Skocz do zawartości

Radosne handlowanie szacownej firmy TS


zbignieww

Rekomendowane odpowiedzi

To już wspomnienie, ale wciąż żywe, bo trudno mi było uwierzyć że coś takiego może zaistnieć. W cywilizowanym świecie, wśród nienagannie skrojonych garniturów, pieczołowicie dobieranych koszul, krawatów, lśniących aut...

A może akurat ja miałem wyjątkowego pecha ? No, nigdy nie uważałem się za pechowca ! :)

 

Rzecz rozegrała się w marcu b.r. Zamówiłem w Teleskop Service binocular 100mm / 90 st. Kurier przywiózł paczkę, ciężkie to było jak ch....a ! Tak wyglądała ta paczka przed wjazdem do mieszkania :

 

TS1.JPG

 

W TS prawdopodobnie w tym czasie sprzątano stare opakowania, bo tyle tego się nazbierało; nieświeże, często brudne.

Walizeczka z lornetą poza kadrem.

 

TS7.JPG

 

Kuferek niczego sobie, ale podobno mało odporny mechanicznie a przecież nosi w sobie ponad 7 kg !!!

 

Plamę na nim dodano mi jako bonus...

 

TS3.JPG

TS2.JPG

 

Brud na krawędziach kuferku - nooo, przeciez gwiazdki ogląda się lornetą a nie kuferkiem... usuń to wiglotną szmatką i ciesz się chłopie z nad Wisły że masz taką armatę !

 

TS4.JPG

TS5.JPG

 

Odrośniki zapomniano wyczyścić? No to pech !

 

TS6.JPG

 

 

Fotek mam o wiele więcej, ale nie o to chodzi. Posyłałem je wraz z komentarzem po angielsku, pomagała mi sąsiadka, akurat lektorka angielskiego. Krótsze teksty dawałem do przetłumaczenia na googlu.

Każda odpowiedź, oczywiście wymijająca albo pomijająca - zaczynała się od grzejącego duszę Dear Mr. Walag, he, he !

Uczcie się Poloczki i inne nacje, jak nalezy z szacunkiem zwracać się do klienta, który ( akurat w tym przypadku ) zapłacił

1160 euro.

Argumenty poparte fotkami - jak groch o ścianę ! Taż przecież ty jesteś człowieczku , z tą twoją lornetą , jedynie drobinką w świecie hurtu ! Zmielemy, pozamiatamy ! Tym mielącym i zamiatającym był niejaki RM.

Na dodatek, by uzmysłowić mi , gdzie moje miejsce - zaproponował 3 inne binoculary o cenach 4 - 6 tys. euro

i serdecznie pozdrowił : Best Regards ! :) To jest klasa !!! :)

 

Finał do przewidzenia : mimo posłania fotki dowodu zapłaty za transport zwrotny lornety - ponad 150 zł ( w przeliczeniu z czeskich koron na złotówki ) - tego wydatku mi nie zwrócono !

 

W trakcie negocjacji ani słowa przeprosin, czy propozycji wymiany na inny, nie używany, czy obniżenia ceny...

 

Ale Dear Mr. Walag było zawsze, no nie zawsze - do czasu, gdy obrzydziłem temu panu ten zwrot do mnie :)

 

Przy okazji wytknąłem im dezinformację we witrynie : co innego tam umieszczali, co innego posyłali. Dotyczy to zresztą też firmy APM, która - jak rozumiem - zaopatrywała i zaopatruje się także w TS

 

Ciąg dalszy nastąpi...też będzie ciekawie !

 

 

 

Edytowane przez zbignieww
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_spirit_ - na wyrost nie warto ! Zaraz na wstępie zaznaczyłem, że może to być przypadek jednostkowy; życzę pomyślnej transakcji !

 

 

Jedziemy z opowiadaniem dalej...

 

Po nieudanej transakcji z TS nadal byłem napalony na taką lornetę ( przypominam , obiektywy 100 mm, łamana 90 st., owczesne oznaczenie we witrynie TSG 10090 ),

że złożyłem zamówienie do innej niemieckiej firmy, do APM. Oznaczenie i cena - takie same. Wspomiałem przy okazji, że mam przykre doświadczenie z TS

i bardzo proszę o dobrą kontrolę przed wysłaniem. Otrzymałem obiecującą odpowiedź - tak, wszystko będzie OK. ( Piszę trochę skrótami myślowymi, ale nie zniekształca to sensu i biegu sprawy )

Przyjechała paczka, gabarytowo mniejsza, zgrabna, czysta. Po rozpakowaniu - żadnych papierowych fastrygowanych "kiszek " czy "salcesonów ", walizeczka czysta, ułożona w styropianowej formie, słowem : to jest to !

Lorneta - i tu niestety zawód - znów zabrudzona, szczególnie te nieszczęsne odrośniki. Odniosłem nawet wrażenie, że to może być ta sama, bo wcześniej z korespondencji wynikało, że muszą ściągnąc dla mnie z TS. Nieco później, już po tej kolejnej "aferze", przypadkowo zauważyłem, że te lornety miały/mają nr fabryczne - albo wytłoczone od spodu między tubami, albo przylepione cienkie paseczki. Gdybym o tym wiedział wcześniej - zapisał bym nr tej odesłanej ciupasem do TS ! Mogłoby być jeszcze ciekawiej !

 

( Dla ilustracji : łamana 45 st ma przykładowo nr. fabryczny: 611004520140205, co zdaje się oznaczać, że apertura 100mm, łamana 45 st.,wyprodukowana w 2014, w lutym, piątego lutego. Cyfra 61 to może być nr kolejny z taśmy produkcyjnej. )

 

Nie przedłużając zbytnio opisu biegu wydarzeń - uniosłem się honorem i też zwróciłem lornetę. Oczywiście poprzedziła to wymiana kilku maili, posłałem również fotki...

Niewiele to pomogło, poza tym, że chyba szef firmy, Markus Ludes włączył się do tej wymiany maili i przy okazji dowiedziałem się wreszcie o co tu chodzi...nie tyle w sprawie że odrośniki zabrudzone i namawia mnie jednak do kupna - ale że dostarczyli mi inną, niż zamawiałem .

 

Otóż ja niezmiennie i uparcie - tak w TS jak i w APM - zamawiałem lornetę łamaną 90 st., która miała fajne pokrętło do regulacji rozstawu na oczy. Wtedy była we witrynach TS i APM a jej oznaczenie to ( piszę z pamięci ) TSG 10090...łatwo rozszyfrować . A oni , bo TS także - niezmiennie i uparcie posyłali mi wprawdzie łamaną 90 st. , ale bez pokrętła i z innym oznaczeniem - 22 x 100 BT 90 - znów z pamięci, ale chyba się nie mylę ! Takiej we witrynach nie było, jak w TS, tak w APM. No i brudne, więc chyba używane.

 

Na moje protesty, że dostarczają mi nie na temat - żadnej reakcji, woda w ustach. Dopiero Markus Ludes mi wyjaśnił, że ta, którą posłali jest lepsza, regulacja rozstawu pokrętłem się nie sprawdziła, były problemy i wycofano się z tego. W aktualnej wersji reguluje się ręcami :) /palcami i funkcjonuje to bez zarzutu ! W trakcie tego wyjaśniania i wymiany maili, gdy jeszcze wspomniał mi, że we widłach to lorneta tylko dobrze wygląda do wyfocenia, nie do obserwowania - jakby przeprosił mnie za niedopatrzenie, tłumaczył to problemami kadrowymi, absencją chorobową pracowników, proponował inny typ, droższą - ale wtedy dostałem propozycję kupna na forum i definitywnie zrezygnowałem. W sumie , po wyjaśnieniach M. Ludesa ( znana postać w światku astro-amatorów, w Czechach także, na Cloudy Night ... ) trochę się udobruchałem, ale urzędnik Ludesa też mi nie zwrócił kosztów zwrotu lornety f-mą PPL.


Jedyny pozytywny moment to ten, że prawie natychmiast APM usunęło z witryny ten nieszczęsny TSG10090 - widmo, teraz tam tego typu i oznaczenia nie mają wogóle.

TS było bardziej oporne, długo jeszcze we witrynie mieli to, czego nie mieli, już to tak nie śledziłem, teraz jest tam TSG 10090, ale z ogniskiem 500mm, ja w obu przypadkach miałem w łapach z ogniskiem 609mm

 

Reasumując - po przygodzie z TS i APM byłem cca 300.- zł do tyłu ; cóż to jest wobec wieczności ;) ? No i wobec kolejnej afery, tym razem na forumowym podwórku - ale o tym w kolejnym wejściu. Awizuję tylko, że będzie to o braku odpowiedzialności za słowo, beztrosce wypowiedzi i tego konsekwencjach...Przyda się to kolegom, w to nie wątpię !

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baaardzo to wszystko dziwne...handluję z TS tyle lat i nic, co by chociaż przypominało podobną skuchę i traktowanie nie miało miejsca a Rolfi wydaje się być kompetentny w zakresie tego czym handluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój przypadek jest przykry niewątpliwie, aczkolwiek odosobniony. Jak wessel w zasadzie cały sprzęt kupiłem od TS, trzy cztery razy odsyłałem sprzęt z powodu mojego błędu lub ich w zamówieniu. Nigdy nie miałem problemu i grzecznie i na czas zwracano mi pieniądze. Najczęściej kontaktuję się bezpośrednio z Ruediger Maass lub Wolfi Eppensteiner albo Rolf'em. Uważam, że jest to najlepszy i najdogodniejszy sklep z astro sprzętem w naszym regionie.

Wiem, że jest to stresujące i denerwujące jak dostaniesz nie to za co zapłaciłeś kupę kasy, ale takie rzeczy się zdażają. Wystarczy dobrze i spokojnie to wytłumaczyć - masz prawo do zwrotu i oni to honorują.

Powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, chciałem tylko napisać,że TS to dobra firma, jeśli popełnili błąd to powinni zapłacić za transport. Oczywista oczywistość.Nie ma znaczenia narodowość, ( co ironicznie ...uczcie się Poloczki i inne nacje, jak należy z szacunkiem zwracać się do klienta, który... ) przedstawił kolega. A zwrot Dear Mr. czy best regards świadczy o dobrym podejściu do klienta i są zwrotami grzecznościowymi stosowanymi wszędzie i w każdym emailu.

Mniej emocji, więcej konkretów, a sprawa rozwiąże się pomyślnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę lat wstecz,przysłali mi refraktory SW ED 100/900,zamiast zamówionych Orionów ED 100/900.

Były tłumaczenia,że to to samo,tylko,że Orion kosztował 1000zł drozej.

Wysłałem tym samym kurierem,co przyszły,ale na koszt firmy TS.Dalej,już było OK.

Edytowane przez Motloch Franciszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustosunkowałem się do wypowiedzi Kolegów, chciałem to wysłać a tymczasem pokazało mi się coś takiego , w tablecie - bo tam pisałem ..

 

" Nie masz uprawnień do tego ! "

 

" Temat w którym próbujesz dodać odpowiedź nie może zostać odnaleziony. Prawdopodobnie został usunięty "

 

Ze by "poprawność polityczna ", raczej nikomu się nie narażać , nawet na forum ?

 

Proszę o wyjaśnienie, bo może usterka techniczna - u mnie ...

 

:)

Edytowane przez zbignieww
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wobec kolejnej afery, tym razem na forumowym podwórku - ale o tym w kolejnym wejściu. Awizuję tylko, że będzie to o braku odpowiedzialności za słowo, beztrosce wypowiedzi i tego konsekwencjach...Przyda się to kolegom, w to nie wątpię !

Czy na pewno chcemy to wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wobec komplikcji z wysłaniem z tabletu - piszę tym razem w stołowym komputerze...

 

 

Każdemu się może zdarzyć wpadka...ale ja wolałbym ( wobec niezbitych dowodów ich przekrętu ) , by po Dear MR. Walag następowały albo przeprosiny i jakieś konstruktywne propozycje, wyjaśnienie dlaczego posyłają nie na temat, niezgodność faktury ze stanem rzeczywistym no i na koniec mogłoby być to sakramentalne Dear z konstatacją, że zwrócimy również koszty transportu, bo nasza wina. A wina ewidentna, dokumentują to fotki, poprostu wstyd

dla firmy ! Tymczasem po Dear Mr. następowała np. propozycja, by kupić sobie za 5 tys. euro i podane linki. Uprzejmość, czy złośliwość - w kontekście przeciągania liny kto kogo ???

 

( pomieszanie z poplątaniem : ja zamawiam i płacę za TSG 10090 z pokrętłem na rozstaw oczu, bo tak rzecze ówczsna witryna ! Na fakturze jest to samo TS 10090, ale w kuferku lorneta 22 x 100BT 90 st., bez pokrętła: Nie łaska to wszystko wyjaśnić, jak - nieco po niewczasie - zrobił to M.Ludes w APM ??? ) Pisałem przecież maile i posyłałem fotki nie do debila !

 

Szanowni Koledzy, zapewniam Was, , nie przekroczyłem żadnych norm grzecznościowych, mogłem jedynie zirytować ilością posłanych fotek, wytkniętych nonsensów, niezgodności czy nieścisłości. To dobrze, że macie inne. lepsze doświadczenia ! Widocznie na mnie trafiło prawdopodobieństwo, że od czasu do szasu musi się coś zaciąć, zazgrzytać !

 

Rówież zapewniam Was, że jestem - mimo wieku - poczytalnym i bystrym facetem, he, he ! W kontekście takiej deklaracji słuszna uwaga Maćka / wessela - dziwne to... ;)

 

 

PS.: kolega mi podrzucił na PW .Ale ja to też już sobie swego czasu wygoogliłem. Zebym to na wiosnę wiedział, że posłana mi przez TS a potem APM bez pokrętła jest lepsza - nie byłoby problemu, może nawet przełknął bym, że brudna, chyba używana bo skąd ten brud, kuferek też. Ale nic nie raczyli wyjaśnić, dopiero p.Ludes ...

 

https://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=product_en&SearchText=22x100+90+degree+professional+binoculars

 

:)

 

 

 

 

 

Edytowane przez zbignieww
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustosunkowałem się do wypowiedzi Kolegów, chciałem to wysłać a tymczasem pokazało mi się coś takiego , w tablecie - bo tam pisałem ..

 

" Nie masz uprawnień do tego ! "

 

" Temat w którym próbujesz dodać odpowiedź nie może zostać odnaleziony. Prawdopodobnie został usunięty "

 

Ze by "poprawność polityczna ", raczej nikomu się nie narażać , nawet na forum ?

 

Proszę o wyjaśnienie, bo może usterka techniczna - u mnie ...

 

:)

 

Że co? Trochę paranoją zapachniało - przepraszam :) Na AP nie ma poprawności polityczniej - narażamy się tu każdemu, nawet sobie :D

  • Lubię 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro patrzeć powiem, jak Osobie tak poważanej dzieje się seria krzywd ze strony niekompetentnych sprzedawców z za Odry, postanowiła się nimi z resztą podzielić, w sposób nieprzesadny, a tu ciszaaaa…. Cisza tylko po to, aby powoli po jakimś czasie, zacząć niczym stado hien kąsać z tyłu ofiarę tak długo, aż zupełnie skołowacieje i padnie. Wstyd mi, wstyd, wstyd. Tyle powiem.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego samego zdania. Trochę więcej szacunku i wyrozumiałości. Zdecydowanie powinno się piętnować takie zachowanie sprzedawców.

Kolega podzielił się swoją opinią. Proszę więc ją przyjąć do wiadomości i nie doszukiwać się tu drugiego dna.

 

Tadeusz

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HAMAL, ale tak właściwie to czego się po nas oczekuje? Bojkotu TS, chóralnego wyrażenia współczucia czy wyrazów podziękowania za opis przypadku, bo nie rozumiem. Od tego jest regulamin sklepu, Handelsgesetzbuch do którego sklep musi się stosować i zapewne czeski czy niemiecki odpowiednik Rzecznika Praw Konsumenta żeby takie sprawy wyjaśniać, dobrze że Kolega się z nami podzielił, inni opisali swoje wrażenia no i ? właśnie i co dalej ?

 

[edit po poście Mateo] - to jasne, że chamstwo albo niekompetencja albo nieogarnięcie spraw sprzedażowych przez sprzedawcę było piramidalne... nikt też nie podważa tego co pisze kol. zbignieww; chyba trochę ten wątek idzie w stronę emocji a nie merytoryki.

Edytowane przez TomaszP1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklepy Astro i cała branża to generalnie mocna amatorka. W dużej mierze to też powód dlaczego kilka lat temu wycofałem się z tego biz osobiście. Jako sprzedawca odpowiadam za buble, niekompetencję, nierzetelność dostawców. Nie mogę się tłumaczyć, że "takie dostałem". Jako konsument nie darowałbym sklepowi. Tyle mojego zdania.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamalku drogi, niezmiennie podziwiam i zazdroszczę Ci lekkości bycia - tego, czego brakuje wielu z nas. Ale niepotrzebnie się uniosłeś ! Starałem się, jak mogłem o tę lekkość

w poście - wyszło, jak wyszło ! W każdym razie po aferce z TS i APM ( ale M. Ludesa sobie cenię ! ) jeszcze żyję i nie mam się paranoicznie :)

 

TomaszuP1977 - będzie więcej merytoryki, zapewniam, jeszcze dzisiaj! A potem na PW możesz mnie dyskretnie poinformować, jak i co zamierzasz zrobić,

by sprzedawcy optyki , główni gracze w Europie wiedzieli, co sprzedają i informowali o tym Dear Klientów ;) , czy odbiorców hurtowych w poszczególnych krajach

 

 

:)

Edytowane przez zbignieww
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest bez znaczenia na chwilę obecną. Kolega, nasz Kolega, ma problem, postanowił się nim podzielić, widać jak na dłoni, że temat źle zboczył, Autor powoli traci pewność siebie, nie wie co się dzieje, nie takich reakcji się spodziewał. Nikt nie mówi, że wszyscy mają mu zaraz przytakiwać, ale widząc co się dzieje, może by Któryś ruszył szare komórki o postarał się jednym postem zmienić bieg tematu, na taki, który przywróci poczucie wsparcia od Forum dla naszego Kolegi, a o szczegółach pomyślimy potem.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbigniew, ja wiele nie mogę tu zdziałać, choć z drugiej strony jestem partnerem TS'a (mam ciągle aktywną umowę) i oceniam ich jako #1 w EU (mając świadomość, że do ideału daleka droga). Z drugiej strony transakcja nie przechodziła przeze mnie więc oficjalna interwencja nie wchodzi w rachubę. Ale tak sobie myślę, że na pokrzepienie i otarcie "łez" mogę dać Ci kupon 15% OFF na wszystko ze znaczkiem TS'a przy następnym zakupie - to pozwoliłoby Ci odzyskać pewnie znacznie więcej, niż te 300 zł.

 

Jeżeli mimo goryczy będziesz chciał coś kupić z TSa, to zapraszam do mnie i jakoś to skompensujemy.

  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie, jaką aperturę czynną może mieć lorneta 20x100BT 45 st. ? Mam ją przejściowo, gdyż za namową czeskich kolegów kupiłem sobie MaxBrighta ze świetnym amici pryzmatem o ekstremalnie krótkiej drodze optycznej - co umożliwia mi obserwacje tak w refraktorku, jak w newtonie bez ingerencji w konstrukcję; no, refraktorek skróciłem o 30mm, by nie używać korektora 1,7x Baadera

 

Lorneta 45 st. jest aktualnie w mojej ofercie sprzedaży ... Więc jak z tą czynną średnicą , czynną aperturą ??? :)

 

Więc kolejne, niemiłe dla mnie zaskoczenie po nieprzyjemnościach z TS. Łamana 45 st. ma 89-90mm .

Jeszcze raz przypominam, że chodzi o typ wymieniony na wstępie !

 

Metodologię pomiaru konsultowałem z wybitnym znawcą sprzętu i autorem niezwykle dociekliwych recenzji, testów, opisów - baaaardzo sympatycznym

i uczynnym SIRIUSEM_758, mieszkańcem Pragi . Tej uczynności doznałem wiele razy, radząc się w różnych sprawach. Odwdzięczyłem się mu

raz tylko pomocą, była to niezamierzona niedźwiedzia przysługa, gdy pomagałem mu z finalizacją zakupu chyba AZ5 w Polsce - ale kupował to dla znajomych. Skrytykował ten montaż potem na forum..

SIRIUSA_758 przedstawiałem napewno na Maniaku, być może też tutaj, na AP.

 

Cóż mi odpisał na takowe dictum ? No, tak to może być ze sprzętem z niższej półki, włącznie z refraktorkiem za 500.- koron w Lidlu..Więc w dobranym towarzystwie znalazły sią obie lornety :) Pisał mi, że swego czasu podobna sytuacja była z refraktorem WO ZenithStar/Megrez, aż odkrył to i upublicznił inny spec od optyki - W.Rohr.

 

W/g Niego ( SIRIUSA ) taka sytuacja mogła powstać, gdy kiepsko policzy się, lub umieści przysłony we wnętrzu tub. A chodzi tu przedewszystkim o przysłonę / przysłony te blisko obiektywu. Zle policzone czy umieszczone przysłony przed pryzmatami już takiej szkody nie zrobią, bo albo przytną pole, albo będzie winietacja. Tyle SIRIUS , pisał to w telegraficznym skrócie. Jeszcze wspomniał, ze jest interesujące, że NIKT do tej pory tego nie zauważył,

by potem można było to przekazać TS, a TS Chińczykom, by problem rozwiązali. Teraz już weszły nowe modele, jak ten 500mm na TS... jedzie się dalej ...

 

Pozwoliłem sobie zapodać tutaj kopię PW od SIRIUSA, myślę że by się nie obraził !

 

Ahoj Zbyšku !

Tento problém se stává dost často, hlavně u levných triedrů, včetně těch za 500kč v Lidlu. Zde je zajímavé, že si toho do teď nikdo nevšiml a neupozornil na to.. Hlavně sám TS, který by od další série u čiňanů sjednal nápravu. Nejčastěji je problém ve špatně spočítaných nebo umístěných clonách uvnitř tubusu. A musí to být clona, která je blízko objektivu. Pokud by byla menší clona až před hranolem, tak takový vliv mít nebude, jen ořeže pole nebo způsobí vinětaci.
Před léty měly stejný problém Zenithstary/Megrezy od WO, přišel na to až W.Rohr.

Problém jsi odhalil správnou metodou. Jinak bychom museli znát přesné ohnisko objektivu i okuláru a změřit pak průměr výstupní pupily.

Měj se jen hezky !
Boris

 

 

To tyle, bombarduję Was informacjami, ale jestem w lepszej sytuacji, bo mam czas, emeryt zawsze ma z tym lepiej a pogoda astro też nie rozpieszcza.

 

Prawdopodobnie jeszcze włączę się do dyskusji, ale już teraz dojrzałem do decyzji, że nie będę upubliczniał nieładnej sprawy ze sąsiedniego forum.

Absolutnie nie roszczę sobie prawa do posiadania tej jednej, jedynej i słusznej prawdy, nie chcę zabłysnąć czy zaimponować.

Proszę tylko zainteresownego, by odblokował pisanie do Niego PW, oraz uczynił wszystko co w Jego mocy, by załatwić kopię faktury i kopię gwarancji.

 

Czy to coś pomoże ? Nie wiem, ale spróbować można...

 

Best Regards ! ;)

 

,

Edytowane przez zbignieww
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.