Skocz do zawartości

Astrokrak i ciężka próba cierpliwości.


gmalan

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

w sumie nie wiem, w jakim dziale o tym napisać - padło na Hyde Park.

 

Z całym szacunkiem dla firmy, ale chciałem się Wam troszkę poskarżyć na sposób działania sklepu Astrokrak.

 

Otóż:

w połowie czerwca złożyłem zamówienie na szukacz kątowy GSO. Na stronie było wprawdzie napisane, że aktualnie nie mają go w magazynie i że trzeba będzie troszkę poczekać ale...

 

- 28 czerwca (prawie 2 tyg.) – wysłałem maila z pytaniem kiedy szukacz będzie dostępny. Odpowiedź: w okolicach 15 lipca.

- 13 lipca (miesiąc) – mail z pytaniem. Odpowiedź: „realny termin dostawy to 27-30 lipca”

- 3 sierpnia(ponad 1,5 miesiąca) – znów mail z pytaniem. Odpowiedź: już są w drodze do Polski.

- 13 sierpnia (2 miesiące) – i? Odpowiedź: pod koniec sierpnia.

- 9 września (prawie 3 miesiące!!! )– pytam i otrzymuje odpowiedź: Pod koniec września.

 

Nawet nie skomentuję…

Wiadomo, mógłbym kupić szukacz na własną rękę i pewno powinienem był to zrobić zaraz po 2gim mailu, ale pomyślałem, że mam czas i Quickfindera i że dam radę.

W pewnym momencie stałem się nawet ciekawy jak długo może zająć Astrokrakowi sprowadzenie tych szukaczy i postanowiłem czekać (co też czynię).

No ale sami oceńcie, eh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie chyba nie jesteś jedyną osobą tak potraktowaną.

O ile mi wiadomo to sa poprostu takie standardy obsługi. Podam 3 przykłady z mojego doświadczenia.

 

1.

W zeszłym roku czekałem na Lightbridge'a 12", który miał być 2 tygodnie jakoś ponad miesiąc.

 

2.

Potem robiłem modyfikacje togoż Lghtbridge'a - umówiłem się na przeróbkę na miejscu, chodziło o podniesienie lustra i dołożenie maka małego na guider.

Guider miał być już na miejscu, a przeróbka miała być zrobiona tego samego dnia. Z przeróbką się udało, jak dojechałem na miejsce do Astrokraka, okazało się ze guidera nie ma i mi doślą za kilka dni. Po 2 tygodniach w końcu doszła paczka.

 

3.

Zamówiłem 5.08.2009 dwie złączki. Miały być gotowe w ciągu 10 dni.

Do dziś ich nie dostałem.

 

I to robi 100% przypadków, bo to są 3 na 3 razy, kiedy zamawiałem coś w AK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze niedobrze :angry: W sumie zależy mi na nim a to może jeszcze wszystko się wydłużyć. A jest może jakiś inny sklep w Polsce gdzie sprzedają takie szukacze?! Zna ktoś?!

 

To jeszcze tak na marginesie dodam, że ja czekałem 2 miesiące na teleskop w tej firmie (choć ponoć to nie było zależne od nich)…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam Wasze doświadczenia, zamówiłem Orion StarShoot Autoguider. Czekałem ponad 2 miesiące, co 2 tygodnie słyszałem 'będzie za tydzień, będzie za 2 tygodnie' etc. etc. W końcu stwierdziłem 'koniec z tolerowaniem tak niskich standardów obsługi' i wycofałem zamówienie, a co więcej na własny użytek podjąłem decyzję 'no more Astrokrak'. Sorry.

 

P.S. Całe szczęście, że tak się stało, bo kupiłem Lodestara i jestem zachwycony :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no no! Był temat zachwalający DO teraz temat zniesławiający AK, jacyś odkrywcy teori spiskowych mieli by pole do popisu ;)

 

No ale cóż moge dodać od siebie, mieszkam w Krakowie, byłem pare razy i kupuje gdzie indziej :P

Edytowane przez Kurak
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś wie, gdzie można kupić silniczek do napedu osi deklinacji do montażu SkyViewPro Oriona (chodzi mi o silniczek z tego zestawu: http://www.astrokrak.pl/product_info.php?cPath=104_39&products_id=114)? Zdaje się, że Astrokrak ma niestety wyłączność w Polsce na handlowanie produktami tej firmy.

 

Potrzebuję tylko napędu deklinacji, bo rozstrzaskał mi się o podłogę w wyniku mojego gapiostwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze niedobrze :angry: W sumie zależy mi na nim a to może jeszcze wszystko się wydłużyć. A jest może jakiś inny sklep w Polsce gdzie sprzedają takie szukacze?! Zna ktoś?!

 

 

Co prawda nie w samej polsce, ale tuz obok ;) w Kalifornii jest taki mily sklepik astro. Zamowisz tam szukacz i po tygodniu, poltorej bedzie u Ciebie. Ubezpieczona przesylka chyba 17$ wiec bedzie taniej i szybciej.

szukacz

Edytowane przez exec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej no, spokojnie, napisałem przecież, że wiem, że mogłem wypisać się z interesu. Terminy mnie nie cisną, więc postanowiłem poczekac i jak napsiałem - nawet interesuje mnie jak długo może komuś zająć taka sprawa. Po prostu wydało mi się, że 3 miesiące to śmieszne.

I McArti zapewniam Cię, że nie ma to nic wspólnego z datą rejestracji na AF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no no! Był temat zachwalający DO teraz temat zniesławiający AK, jacyś odkrywcy teori spiskowych mieli by pole do popisu ;) ...

 

no to Odkrywco teorii, jak kupisz coś w jakimkolwiek sklepie astro i nie będziesz zadowolony i nie napiszesz o tym na forum, to wtedy jak Cię tytułować?

spiskowcem czy złośliwcem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie w samej polsce, ale tuz obok ;) w Kalifornii jest taki mily sklepik astro. Zamowisz tam szukacz i po tygodniu, poltorej bedzie u Ciebie. Ubezpieczona przesylka chyba 17$ wiec bedzie taniej i szybciej.

szukacz

 

Również polecam. Tydzień i masz przesyłkę w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że temat ten jest pewnego rodzaju odpowiedzią na wykasowanie podobnego wątku na Astromaniaku. Z tego co pamiętam to tamten wątek założył "szymek_o", ale z całkiem inną intencją, a mianowicie chęcią usprawnienia prowadzonego przez Janusza sklepu. Pojawiły się propozycje usprawnień, ale tuż po nich pojawiła się "lista" oczekujących na różnego rodzaju pozycje z asortymentu sklepu. Zastanawiałem się jak długo tamten wątek będzie żył własnym życiem i dzisiaj nastąpił definitywny koniec. Szkoda, że "wyleciała" całość łącznie z propozycjami usprawnień. Czy to było dobre rozwiązanie, pozostawię bez odpowiedzi.

 

Domyślam się, że teraz może nastąpić dalsza kontynuacja tego wątku na tym forum. Czy to dobre rozwiązanie? Nie jestem przekonany. Wniosek wynikający z tamtego i tego wątku jest jeden - robiąc zakupy w krakowskiej firmie nie jesteśmy pewni, czy produkt otrzymamy w terminie. W niektórych przypadkach poślizg może być spory, zniechęcający do oczekiwania. Ale czy coś na to możemy poradzić? Chyba nie.

 

Już kiedyś chodził mi po głowie pewien pomysł, ale nie przedstawiłem go na forum ze względu na wątpliwości, czy zostanie wdrożony przez użytkowników forum w życie i czy nie będzie kontrowersyjny. Chodzi mi o ocenę tranzacji zawieranych pomiędzy astromiłośnikami, a sklepami oferującymi sprzęt astronomiczny. Każdy chętny mógłby w wydzielonym wątku przdstawić przebieg i swoją ocenę zakupu w danym sklepie. Ocenę w miarę możliwości obiektywną, niezależną od ewentualnych uprzedzeń. Ocena taka mogłaby zawierać następujące pozycje (przykład):

- sklep

- data zamówienia

- przedmiot zamówienia

- czas realizacji zamówienia

- zabezpieczenie przesyłki przez sklep

- uwagi

 

Przeglądając taki wątek bylibyśmy w stanie ocenić wiarygodność sprzedającego. Ale musiałyby zostać spełnione co najmniej dwa warunki:

- w wątku zamieszczane byłyby zarówno informacje na temat tranzakcji udanych, jak i nieudanych

- ocena tranzakcji powinna być obiektywna i odnosząca się do konkretnego zakupu

 

Nawet teraz pisząc te zdania mam pewne wątpliwości co do tego pomysłu. Łatwo jest napisać anonimowemu użytkownikowi kilka zdań, aby "dopiec" jakiemuś sprzedawcy. W zasadzie tego typu oceny powinny być podpisane imieniem i nazwiskiem, ewentualnie dostępne użytkownikom o określonym stażu.

 

To tylko pomysł na rozwiązanie pewnej, zaistniałej sytuacji. Przy swoich kolejnych zakupach postaram się przedstawiać tego typu oceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że temat ten jest pewnego rodzaju odpowiedzią na wykasowanie podobnego wątku na Astromaniaku.

Bynajmniej. Nawet nie wiedziałem o istnieniu podobnego wątku.

Swojego posta napisałem nie ze złośliwości czy frustracji, bo jak napisałem - wiedziałem że mogę zmienić sklep, ale dlatego że mi już ręce opadły. Postanowiłem tez ostrzec tych forumowiczów, którzy jeszcze się nie nacięli na terminy realizacji zamówień w tym sklepie.

 

Forum służy do dzielenia się informacją. Informacja o sklepach jest jak najbardziej potrzebna, bo przecież nikt z nas nie chce czekać miesiącami na zamówiony sprzęt. Jasne - jeśli jest coś rzadkiego, tworzonego na zamówienie to można się uzbroić w cierpliwość, ale jeśli przychodzi do kupienia glupiego szukacza, czy też złączki... no to litości. Podejrzewam, że wielu z nas wolałoby nawet zapłacić te pare groszy więcej, ale mieć sprzęt w ciągu tygodnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, coś takiego istnieje od dawna, można oceniać i komentować podmioty.

http://astro-forum.org/Forum/index.php?app=links

 

Z drugiej strony uważam, że ten wątek nie jest miejscem na dyskusje o takich pomysłach. Coś czuję, że zaraz wszyscy będziemy się zachwycać "nowym" pomysłem, a sedno problemu, czyli irytacja klientów, zaraz się rozmyje. Nie pierwszy raz - zresztą.

 

Mimo, że na sprzęt astro wydaję już "trochę", to nie robię interesów z żadnym polskim podmiotem. Z jednej strony całkowicie nie akceptuję standardów obsługi klienta (vide AK), z drugiej, tak naprawdę, nie mam czego u nich szukać (vide oferta).

 

PS. Za granicą też bywa różnie, ale moje przygody opiszę przy okazji prezentacji mojego nowego sprzętu. To tak na pocieszenie ;) Kapłanów traktujących astro jak religię, a swoje sklepy jak świątynie, pełno jest na całym świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając wszelkiego rodzaju polityczne i inne aspekty sprawy, warto podsumować.

 

Uważam, sens tego wątku jest taki, żeby przestrzec innych potencjalnych klientów, którzy, powiedzmy to delikatnie, "nie są obeznani ze standardami", przed nieterminowością AK.

Prawdopodobnie większość forumowiczów wie, czego się spodziwać i indywidualnie podejmuje decyzję o tym, czy chce w AK kupować, czy nie.

Nie sądzę, żeby jakiekolwiek opinie mogły coś zmienić jeśli chodzi o terminowość i rzetelną informację o statusie realizacji zamówienia w AK.

 

Warto jednak, by Ci, którzy nie mają jeszcze doświadczenia ze wspomnianym sprzedawcą wiedzieli, czego się spodziewać.

 

Z drugiej strony, by oddać należytą sprawiedliwość, poza nieterminowością i brakiem rzetelności w informowaniu o prawdziwym terminie realizacji zamówień, AK na pewno ma sporo plusów.

Sam pamiętam sytuację, gdy będąc nowicjuszem w temacie uzyskałem sporą i wyczerpującą ilość porad odnośnie wyboru sprzętu. I dziś z perspektywy znacznie szerszej wiedzy i doświadczenia uważam te porady za bardzo cenne.

Edytowane przez pkz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, coś takiego istnieje od dawna, można oceniać i komentować podmioty.

http://astro-forum.org/Forum/index.php?app=links

 

Z drugiej strony uważam, że ten wątek nie jest miejscem na dyskusje o takich pomysłach. Coś czuję, że zaraz wszyscy będziemy się zachwycać "nowym" pomysłem, a sedno problemu, czyli irytacja klientów, zaraz się rozmyje. Nie pierwszy raz - zresztą.

 

Mimo, że na sprzęt astro wydaję już "trochę", to nie robię interesów z żadnym polskim podmiotem.

 

Linkownia nie wydaje mi się najlepszym działem do tego typu komentarzy.

 

Co do rozmycia sedna problemu to nastąpi to kolejny raz, o ile zakończy się tylko na żalach.

 

Myślę, że większość użytkowników polskich for robi zakupy w polskich sklepach. I pewnie jeszcze trochę tak pozostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem tylko ,że nieterminowośc dotyczy również innych polskich dostawców. powiem więcej w astrokraku przynajmniej mówią że nie mają dostawy i tyle , natomiast inni często wciskają różne kity np. a to o tym że muszą przetestować sprzęt i różne takie cudne wymówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linkownia nie wydaje mi się najlepszym działem do tego typu komentarzy.

Odnoszę wrażenie, że chciałbyś na forum stworzyć dział, który byłby tubą promocyjną dla sprzedawców. Ja uważam inaczej, od darmowego PRu mają swoje website'y. Co innego przestroga przed nierzetelną firmą. Dlatego jestem przeciwny tworzeniu laurek dla dystrybutorów w sposób uregulowany (do którego namawiasz). Tak jak pisałem, jak ktoś czuje taką potrzebę zawsze może sobie walnąć pochwałę publiczną. Jego prawo.

 

Przypominam, że to biznes, a nie działalność namaszczona duchem. Łaski nam nie robią, wszyscy za to płacimy. Ich nagrodą jest odpowiedni zysk na koncie, więc żądanie przez Ciebie "równowagi" w chwaleniu vs. ostrzeganiu jest, delikatnie mówiąc, nienaturalne.

 

Co do rozmycia sedna problemu to nastąpi to kolejny raz, o ile zakończy się tylko na żalach.

Patrz wyżej.

 

Myślę, że większość użytkowników polskich for robi zakupy w polskich sklepach. I pewnie jeszcze trochę tak pozostanie.

Czemu ten truizm ma służyć? Właśnie tym mitem ograniczasz ludziom szansę wyboru. TO już nie te czasy. Przy transakcjach internetowych nie ma żadnej praktycznej różnicy, czy dostawca jest w Krakowie, czy w np. w DE, czy UK. No może przesadziłem - różnica jest taka, że sprzęt z Niemiec masz w 2-3 dni, natomiast z Krakowa, jak widać powyżej. Jeżeli ktoś potrafi chociaż pobieżnie czytać w obcym języku, to dylematu mieć nie powinien. Z USA jest trochę trudniej, ale też nie jest to różnica przekraczająca sens podejmowania takiej transakcji. Nie taki diabeł straszny, jakim go malują. Do zakupów za granicą potrzebna jest umiejętność czytania i klikania myszką - to wszystko.

 

Wiem, że lubisz rankingi. Dziwię się jednak, że nie wyciągnąłeś wniosków po ostatnim "plebiscycie". Rankingowanie firm na AF byłoby masakrą, tym bardziej, że podejrzewam, kto byłby najwyżej oceniony. Wystarczy, że już teraz posądzacie mnie o łapówki. Może wystarczy?

 

Podsumowując: NIE, nie zgodzę się na wprowadzenia na AF działu/miejsca, gdzie jednym klikiem będzie można zobaczyć, w której firmie najczęściej kupują polscy astromaniacy. Trzeba będzie sobie zadać trochę trudu. Co innego ostrzeżenia przed firmami, które mają problem z uczciwą realizacją zakupów. To moralny obowiązek forum.

 

A w ogóle to jestem przeciwny takim rankingom. Dobrze jest, jak jest. Jak coś się dzieje, to ludzie sami siebie ostrzegają. Jak wydarzy się coś dobrego, to też to sobie przekazujecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.