Skocz do zawartości

Tani i prosty przyrząd do obserwacji astronomicznych


Ursa Minor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem początkujący w kwestii obserwacji astronomicznych. Moim głównym zainteresowaniem jest muzyka i to na nią idzie większość finansjerii, ale mam zamiar skusić się na prosty przyrząd do obserwacji.

 

Chciałbym popodziwiać głównie obiekty z Układu Słonecznego: Marsa i jego czerwone zabarwienie, Wenus i jej fazy, Jowisza i znajdującą się na nim Wielką Czerwoną Plamę, a także nasz Księżyc i formacje skalne na jego powierzchni. W moich ambicjach nie leżą obserwacje galaktyk, gromad, mgławic i odległych gwiazd.

 

Dysponuję skromną kwotą 150 zł i zastanawiam się, czy to wystarczy (najlepiej razem z przesyłką, bo sprzęt najpewniej skupię przez internet). Jeżeli tak, to pytanie: wybrać teleskop, czy lornetkę? Jakie by to konkretnie miały być modele?

 

Jeżeli 150 zł to zbyt mało, to jakie możliwości mógłby mi zaoferować sprzęt kupiony za taką kwotę?

 

 

+ jeszcze dwa inne pytania:

 

1) http://allegro.pl/markowy-teleskop-luneta-finder-super-prezent-i2170016805.html

Ten teleskopik kosztuje na allegro 60 zł. Szczerze: jakie możliwości oferuje takie urządzenie? Tylko poważnie. Bez sarkazmów typu "podglądanie sąsiadów". Moje wymagania nie są wielkie, więc biorę pod uwagę różne opcje.

 

2) Powiększenie 64x wiąże się z wrażeniem obserwacji obiektu astronomicznego z odległości podzielonej przez 2 do potęgi 63.

Może się wydawać to trochę pogmatwane... Czy powyższa interpretacja powiększenia teleskopowego jest poprawna?

 

Dziękuję z góry za odpowiedzi. :)

Edytowane przez Ursa Minor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli interesują Cię planety to lornetka się nie sprawdzi, bo potrzebujesz większego powiększenia więc tylko teleskop.

Zdarzyło mi się gdzieś przeczytać, że do pewnego progu cenowego dobra lornetka sprawdzi się lepiej od słabego teleskopu. Nie wiem, ile w tym prawdy.

Odnośnik do komentarza