Skocz do zawartości

Notatnik obserwacyjno wypadowy;)

Wpisy na tym blogu

orion z roweru

Bardzo dawno tu nie pisałem a zawsze było o czym, jakoś brakło mi mobilizacj no i fotek nie moge umieszczac, i troch mi tego szkoda , pewnie przekroczyłem limit Nie zaliczyłem dzis zadnych wygórowanych obsrewacj , ale jednak dziura w chmurach zrobiła na mnie duze wrazenie a konkretnie okolice Oriona no i sam Orion po prostu dawał po oczach. oprócz tego że dziura w chmurach była bajecznie przejrzysta to dodatkowo w na mojej ulicy zapanowały egipskie ciemnosci z powodu awari oświetlenia

Wyprawa w Beskid Niski

w sobote 22.07.2007 wraz z Jurkiem , Zbyszkiem i Piotrkiem rószylismy moja "polonją" w beskid niski w celu sprawdzenia miejsc obserwacyjnych. Głównym punktem zaczepienia miała być malutka miejscowość Wołowiec. Jadąc juz na miejsce zrobiliśmy mała pentle w koło jezioea Klimkowskiego, gdzie jako takich miejsc nie było lecz tyczy sie to drogi glownej bo nie zbaczalićmy. mozna dodac że nie było tam oswietlenia ulicznego , jak zreszta w całej okolicy, tak wiec kto wie moze gdzieś na uboczu coś by

Świt przed świtem "czas obłoków stebrzystych" :))

14.07.2006 W dniu dzisiejszym miałem juz 5 nocke pracy , a że pracuje na wolnym powietrzu to i zerkne od czasu do czasu na nad swoja głowe:) Juz dawno polowałem na obłoki srebrzyste ale jakos do tej pory nie miałem szczęścia , zreszą moze juz je widziałem ale nie byłem tego świadomy , bo od kiedy jestem, tutaj na forum dowiedziałem sie o fakcie takiego zjawiska. ok godz 2:30 na wschodzie jak by troche pojaśniało, lecz światło jakie widziłem było inne bo wsród niskich czarnych chmur

Przehyba

20.05.2006 pojechalismy ze Zbyszkiem na Przehybe. Głównym celem tej wycieczki były obserwacje nieba na ujemnym horyzoncie. Czyli gwiazdozbiur Hydry , a moze zejście poniżej do Centaura. Niestety te cele nie zostały zrealizowane.   Zbyszek lukający na świetnie widoczne tatry. Pogoda po przyjeździe była świetna.   Po zakwaterowaniu sie wycjągneliśmy teleskop i lukalismy na słońce. Wzbudziło to ogólna ciekawośc turystów   W szczególności dzieci   To widok na

Kometa i śpiew ptaków:)))

9.05 2006 Postanowiłem złapać komete w swoim okularze. Na miejsce obserwacj wybrałem położony ok 0,5km wale przeciwpowodziowym. Udałem sie tam ok godziny 19:45 chcałem dodatkowo spradzić teleskop jak zachowuje sie za dnia. Po rozłozeniu sprzetu przeprowadziłem kilka obserwacj naziemnych a nastepnie wykonałem kilka zdjęć zachodu słońca zachód zrobiony w ognisku teleskopu ( ogniskowa ok 2400 mm ) jako że aparat nie ogniskuje sie w wycjągu stosuje bolarowa który ma ok x2 .   Po z

wlad

Kometa i gromada w pannie:)))))

Wczorajszej nocy postanowiłem pobserwować jako że pogoda kolejny dzień dopisuje Na główny plan miała pójść kometa Schwassmann-Wachmann jak że dopiero sie co dowiedziałem że jest widoczna na niebie. Sprzet rozłożyłem tóż po zachodzie słońca , na dzień dobry poszedł Saturn któremu zresztą pośwoęciłem ok godziny. Nastepnym celem miała byc kometa , ale że korona północna była jeszcze nisko wystawiłem aparat i ustawiłem na łapanie meteotytów. Niestety juz któryś raz z kolei nic w cel obie

Ostatnia obserwacja.

W dniu 23.03 2006 odnotowałem swoją ostatnią obserwacje. Jako że dawno już nic dłużej nie lukałem przez teleskop, a że pogoda miała dopisać więc przed zmierzchem wystawiłem teleskop żeby się schłodził. Około 20 zacząłem obserwacje, zacząłem oczywiście od Saturna i powiększenia 48x pierścień pięknie się rozdzielał jednak przy mojej światło sile planeta była za jasna i szczegóły były nie widoczne. Ale za to satelity za to jak na dłoni niestety nie podoiłem się ich identyfikacji z powodu bra

łysy z wycjągu

W dniu dzisiejszym wybrałem sie na narty do Rytra, dotarłrm tam po południu, ładna pogoda itd:) Na dole była lekka mgieka ale jadąc do góry wyłaniał sie piękny widok łysy prwaie w pełni w tle z dolina popradu razem z Rytrem Im wyżej to widok był ładniejszy   A na taki pawer pozwalał obiektyw kitowy, no i oczywiscie widoczki robione były z wycjagu, czyli w ruchu. A to juz prawie na samym szczycie, po następnym wyjeździe łysy juz był we mgle, a miałłem nadzieje po powr

Obserwacje u Jurka

10.01 .2006 odbyło sie troche nieformalne spotkanie "TG" , wieczorną pora byłem w Tarnowie i przy okazi miałem pokazać filtr polaryzacyjny Jurkowi. Mieliśmy go sprawdzić na księżycu. Około 20 razem z Kubą podiechaliśmy do Jurka gdzie rozłożyliśmy sprzęt Jurka (Jurek i Kuba składają sprzęt)     Miedzy czasie jak teleskop sie chłodził ja podjechałem po Zbyszka, który wzią ze soba okulary ( a właściwie chodziłeo o nowy nabytek Zbyszka 5mm ostroskopa) No i zaczeliśmy obserwacje

Pogodny weekend:)

W tą sobotę rozpoczołem dwa sezony:narciarski i zimowo obserwacyjny Tego roczną przygode z nartami rozpoczołem na Magórze Małowstowskiej. A to widok z samej góry Tak mniej więcej oglądam świat jak szusuje. Klimat jest tam po prostu bajeczny, jadąc do góry czułem sie jak w bajce. w przepieknym błękicie wypatrzyłem księżyc czyli noc zapowiadałe sie owocna:) Cerkiew filiana greckokatolicka, obecnie kościuł rzymsko- katolicki . Nie omieszkałem na chwile przystaną

Czar góry Żar

Podczas powrotu z Bielska udało Mi sie namówić kierownika na odwiedzenia góry Żar. W sumie były trzy powody: elektrownia, punkt z anomaliami grawitacyjnymi i stok narciarski.   Na góre postanowiliśmy wyjechać samochodem,gdzieś po drodze miało być miejsce z anomaliami grawitacyjnymi, ponoć jak nam w bielsku opowiadano, samochód na luzie toczy sie pod góre Znak zmusił nas do spaceru. Snowbordzistka jechała pod górę a miejsca ani śladu Podczas dalszego spaceru ani nie był

wlad

foto relacja ze spotkania łysego i piekności;)

W dniu dzisiejszym postanowiłem sfotografować koniunkcje Wenus i Ksieżyca. Jako że pogoda popołudniu sprzyjała obserwacj tego zjawiska ( niestety nocą już ,nie jest taka łaskawa) wybrałem sie na wał przaciw powodziowy nad Dunajcem, razenm z Kubą. Było zimno i mglisto ale ostatecznie z obserwacj wygoniłe nas rosa która zaczeła siadac na aparacie O to kilka fotek : widok przed wyjazdem (moja wioska położona jest w lekkiej dolinie wiec słońce prawie zaszło) zachud słońca już na

Rok z astronomią i nie tylko:)

Własnie miną rok jak zakupiłem Mój pierszy teleskop , jak zalogowałem, sie na tym forum . Postanowiłem ot tym napisac bp bo miało to wpływ na cały rok 2005. Dzieki hobbi poznałem mnóstwo ciekawych ludzi ,pozwiedzałem kilka zakądków Polski , no i pogłebiłem doswiadczenia i wiedze na temat astronomi. Swój rok podsumuje w kilku fotografiach , które ujmuja niewielki procent tego gdzie byłem i co robiłem , z rzadka posiadałem aparat który czasami udało mi sie porzyczyć Tak wiec pominietych jest

POCZĄTEK

To będzie mój pierwsz blog ( kiedyś trzeba zacząć) Mam zamiar poprowadić coś w rodzaju dzienika obserwacyjnego, oprucz tego będe zdawał relacie ze swoich wypadów i wycieczek ( ogólnie moje oderwania od dnia codziennego) Mam nadzieje że nauczy mnie to powtórnie sustematyki której jednak brakuje w moim żywocie       Tak więc moje piersze zapisane obserwacje: Zacząłem 08:10: 2005 ok godziny 16: 15 poszukliwaniami wenus lornetką poszło wybitnie, najpierw łysy a chwile potem wenus.niest

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.