Skocz do zawartości

Jaki kupic teleskop???


Dagmara

Rekomendowane odpowiedzi

WItam:) Zastanawiam sie nad kupnem 1wszego teleskopu, co wybrac?

Celestron NexStar 102 SLT,

Teleskop Celestron NexStar 4SE

Teleskop Sky-Watcher Star Discovery 127 Maksutov

Sky watcher Discovery 130 Newton????

 

To bedzie 1wszy teleskop, zakup na wiele lat, nie chcę za rok kupic innego. Mieszkam w bloku, dlatego nie może byc za duży. waga tez ma znaczenie, bo chce go czasami spakowac tube i wziąć ze soba....Nie znam się za bardzo na teleskopach...Cena do 2600zl.

Edytowane przez Dagmara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

1. Co chcesz obserować :-)? Makiem w zasadzie to planety, księżyc i kilka/naście jaśniejszych DSów (to moje zdanie).

Planety bez szału, ale coś tam widać. Jowisz i jego 4 księzyce, pasy, WCZP, Saturn z pierścieniami, fazy Wenus. I trochę więcej :-).

Mak pozwala na obserwacje 'w węższym polu'. Jest przenośny, ale trochę za ciemny jak dla mnie.

 

2. Newton, 130mm duży nie jest, ale i tak mniej przenośny od Maka. Trochę więcej DSów zobaczysz.

 

3. Jeśli jednak wolisz obserwacje trochę bardziej 'na szeroko' to może jakiś refraktorek na początek. 80/400, 120/600? Na montażu AZ4 nawet aluminiowym.

Ja wybrałbym tą drogę. Ale poprostu lubię szerokie pola. Planety też da się oglądać ale zdecydowanie słabiej niż w maczkach.

 

4. Znacznie taniej wychodzi zakup używanego sprzętu z giełdy tu albo na astromaniaku. AZ4 ciężko zepsuć a czasami się trafia. Tuby także można znaleźć.

 

5. Może lornetka na początek na statywie foto? 10/50 albo 15/70 (ja wolę tą). Mniej wydasz, przyda się do innych celów. IMHO to bardzo dobry patent na początek i później.

 

6. Maki nie są wymagające jeśli chodzi o okulary. Swiatłosilne refraktory przeciwnie. Poczytaj o światłosile teleskopu, źrenicy wyjściowej, ale to może trochę poczekać.

 

7. zanim coś kupisz (z wyjątkiem lornetki) warto sprawdzić u kogoś jak co działa. Unikniesz rozczarowań.

 

  • Lubię 1