Skocz do zawartości

Projekt gry planszowej: Planety


shemko

Rekomendowane odpowiedzi

Mi też się bardzo podoba. Grałem już w trochę gier planszowych i ta wygląda zachęcająco. Ew. można próbować ją jeszcze bardziej rozbudować (np. o możliwość tworzenia kilku układów planetarnych - znaczniki mgławic czy coś w tym stylu, albo zderzenie 2 planet - traci się wszystkie znaczniki z nich (światła też) i traci się ich księżyce, traci się też planety, za to zyskuje 8 znaczników asteroid).

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, gracz może wybrać dowolną kombinacje znaczników świadomie. Może dobrać je spośród znaczników wody, asteroid oraz światła. Dobranie księżyca natomiast wiąże się z odrzuceniem dwóch znaczników z posiadanej puli.

 

Gra na razie jest bardziej w formie pomysłu, graficznej prezentacji. Nad mechaniką wciąż pracuje, dużo ciekawych rozwiązań znajduje właśnie w odpowiedziach od ludzi na forach. Po kilku próbnych rozgrywkach według obecnych zasad wydaje się, że grze brakuje elementów zaskoczenia i losowości. To muszę zmienić i całkiem możliwe, że końcowa mechanika gry różnić będzie się znacznie od obecnej. Zależy mi aby zachować jednak pomysł z adaptacja, oswajaniem planety (rozbudową) i tworzeniem życia.

 

Tak jak pisał "Kshksh" i "Ainar" również chciałbym aby gra była nieco bardziej rozwinięta ale z zasadami na tyle prostymi i intuicyjnymi by wstępne tłumaczenie zasad nie zajmowało więcej niż 5-10 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dzisiaj zrobiliśmy sobie z synem papierową "ręcznie malowaną i wycinaną" wersję gry Planety i gramy. Gramy według zasad z instrukcji z 20 sierpnia 2013. Gra jest rzeczywiście lekka i dynamiczna. Może brakuje zaskoczenia, ale strrrrasznie podoba mi się dość autentyczna "astronomiczność" rozgrywki. Jedna tylko mała uwaga co do opisu w instrukcji i samego klimatu rozgrywki: w instrukcji piszesz "Wielki Wybuch", podczas, gdy rozgrywka zaczyna się w ramach powstawania gwiazdy i kreacji dysku protoplanetarnego, miliardy lat po Wielkim Wybuchu. Sugerowałbym zmianę nazwy Wielki Wybuch na: powstanie młodej gwiazdy, kreacja dysku, albo coś takiego. Wiem, że to mnie "medialne" niż Big Bang, ale dużo bardziej realistyczne. Do instrukcji można dodać opis powstawania i ewolucji gwiazd, teorie powstawania ukłądów planetarnych, możliwości zaistnienia życia na planetach i streszczenie obecnego stanu badań dot. egzoplanet.

 

Zgadzam się z opiniami użytkowników portalu gry-planszowe, którzy kibicują "krótkim fillerom z niepowtarzalną akcją". Tutaj jest naprawdę zwarta, fajna, niepowtarzalna akcja. Coś jak Mustang, albo Fasolki. Tylko, że kosmiczne... Super.

 

Z synem gramy naszymi "ręcznymi" kartami i żetonami. Ale oczywiście Twoje kolorowe i kształtne projekty są niepodważalnie najlepszym elementem gry. Powodzenia.

 

RKP

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Przepraszam, że dopisuję dopiero teraz. Jest mi niezmiernie miło i cieszę się, że Planety zainteresowały Ciebie oraz synka. Przyjemnie jest się dowiedzieć, że ktoś poświęcił swój czas na ręczne wykonanie projektu. Mam nadzieję, że mieliście z tego dużo radości.

Racja, nazwanie początku gry "wielkim wybuchem" było sporym nadużyciem i bardziej "medialnym" zabiegiem. W finalnej wersji gry na pewno będzie to zmienione.

 

Wersja instrukcji z 20.08.2013 (nr. 2) jest obecnie aktualna, chodź już po pierwszych próbach zostało wprowadzonych do projektu kilka zmian oraz nowych pomysłów. Niemniej jednak, od pół roku nad grą nie trwały żadne usystematyzowane prace. Myślę, że jak tylko znajdę w najbliższym czasie chwilkę czasu, popracuję już nad finalną wersją gry i po solidnym teście, może spróbuję ponownie porozmawiać z wydawnictwami.

 

Dziękuje wszystkim za ciepłe słowa, pozdrawiam.

 

o grze na portalu "znad planszy"

aktualna wersja gry (nr. 2, 20.08.2013)

wersja do druku (format a2)

Edytowane przez shemko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z gier planszowych polecam "Zimną Wojnę". Jest tam "ścieżka kosmiczna" :). Kosmosu mało, gra super. Tematyka kosmiczno-naukowa (w przeciwieństwie do różnego typu kosmicznych fantazji :)) w grach planszowych to niestety rzadkość. W związku z tym każda inicjatywa jest mile widziana.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.