Skocz do zawartości

NGC1499


Tayson

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo dobrze to wyglada, ale wiesz jak juz usuwales halo dookola jasnej gwiazdy to do konca trzeba bylo. Zostala czarna obwodka i pierscieniowe halo widoczne nawet bez specjalnego przygladania sie. Ale chyba po raz pierwszy udalo Ci sie nie przesadzic z odszumianiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek zdjęcie super, a przyczepię się tylko do jednego :) Myślę, że już mogę, bo pokazujesz naprawdę fajny materiał :)

 

Gwiazdki są tak ostre, że aż sprawiają wrażenie wysypu białych hot pixeli nad Kalifornią. Próbowałeś / pokazałbyś wersję z subtelnie rozmiękczonymi gwiazdami? Wiem że samo to nie brzmi dobrze ;) ale jestem ciekaw efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwiazdki są tak ostre, że aż sprawiają wrażenie wysypu białych hot pixeli nad Kalifornią. Próbowałeś / pokazałbyś wersję z subtelnie rozmiękczonymi gwiazdami? Wiem że samo to nie brzmi dobrze ;) ale jestem ciekaw efektu.

 

Albo po prostu z nie zmniejszonymi :)

 

Zazdroszczę ilości czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zwykle staram sie z kazda fotka zrobic krok na przód.

dzieki za pomoc.

 

calosc odszumiana byla tylko 2x, tj despectle z opacity 40% i deep space NR opacity rowniez ok 40%.

 

surowy stack byl potraktowany dekonwolucja i to pewnie wostrzylo gwiazdki. nie robilem zadnego zmniejszania w PS.

ponzej wersja z halo bez czarnej obwodki wokol gwiazdy

 

rowniez gwiazdki sa prosto ze stacka, bez dekonwolucji.

takie jak zarejestrowala kamera. tylko po wstepnym rozciaganiu.

08_Deko40x1200LDBFHAKalifornia-R+surowe gwaizdy-wieksze.jpg

 

lub wersja troche z wiekszym kontrastem wewnatrz maglawicy, dla lepszego efektu przestrzennego.

09_Deko40x1200LDBFHAKalifornia-R-+surowe gwaizdy-wieksze-kontrast.jpg

 

zabieram sie za kolor :-)

Edytowane przez Tayson
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ładne ha ale też mam wrażenie, że ciut za bardzo odszumione dalej, przez co troszkę detal ginie... z takiej ilości materiału praktycznie w ogóle nie ma potrzeby odszumiać. W kwestii stackowania tu cudów nie ma, ja tak samo stackuje i taka ilość materiału daje już spore pole do popisu i materiał jest gładziutki. Wersja z kontrastem wg mnie najlepsza, lepiej widać ciemniejsze fragmenty mgławicy. Kolorek super, ładne gwiazdki, piękna czerwień...ja bym spróbował tylko ciut mniej odszumić właśnie (ale to moje subiektywne wrażenie)

kurcze, narobiłeś mi smaka by spróbować jednak HaRGB z miasta kiedyś zrobić :)

Pozdrawiam i gratuluje super fotki

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dodałeś luminancji do gwiazd i kolor "wystaje" spod gwiazd z Ha.

to masz na mysli?

jezeli tak, to obwodki pojawily sie na etapie dodawania Ha do R. Dodanie luninancji gwiazd z desaturacji RGB i Ha z łapka jasniej nic nie zmienia.

 

czemu to sie stalo?

gw.jpg

gw2.jpg

 

 

a mógłbyś pokazać samo RGB? ciekaw jestem jak wygląda w warunkach "okołomiejskich"

2zlaczone-to-kolor-small.jpg

 

strasznie ciezko jest dopasowac Ha i RGB. na wyciagu mam znaczniki, ale nawet 0,1mm blad powoduje potem spore niezgodnosci, w szczegolnosci ze nie mam odpowiednio plaskiego pola. troche szkoda robic cropa 50% :(

bez kola filtrowego takie skladanki to spore wyzwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jak składanie Ha bez gwiazdek z R moźe mieć wpływ na obwódki, one zresztą są na wszystkich kolorach. Piszę o tym, że nie dodałeś luminancji gwiazd RGB do Ha z gwiazdami i gwiazdy z Ha są za małe i nie pokrywają większych gwiazd z warstwy RGB. Gwiazdy z warstwy narrowbandu będą zawsze mniejsze od RGB. Luminancję gwiazd możesz uzyskać zastępczo przez desaturację RGB. Prawidłowo powinieneś mieć LRGB no ale z kamerą OSC to trudna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, kiedy składam HaRGB (nie ważne, czy L(Ha)RGB czy L(Ha)R((R+Ha)/2)GB wychodzi bez takich obwódek, tylko ja robię wszystko po swojemu. Zaiast usuwać gwiazd z Ha usuwam wszystko poza gwiazdami z RGB, konwertuję na mono, i dodaję do Ha. U mnie wychodzi coś takiego z tego materiału (na górze L(Ha)RGB, na dole L(Ha)R((R+Ha)/2)GB):

Ha(L)RGB.jpg

HaRGB.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skladane, wg Twojego tutka.

ja rowniez nie wiem dlaczego kolor nie obejmuje pelnych gwiazd.

mozliwe, ze cos nie zagrało w czasie obrabiania RGB, gdy odejmowalem kolor z tla poprzez maske z gwiazdami.

 

attachicon.gifPS.jpg

Odwróciłes warstwy. Podstawowa luminancja to jest Ha z gwiazdami a do niej dodajesz zdesaturowane rgb ( tu jeszcze trochę warto popracować poziomami albo filtrem minimum, żeby wyciąć resztki mgławicy) z atrybutem lighten. A ty zrobiłeś to odwrotnie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwróciłes warstwy. Podstawowa luminancja to jest Ha z gwiazdami a do niej dodajesz zdesaturowane rgb ( tu jeszcze trochę warto popracować poziomami albo filtrem minimum, żeby wyciąć resztki mgławicy) z atrybutem lighten. A ty zrobiłeś to odwrotnie!

Wg Twojego jest tak samo, a powyzej napisales cos innego.

stos.jpg

 

Tak to ma wygladac?

Mozesz pokazac mi screena ze swojego PS z ulozonymi warstwami jesli to nie to?

Dzieki za cierpliwosc.

PS2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak: wtedy składałem tak, dziś pewnie zrobiłbym to inaczej :) Dlatego napisałem że jest to tutorial podstawowy.

Ja myślę że musisz popracować poziomami, to ma znaczenie w obu metodach. Zwróć uwagę, że jeżeli poziom tła warstwy Ha jest WYŻSZY niż pseudoluminancji gwiazd to jak dodasz Ha z atrybutem LIGHTEN do DESATURATED RGB to ten manewr precyzyjnie usunie z luminancji wszystkie szarości PONIŻEJ poziomu czerni Ha, czyli właśnie te brakujące elementy obrazu gwiazdy. Może warto spróbować z atrybutem screen?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zdjęcia.

Myślę że powinienieś poważnie pomyśleć nad przesiadką ( lub dosiadką :) ) na kamerę mono. Bo, jak widać , dla QHY8L nawet tak jasny w Halfa obiekt i przy sporej w sumie ilości materiału ( i 20 min na subframe ) nie daje komfortu przy obróbce i wymaga kombinatoryki alpejskiej .

Kiedyś robiłem Kalifornię ATKIEM 314 L przy subach 300 sek ( chyba 15 klatek) i sygnał był chyba mocniejszy .

Przesiądź sie na mono kamerkę, a zobaczysz, jakiego kopa dostaniesz w Halfa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór metody bardzo zależy od obiektu.

Możesz spróbować np. taki układ warstw ( od dołu) : Ha no stars > Hue and Saturation ( RGB : 255,0,0, Saturation 50, lightness o, odhaczone colorize)>RGB ( screen)>Ha with stars ( luminosity) + RGB desat. ( lighten z łapką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, to jest to co pisałem o poziomach. Te rejony to jest za wysoki poziom sygnału mgławicy wzmocniony kontrastem luminancji mgławicy. To wymaga cierpliwości

Zwróć uwagę, że kolor na tym obrazku nie "wystaje" poza luminancję gwiazdek.

Edytowane przez wessel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.