Astronomia i Astrofotografia - Astropolis.pl: Jakie oprogramowanie, filtry, dodatki do mojej nowej Synty 8'' - Astronomia i Astrofotografia - Astropolis.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1

Jakie oprogramowanie, filtry, dodatki do mojej nowej Synty 8'' Za tydzień kupuję teleskop Oceń temat: -----

Guest_Atnys_*

• Grupa: Guests
Witajcie,
jestem początkujący jeśli chodzi o obserwację nieba. W ciągu tygodnia kupuję Synte 8'' - to pewne. To mój pierwszy teleskop. Mieszkam na obrzeżach miasta Łódź.
Mam kilka pytań:

1. Znam program Stellarium, korzystam z niego jednak szukam jeszcze innych przydatnych programów działających w trybie offline, które pomogą mi w obserwacji nieba. Chodzi mi np model układu słonecznego jak ten:
http://zmianynaziemi...adu-slonecznego
z tym, że może dokładniejszy i taki który działałby w trybie offline.

Ewentualnie inne przydatne programy?

2. Zamierzam dokupic filtr księżycowy, czy to dobry pomysł? Czy lepiej kupić jakiś inny w tej cenie?

3. Jaki okular dokupic do obserwacji mglawic, galaktyk, planet naszego układu (zewnetrznych)

4. Co jeszcze radzicie dokupić wartego swojej ceny (max do 300zl)?

:)
0

Użytkownik jest niedostępny   tor_nn 

• Nowy użytkownik
  • Pip
  • Grupa: Astroamator
1. Model układu słonecznego jest ok (za wyjątkiem tego opcjonalnego modelu Tycho Brahego z Twojego linka) ale moim zdanie jego przydatność w samej obserwacji nieba jest ograniczona. Stellarium powinno wystarczyć.

2. Filtr księżycowy jest przydatny, oglądanie jasnego księżyca bez filtra dla mnie osobiście było mało komfortowe.

3. Nie dokupuj okularów. Te w zestawie są ok (na początek).

4. Książka np. taka jest warta swojej ceny.

Użytkownik tor_nn edytował ten post 05 grudzień 2011 - 18:54

Sky-Watcher (Synta) Dobson 305/1500 (12")
0

Użytkownik jest dostępny   Krzysztof Ś. 

• Astro-Forum.org
  • PipPip

Zobacz postAtnys, o 05 grudzień 2011 - 15:39 , powiedział: