Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze teleskopu


Sebastian741

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
jestem początkujący i potrzebuję pomocy z zakupem teleskopu. Czytałem sporo tematów na tym jak i na innych forach i nadal nie wiem.
Z tego co wyczytałem, to czym większe lustro tym więcej światła "złapie" i tym wyraźniejsze rzeczy zobaczę. Interesują mnie obiekty DS przede wszystkim, ale jako nowicjusz, raczej na dzień dobry, skupię się na naszym US. Później jak się poduczę szukać, to DS na pewno ;)
Więc moje pytanie:
Co lepiej kupić? Mieszkam w małym miasteczku, parę kilometrów obok są małe wsie więc z czarnym niebem to nie problem. Jeśli chodzi o transport sprzętu to też nie za duży, w kombi się zmieści :)

Waham się pomiędzy tymi teleskopami:
http://sklep.deltaoptical.pl/blizej_nieba/teleskop-sky-watcher-synta-sk-dobson-10-pyrex,d735.html
http://sklep.deltaoptical.pl/blizej_nieba/teleskop-delta-optical-gso-dobson-12-deluxe-f5-m-crf,d2297.html
http://sklep.deltaoptical.pl/blizej_nieba/teleskop-celestron-c8-ngt,d162.html

12" pochłonąłby cały mój budżet przeznaczony na teleskop, ale z czasem (za parę miesięcy) byłbym w stanie dokupić do niego resztę rzeczy. Do 10" za te pareset zł. można coś od razu dodać. No i ostatni to, jak dla mnie amatora, duża wygoda, bo ma system naprowadzania tylko nie wiem jak z jakością wykonania i podzespołów do niego.
Jeśli macie jakieś inne ciekawe propozycje i w miarę w moim budżecie (około 3300zł) to chętnie się z nimi zapoznam :)

Także zwracam się do Was, doświadczonych, z prośbą o pomoc w zakupie :)

Dzięki za odpowiedzi!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pierwszy jest tylko przy odbiorze w Gdańsku, drugiego Delta wcale nie ma, a trzeci sobie odpuść jeśli przynajmniej na razie nie myślisz o astrofotografii ;)

 

Może poszukaj używanego, absolutnie nie bałbym się takiego rozwiązania. Astromiłośnicy dbają o swoich pupili a w Twoim budżecie można mieć lustro 12" + 2 całkiem niezłe okulary ;)

  • Lubię 1