Skocz do zawartości

Częstochowa - fajna miejscówka?


magab

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Między Srockiem a Siedlcem są dość rozległe polany i lasy, a to 15 minut drogi od centrum Częstochowy jeśli pojedziesz przez Zawodzie. Jest to teren dość pagórkowaty, jednak wybierając się na najwyższe jego punkty (okolice Gąszczyka) masz otwarty horyzont południowo - wschodni. Częstochowę zostawiasz po zachodniej stronie. Zasięg oceniłbym tak na 5 mag, może nieco więcej. Nigdy stamtąd nie prowadziłem obserwacji, bywałem tam przelotem. Są wytyczone drogi polne, więc najlepiej jedź sobie tam za dnia i zbadaj teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Skorzystam, bo jest szansa, że ktoś odezwie się z czewy. Właśnie postanowiłem zrealizować jedno ze swoich marzeń i zdecydowałem się na zakup teleskopu. Mogę śmiało powiedzieć, że jestem zielony w temacie obserwowania nieba, ale chciałem poprosić kolegów z okolic Częstochowy, którzy w nie dalekiej przyszłości mogliby mi poświecić trochę czasu na rozmowę i upewnieniu się czy w dobrym kierunku idę, jeśli chodzi o zakup pierwszego sprzętu. Zastanawiam się nad Sky-Watcher N-305/1500 SYNTA 12 DOBSON Pyrex. Ogólnie pierwsze myśli były skierowane w Synte 8, ale pomyślałem, że jak szaleć to szaleć. Mieszkam około 15 km za czewą i mam nadzieje, że w moich terenach wykorzystam z powodzeniem coś większego. Jak coś to podam jeszcze mój nr. gg 5149905.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez shakibati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shakibati, jeśli nigdy nie obserwowałeś nieba, to najrozsądniejsze co powinieneś zrobić najpierw:

  1. Pobrać darmowe Stellarium i zainstalować na komputerze. Ustawić datę i miejsce obserwacji w tym programie. Przyjrzeć się temu co widać na niebie danego wieczora (w Stellarium), a potem wyjść przed dom i spróbować to odnaleźć samemu nieuzbrojonymi w żaden instrument oczami