Skocz do zawartości

Pierwszy teleskop dla amatora-synta 8''


Maciej86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Tytułem wstępu:)

Mam na imię Maciek i od nie dawna jest zainteresowany astronomią, ale na tyle poważnie, że chciałbym rozwijać swoje nowe zainteresowanie.

Mieszkam w Bielsku-Białej, liczę sobie 28 wiosen, jestem po studiach na kierunku inżynieria środowiska, pracuje w zawodzie.

 

Odnośnie sprzętu: od dłuższego czasu poszukuję teleskopu dla poczatkujęgo. Pierwsza myśl padła na teleskop Sky Watycher Synta R-90/900 AZ3. Ale po zrewidowaniu moich oczekiwań co do teleskopu: chciałbym skierować swój zwrok na planety, Księżyc, mgławice i galaktyki - przynajmniej te z katalogu Messiera, a zrezygnować z krajobrazów, mój wybór padł na teleskop Sky-Watcher N-203/1200 SYNTA 8 DOBSON Pyrex (mój maksymalny budżet to 1000zł).

Wobec czego przed zakupem mam kilka pytań do szanownego grona forumowiczów:

  1. czy trudno jest skolimować ten teleskop i jak często konieczne jest wykonywanie tej czynności,
  2. czy jest problem z mobilnością?? mam własny samochód, ale bardziej chodzi mi o oddzielenie tuby od statywu
  3. jak wygląda czyszczenie (polerowanie) lustra?? czy mogę to robić samodzielnie??
  4. jakie filtry na początek dokupić.

Na razie takie pytania mi się nasuwają:)

 

Z gór dziękuję za pomoc i pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy serdecznie i mamy nadzieję, że zostaniesz już z Nami :)

Co do Twoich pytań:

1) Nie jest to trudna operacja. Czytając i nie mając teleskopu może wydać się to trudne ale jak się to już kilka razy zrobi to potem będzie to tylko kilka minut. Tak samo w muzyce, stroić instrument trzeba. Przykładów można mnożyć. Kolimacja jest potrzebna jeśli dawane obrazy przez teleskop nie są takie jak powinny być.

2) Rozdzielenie takiego zestawu to około 10s. Odkręcasz boczne uchwyty i już mnożna zdjąć tubę. Taki teleskop zmieści się do samochodu.