Skocz do zawartości

Zakupy w Teleskop-Express: Jak ze zwrotami?


Snejk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Planuję dość duże zakupy w sklepie internetowym firmy Teleskop-Service. :) Niepokoi mnie jednak kwestia ewentualnych zwrotów za naszą zachodnią granicę. Czy Niemców obowiązują te same przepisy, co w przypadku naszych, rodzimych sklepów? Mamy - jako obywatele Unii Europejskiej - prawo do odesłania sprzętu w ciągu 14 dni? Jego pracownicy posługują się angielskim? Pisanie "odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży" po germańsku byłoby dla mnie sporym problemem. W sumie, jedyną nadzieję pokładałbym wtedy w Google Translatorze... :D

 

Pytam, bo w zakładce "Shipping & Returns" nie ma informacji o zasadach zwrotu. Przeczytać można tam wyłącznie o tym, że jeśli cena wysyłki do konkretnego kraju wynosi 999 Euro, to wysyłka taka nie jest możliwa.

 

A dlaczego Teleskop-Express? Cóż, moje wymagania odnośnie nowych akcesoriów są dość wysokie, a polskie sklepy - niestety - niezbyt często je spełniają. Ostatnio mam chyba pecha, bo dostaję sprzęt posiadający ślady użytkowania. Być może służył wcześniej jako "tester", być może leżał na zakurzonej wystawie. Wszystko jedno. Nie podoba mi się to na tyle bardzo, że postanowiłem spróbować szczęścia w zachodnich sklepach.

 

Mam nadzieję, że klienci tego, konkretnego sklepu podzielą się doświadczeniami i swoją wiedzą. :)

 

Serdeczne astropozdrówko,

Snejk

Edytowane przez Snejk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jak się obawiasz komunikacji osobistej i różnic w prawie PL/EU (choć są podobne), to zawsze możesz skorzystać z mojej pomocy. Jestem autoryzowanym przedstawicielem TS na PL, więc możesz transakcji dokonać w PL, z polską umową konsumencką. Dostawa jest taka sama, bo bezpośrednio z TS magazynu, więc tu się nic nie zmienia. Z chęcią pomogę - jakby co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Adam z uporem maniaka będę twierdził, że powinieneś mieć "netowy" sklep z całą ofertą TS ...i nie tylko. Kupiłem u Ciebie teleskop tylko dlatego, że gdzieś w wątku napisałeś, że jesteś przedstawicielem TS. Tylko ile osób o tym wie? A ile osób, które chciałoby kupić trochę lepszy sprzęt, a w ogóle nie zna tego forum?

Ale, to było poza tematem. A w temacie.

Czy Niemców obowiązują te same przepisy, co w przypadku naszych, rodzimych sklepów? Mamy - jako obywatele Unii Europejskiej - prawo do odesłania sprzętu w ciągu 14 dni?

Tak. Obowiązują te same przepisy. I gdzieś to na pewno na stronie pisze (być może tylko po niemiecku). Poszukaj. A nie piszę tego teoretycznie tylko w praktyce raz coś odesłałem.

Jego pracownicy posługują się angielskim?

Tak. Posługują się. Z moim całkowitym brakiem znajomości niemieckiego i bardzo podstawowym angielskiego poradziłem sobie z odesłaniem

Edytowane przez zdzichu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Snejk ! "Wciskanie szrotu", o ktorym wspomina AJ, to realne zagrozenie przy zakupie "bez parasola ochronnego" tzn. gdy kupujesz sobie bezposrednio w TS. Oczywiscie nie moze to dotyczyc i raczej nie dotyczy sprzetu

- ze sie tak wyraze - nie problemowego, dla ktorego robienie sobie po dostawie prob, testow - mija sie z celem.

Ale np.kupno lornety moze Ci skomplikowac sprawe - o czym przekonalem sie bolesnie na wlasnej skorze.

Opisalem to na AP, mozesz poczytac - jesli Ci to umknelo. Oczywiscie nie ma tu reguly, czesto decyduje przypadek - a nie mialoby tak byc! Albo firma jest solidna - albo problematyczna. Dla mnie TS bedzie zawsze problematyczne, chyba ze skorzystam z wspomnianego parasola ochronnego. Oczywiscie nie dotyczy to drobnych zakupow, duperelek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za garść cennych informacji oraz oferty pomocy. :) Napisałem już do Adama. Mam nadzieję, że sprzęt uda się sprowadzić do Polski w jednym kawałku. :D Chodzi o nasadkę bino TS, więc materię delikatną i dostępną tylko w tamtym sklepie. Jestem dobrej myśli.

Edytowane przez Snejk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam Ci się Snejk, że bino to jest właśnie to co odesłałem. Widziałem w nim podwójnie. Żeby uzyskać pojedynczy obraz musiałem zmniejszyć rozstaw osi do minimum i jeszcze delikatnie przyciągnąć okularami. Uzyskałem odpowiedź, że to się czasem zdarza w transporcie

I'm sorry for all the trouble. Sometimes it happens that the prisms inside the Bino displace by the transportation. It sounds like this was the case.
If you haven't send back yet, I can offer you, that we adjust the Bino and you give it a second try?

But it is also no problem at all to send you the money back ...

I pewnie przystałbym na ich propozycje, żeby dać sprzętowi drugą szansę gdyby nie jeszcze jedna rzecz. To bino ma ciekawy układ centrowania okularów i wszystko byłoby OK gdyby nie to że po skręceniu z jednej strony sprężyna ewidentnie się zacinała i nie odbijała. Trzeba się z nią było trochę namęczyć. Druga strona była OK.
Żeby było jasne. Nie odradzam Ci zakupu. Nawet z chęcią przeczytam relację, że w Twoim wypadku było w porządku. Nie czytałem innych niekorzystnych opinii na temat tego bino, więc uznaję to za jednostkowy przypadek. Po za tym cały zwrot był załatwiony (moim zdaniem) profesjonalnie i bez zgrzytów.

Edytowane przez zdzichu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, żeby się tylko nie okazało, że lepsze WO w garści, niż TS na dachu. :) Długo myślałem nad tą pierwszą propozycją, ale jej obecna cena wydaje mi się iście astronomiczna, podczas gdy wielu obserwatorów sugeruje, że między WO a TS można śmiało stawiać znak równości. Poza tym, okulary i barlowy nie są mi potrzebne, bo mam już komplet tego typu akcesoriów. Zakup "gołej" nasadki od TS wydał mi się więc najrozsądniejszy... pod warunkiem sprowadzenia jej w idealnym stanie, rzecz jasna.

Sporadyczny brak polskich znaków - piszę z Tapatalka.

Edytowane przez Snejk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i w tym konkretnym przypadku kupienie za pośrednictwem Adama wydaje się być lepszym rozwiązaniem niż bezpośrednio w TS. Jeśli Adam powie komu trzeba "Weźcie przyślijcie jakiś sensowny egzemplarz bo inaczej na jednym z bardziej opiniotwórczych forum astro w Polsce zrobicie sobie jajco" to będzie dobrze :rofl::P

Adam. pokaż co potrafisz!

 

A już tak bez tego przekąsu. Jak się Snejk zdecydujesz to daj znać czy jesteś zadowolony z bino. Po prostu jestem ciekawy.

Edytowane przez zdzichu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już tak bez tego przekąsu. Jak się Snejk zdecydujesz to daj znać czy jesteś zadowolony z bino. Po prostu jestem ciekawy.

 

Oczywiście, dam znać jak sprawuje się nasadka, kiedy już do mnie dotrze. O modelach pozostałych producentów można znaleźć wiele informacji, więc tej również przydałby się opis. :)

 

Adamie, czy mógłbyś wysłać do mnie PW? Ja staram się zrobić to od wczoraj. Poszły już dwie wiadomości, ale wygląda na to, że nie osiągnęły "celu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli wyjaśnienia:

 

Byłem święcie przekonany, że żaden z polskich sklepów nie posiada w ofercie bino TS, po czym okazało się, że kilka tych nasadek znajduje się jeszcze w Astrokraku. :D Rozradowany i niesamowicie zaskoczony udałem się do sklepu p. Janusza. Wymarzone bino jest już w mojej walizce. Co więcej, nabyłem je po cenie sprzed podwyżki kursu euro. Sprzęt robi bardzo dobre wrażenie, ale szczegóły opiszę już w innym temacie, jeśli wystarczy czasu oraz weny. :)

 

Pogodnego nieba!

Edytowane przez Snejk
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli wyjaśnienia:

 

Byłem święcie przekonany, że żaden z polskich sklepów nie posiada w ofercie bino TS, po czym okazało się, że kilka tych nasadek znajduje się jeszcze w Astrokraku. :D Rozradowany i niesamowicie zaskoczony udałem się do sklepu p. Janusza. Wymarzone bino jest już w mojej walizce. Co więcej, nabyłem je po cenie sprzed podwyżki kursu euro. Sprzęt robi bardzo dobre wrażenie, ale szczegóły opiszę już w innym temacie, jeśli wystarczy czasu oraz weny. :)

 

Pogodnego nieba!

 

Hahaha - dobre. Szuka po świecie, a sprzęt leży pod nosem. To tylko pokazuje, jak cenna jest informacja o tym, co sklep ma faktycznie na stocku. Warto dzwonić - pisać i zadawać konkretne pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

(...) To tylko pokazuje, jak cenna jest informacja o tym, co sklep ma faktycznie na stocku. Warto dzwonić - pisać i zadawać konkretne pytania.

 

Święta racja, choć jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się znaleźć w Astrokraku czegoś, czego nie byłoby w innym zakątku Polski. Pozytywne zaskoczenie oraz nauczka, zarówno dla klienta (bądź dociekliwy) jak i sklepu (bądź transparentny). :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej, jak się obawiasz komunikacji osobistej i różnic w prawie PL/EU (choć są podobne), to zawsze możesz skorzystać z mojej pomocy. Jestem autoryzowanym przedstawicielem TS na PL, więc możesz transakcji dokonać w PL, z polską umową konsumencką. Dostawa jest taka sama, bo bezpośrednio z TS magazynu, więc tu się nic nie zmienia. Z chęcią pomogę - jakby co.

A gdzie można się z tobą kontaktować ? bo tutaj na pw jest strasznie ciężko, pisałem do ciebie 2 miesiące temu i jeszcze nie otrzymalem odpowiedzi. A chodziło właśnie o reklamacje do TS. Ta informacja może się przydać na przyszłość.

 

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 6.03.2017 o 22:40, zdzichu napisał:

Przyznam Ci się Snejk, że bino to jest właśnie to co odesłałem. Widziałem w nim podwójnie. Żeby uzyskać pojedynczy obraz musiałem zmniejszyć rozstaw osi do minimum i jeszcze delikatnie przyciągnąć okularami. Uzyskałem odpowiedź, że to się czasem zdarza w transporcie

I pewnie przystałbym na ich propozycje, żeby dać sprzętowi drugą szansę gdyby nie jeszcze jedna rzecz. To bino ma ciekawy układ centrowania okularów i wszystko byłoby OK gdyby nie to że po skręceniu z jednej strony sprężyna ewidentnie się zacinała i nie odbijała. Trzeba się z nią było trochę namęczyć. Druga strona była OK.
Żeby było jasne. Nie odradzam Ci zakupu. Nawet z chęcią przeczytam relację, że w Twoim wypadku było w porządku. Nie czytałem innych niekorzystnych opinii na temat tego bino, więc uznaję to za jednostkowy przypadek. Po za tym cały zwrot był załatwiony (moim zdaniem) profesjonalnie i bez zgrzytów.

Wątek stary, bo 3 lata, ale mam dokładnie to samo obecnie z moim bino! I planuję odesłać, w mojej ocenie jest to raczej błąd przy projekcie niż wada egzemplarza, te nowsze wydania TS są chyba "gorsze" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 6.03.2017 o 10:26, Adam_Jesion napisał:

Hej, jak się obawiasz komunikacji osobistej i różnic w prawie PL/EU (choć są podobne), to zawsze możesz skorzystać z mojej pomocy. Jestem autoryzowanym przedstawicielem TS na PL, więc możesz transakcji dokonać w PL, z polską umową konsumencką. Dostawa jest taka sama, bo bezpośrednio z TS magazynu, więc tu się nic nie zmienia. Z chęcią pomogę - jakby co.

Proszę o więcej informacji. Na jakiej stronie zamawiać, wyszukiwać towar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam, że kupowałem w TS koło filtrowe i kiedy okazało się że nie bardzo mi pasuje pod kątem backfocusu, bez problemu odesłałem i przyjęli zwrot, oddając pieniądze prze PayPal (bo tak im płaciłem). Oczywiście trochę straciłem na różnicach kursowych, ale to już nie była wina TS.

Nie pamiętam tylko jak było z przesyłką powrotną, czy oni ją opłacali, czy ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, licho52 napisał:

Polecam Deltę ale ich asortyment jest dużo bardziej ograniczony.

A ja, mam trochę mieszane uczucia akurat co do Delty. Wymieniają oczywiście bez problemu, nawet sprowadzą z za granicy towar, którego nie mają w asortymencie. Tylko towar, który mają na stanie często jest rozregulowany albo z defektami - i tu przoduje Baader Planetarium pod wzgledem niedoróbek. Oczywiście to nie wina Delty, tylko Baadera, że pachnie chiną aż do Andromedy :D

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.