Skocz do zawartości

HEQ5 SynScan coś dziwnego


kasperro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Podczas dzisiejszej próby wykonania astrofotografii napotkałem kilka problemów z montażem :/

 

Po uruchomieniu wypisał błąd - "Warning! Both axes no responce!", ale po restarcie już ruszył

Potem zaczęły się problemy... Skalibrowałem montaż na 3 gwiazdki po czym kazałem mu wrócić na polarną. "Przejechał" i trafił, ale wg pilota SynScan nie zakończył przemieszczania. Wypisywał na ekranie według mnie dość przypadkowe wartości pozycji - nagrałem filmik -> https://youtu.be/Zn2MQZB64Gk. Nie dało się tego zakończyć klikając "esc" a po kilku minutach zaciął się na jakiejś dziwnej wartości. Po zrestartowaniu wypisywał już tylko błąd "Both axes no responce"

 

Czy ktoś z forumowiczów ma może pomysł co może być przyczyną takiego zachowania się montażu?

SynScan firmware version 4.37.03, montaż HEQ5 PRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasilane z domowego gniazdka, zasilaczem o parametrach dokładnie takich jak w instrukcji.

Czerwona dioda świeci ciągłym jasnym światłem. Patrzyłem na nią również podczas przesuwania się teleskopu i nie zmniejszyła swojej jasności.

zasilacz jest jednak jedynym "nie oryginalnym" elementem zestawu więc przyjrzę mu się dokładniej.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilacz może mieć nie tylko "pływające" napięcie zwłaszcza w zależności od obciążenia silnikami ale także źle odfiltrowane, czego raczej dioda nie zasygnalizuje natomiast zakłócenia w sterowaniu murowane.

Ponadto sprawdziłbym też kabel łączący pilota z montażem. Od biedy weź dowolny sieciowy na RJ45 tylko nie za długi i sprawdź względem oryginału czy masz właściwe skrosowanie żył (do LAN są różne kable np. z przeplotem i bez)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo gdzieś jest zimny lut, choć bez wizyty w serwisie się nie obędzie. Miałem podobne przejścia z moim pilotem V3. do EQ5. Wysłałem pilota do teleskopy.pl, za pierwszym razem był to zimny lut, pilot chodził pół roku. Po czym pewnej nocy w zimie wywalił podobny komunikat, już nie pamiętam jaki, i wylądował z powrotem w serwisie. Po ostatniej naprawie chodził już do końca, czyli do sprzedania montażu.

Polecam serwis teleskopy.pl byłem/jestem zadowolony z ich usług, zawsze byłem załatwianych szybko i profesjonalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi!

Montaż jest jeszcze na gwarancji więc mam nadzieję nie będzie problemów z naprawą.

miałem nadzieję, że może uda się rozwiązać problem w domowym zaciszu bo w nadchodzącym tygodniu mają być (w końcu) warunki obserwacyjne :)

 

Czy ktoś może polecić jakiś zasilacz który się dobrze sprawuje? i gdzie można taki kupić? tak jak napisał RMK zasilacz zasilaczowi nie równy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.