amatorem fotografii chciałbym zrobić zdjęcia jaśniejszym obiektom. Bardzo spodobały mi się zdjęcia Saturna - możliwe, aby w podobnym budżecie zrobić ładne zdjęcie? (takie, na którym widać pierścienie) :)

 

Dziękuję i pozdrawiam - Sylwek.

Edytowane przez Sylwek_siwy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na wstępie trzeba zaznaczyć, że ze względu na słabą złotówkę wszelkie zakupy sprzetowe nie są teraz najbardziej ekonomiczne.