Skocz do zawartości

Synta 8" pytania


CfanyMan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem laikiem i mam zamiar kupić teleskop. Wszyscy polecają Teleskop SkyWatcher (Synta) N-203/1200 DOB 8" Pyrex więc to nad nim gównie się zastanawiam. Mam dwa pytania dotyczące tego właśnie urządzenia:

1. Czy jest możliwość wychodzenia z nim na dwór co noc, czy jest bardzo ciężki?

2. Czy pozwoli on takiemu całkowitemu laikowi jak ja podziwiać galaktyki, gwiazdozbiory, planety z satysfakcjonującym zbliżeniem na te obiekty? A jeśli nie jest idealny to jaki teleskop do 1300 zł byście polecali?

 

Pozdrawiam serdecznie

CfanyMan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem laikiem i mam zamiar kupić teleskop. Wszyscy polecają Teleskop SkyWatcher (Synta) N-203/1200 DOB 8" Pyrex więc to nad nim gównie się zastanawiam. Mam dwa pytania dotyczące tego właśnie urządzenia:

1. Czy jest możliwość wychodzenia z nim na dwór co noc, czy jest bardzo ciężki?

2. Czy pozwoli on takiemu całkowitemu laikowi jak ja podziwiać galaktyki, gwiazdozbiory, planety z satysfakcjonującym zbliżeniem na te obiekty? A jeśli nie jest idealny to jaki teleskop do 1300 zł byście polecali?

 

Pozdrawiam serdecznie

CfanyMan

 

Cześć, mamy taki teleskop od tygodnia;)

 

Ad 1. Mieszkamy na 3 piętrze plus wysoki parter bez windy. Teleskop jest sporawy, ale nie jest bardzo ciężki. Postanowiliśmy jednak trzymać go na działce. Jeśli chcesz go przenosić z garażu do ogrodu to nie ma problemu, jeśli masz osobę do pomocy to pełen luksus.

Ad 2. Jako całkowity laik korzystając z kitowych obiektywów, nie mając dobrej pogody i mając pewne zanieczyszczenie światłem ok 15km od centrum Warszawy:

 

- Saturn, na okularze 25 mm, wydawało mi się że widzę pierścień, jak zmieniłem okular na 10 mm to planetę i pierścień widać wyraźnie, bardzo ostro, ale jest malutka. Dziś kupiłem okular 6 mm i mam nadzieję że zobaczę przerwę Cassiniego, oby była pogoda.