Skocz do zawartości

Sprzęt dla amatorki


haknesse

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Poszukuję sprzętu do amatorskiej obserwacji nieba. Najlepiej w granicach 600-700 zł. Miejsce obserwacji to wioseczka w warmińsko-mazurskim. Noce tu są czarne jak heban i w sam raz do nieprzesypiania. ;) Póki co nie wiem nawet na obserwację jakich obiektów mogłabym pozwolić sobie w tym przedziale cenowym. Czytałam o lornetkach, ale wolałabym teleskop, najchętniej z okularami. Pomóżcie. :)

 

PS. A może jest na forum ktoś z okolic, albo nie z okolic, za to z urlopem, pod kogo można by się podczepić na nocne seanse i przy okazji czegoś nauczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem amatorem tego hobby, ale jeśli masz ciemne niebo to zapewne jak i amator jak i stary wyjadacz poleci ci "nieśmiertelną" SYNTĘ 6" na dobsonie

http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_34&products_id=1827&lunety=Teleskop_Sky-Watcher_N-152/1200_DOBSON_6%27%27

Jeśli używana to mógłbyś upolować Syntę 8" lub dołożyć kupić nową

http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_34&products_id=1379&lunety=Teleskop_Sky-Watcher_N-203/1200_SYNTA_8_DOBSON_Pyrex

Jeśli myślisz o astro foto to dobson odpada(montaż azymulacyjny) \w grę wchodzi montaż paralaktyczny

http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_34&products_id=1434&lunety=Teleskop_Sky-Watcher_N-150/750_EQ3-2_%28BKP15075EQ3-2%29

Lecz należy pamiętać że astrofotografia to studnia bez dna (dla portfela).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Ja polecałbym Ci na początek lornetkę, sam myślałem tak jak Ty lornetka może być no ale kase mam to wezmę teleskop i tak nabyłem SW8, może 30 razy byłem na polu i zwątpiłem bo nic znaleźć nie potrafiłem (DS'y) (a niebo mam około 5 mag. w nowiu) teraz teleskop sprzedałem, i kupuję lornetkę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj