Skocz do zawartości

Wieś, plener i dużo przestrzeni / Pierwszy zakup


Tilop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.Potrzebuję pomocy w wyborze swojego pierwszego teleskopu. Kwota jaką chciałbym na niego przeznaczyć to około 600zł. Na sam początek chciałbym popatrzeć dokładniej na księżyc i planety naszego układu słonecznego. Mam 32 lata mieszkam na wsi do najbliższego "źródła światła" (miasta) jest w prostej linii jakieś 15 km. Jestem totalnie zielony, a najpotężniejszy sprzęt optyczny jaki miewam w rękach to stara radziecka wojskowa lornetka :) z góry dziękuję za wsparcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600zł na teleskop, zwłaszcza na wieś, to trochę mało, nawet jak na używany.

Ciemne niebo prosi się o duże lustro 8-10cali w wersji minimum.

Ja nie mam pomysłu.

Może trafił się na giełdzie Synta/Sky Watcher 6cali na montażu dobsona w tych pieniądzach. Ale lepiej uzbierać więcej choćby na 8 cali.

Gdzie mieszkasz? W pobliżu jakiegoś większego miasta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszkam w świętokrzyskim. Zależy co rozumiesz pod pojęciem większe miasto ;) mieszkam 15 km w linii prostej od Sandomierza, niebo gołym okiem widać jak na dłoni, żadnej dużej łuny od sztucznych świateł. Myślałem o czymś takim: https://fotozakupy.pl/product-pol-996-Sky-Watcher-Dobson-6-MAPA-NIEBA.html, oczywiście ja myślałem o używce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszkam w świętokrzyskim. Zależy co rozumiesz pod pojęciem większe miasto ;) mieszkam 15 km w linii prostej od Sandomierza, niebo gołym okiem widać jak na dłoni, żadnej dużej łuny od sztucznych świateł. Myślałem o czymś takim: https://fotozakupy.pl/product-pol-996-Sky-Watcher-Dobson-6-MAPA-NIEBA.html, oczywiście ja myślałem o używce.

Od dłuższego czasu rzeczywiście ceny sprzętu astro poszły w górę. Jeszcze kilka lat temu za 600-700 zł można było kupić Syntę 8" (oczywiście używkę). Teraz to trochę nie realne.