Skocz do zawartości

MAK127 warto czy


rmth2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

Jest to mój pierwszy post mimo tego ,że od kilku dni jak szalony poruszam się po setkach wątków zapisanych tutaj.

Jak większość początkujących jestem totalnym laikiem i chciałem tylko kupić dla dzieci mały teleskop w MM lub podobnym w celu obserwacji księżyca i planetek.

Niestety, a może jednak dobrze się stało, zacząłem czytać różne fora opisy dla początkujących i tak od najprostszego refraktorka 60 za 250 zeta, potem SK1149, 909 doszedłem do BKMAK127 na EQ3-2 z 2'' wyciągiem. Sprzęt jużnie tylko dla dzieci ale również dla mnie

Wybór był podyktowany :

- 90 % obserwacja balkonowa strona S - Kraków - poza ścisłym centrum ale jednak jasno (samotny blok wśród domków jednorodzinnych)

- 10 % wyjazdy na wieś - totalna wiocha - ciemno

- mały balkon 1,6 x 3 m

- może da się obserwować przez okna połaciowe/uchylne ?

- obserwacja ksieżyca i planet a jak da się więcej (DS) przy dobrych warunkach to świetnie

- obserwacja naziemna

- jakieś próby astrofocenia

- nie mam tego za bardzo gdzie przechowywać > 6'' ;-)

 

Czyli coś uniwersalnego z nie najwyższej półki, przenośne do obserwacji naszego układu planetarnego a może i więcej z balkonu i nie tylko (mobilność).

Czyli jak to amator - chce wszystko w jednym gdy trzeba by co najmniej dwóch teleskopów...

 

Wybór padł na BKMAK127EQ3-2

 

Do tego będzie

Vixen lantan 7mm NLV do obserwacji planet i Księżyca.

WO Swan 40mm do obserwacji rozległych gromad i mgławic.

Filtr słoneczny chromowy na Maka 5,81"

Redukcja 2" M42x1

Redukcja z M42 do Nikona D80

 

Mam pytanie do wszystkich obecnych posiadaczy i byłych posiadaczy o wady i zalety tego MAKA, pozostałych proszę o poradę czy dokonałem dobrego wybory w świetle swojego własnego doświadczenia. Zdaje sobie sprawę ,że wyboru dokonuję samodzielnie ale oprzeć się o wiedzę fachowców - nie grzech.

 

Z góry dziękuje za każdy odzew

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza