Skocz do zawartości

Sky-watcher BK15075PEQ3-2 150/750 Reflektor


Emblemgreg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pozdrawiam na początku!

 

Chciałbym zakupić jakąś lunetkę do obserwacji astronomicznych. Nic nowego nie wniosłem do tego forum jak do tej pory - wiem. Temat jak tysiące innych na tym i innych forach. Czytam, czytam, studiuję, studiuję - fora, posty, optykę. Im więcej wiem - tym mniej wiem. Waham się przed kupnem czegokolwiek a po paru tygodniach znowu mnie nachodzi. Dzwoniłem, dowiadywałem się. I mam problem. To będzie mój (nasz - z synem 14 lat) pierwszy teleskop. Waham się przy zakupie tego telaskopu: Sky-watcher BK15075PEQ3-2 150/750 Reflektor.

 

http://sklep.teleskopy.net/product_info.php/cPath/61_66_74/products_id/686

 

Co nas interesuje konkretnie? Nie wiemy. Chcemy oglądać/obserwować co się da. Limit budrzetowy 1500 PLN (max). Miejsce obserwacji: mała miejscowość niedaleko Szczecina (kilka opcji - wioski dookoła naszego miasteczka gdzie niebo jest piękne). Znam niebo ze względu na mój zawód. Mamy software na kompie. Zachwycamy się widokami planet, mgławic na necie.Są lunety w tej cenie z większym lustrem (Synta 6",8" czy 10" na Dobsonie chyba nam nie leży). Istnieje prawdopodobieństwo fotoastro. Chcemy wkręcić w to żonę/mamę.

Panie/Panowie proszę o pomoc. Może jakieś sugestie. Poczytamy, postudiujemy. Chcę małego wkręcić w coś, by odwlec go od złego. Niech ma jakieś hobby.

Mam jeszcze taką propozycję by stworzyć coś dla zupełnie zielonych. Podstawowe pojęcia z zakresu astronmii i optyki. Myślę, że to zaoszczędzi im czasu w poszukiwaniach i nauce. Zaoszczedzi czas ludziom udzielająym odpowiedzi. A im ułatwi wybór a jak już padną jakieś pytania to będą to (mam nadzieję) konkretne pytania. Aczkowiek przy zakupie pierwszego teleskopu będą zawsze. Szczególnie dla młodych.

Przecież dla nich wydanie kilku uciułanych stówek to jest poważna decyzja.

 

Pozdrawiamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach