Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Pierwsze zabawy z obróbką mgławic. Może za wcześnie, ale chciałem zobaczyć, co wyjdzie z 3,5h zebranego materiału. IC1396 20x600s ISO 1600 + 10 darków + 80 biasów + 30 flatów Canon 1100d na HEQ5 guiding. Muszę też przyznać, że gwiazda Granat napsuła mi krwi. Zrobiło się wokół niej mocne halo i nie bardzo miałem pomysł, jak je usunąć. Udało się mniej więcej, ale na pewno da się lepiej.
  3. Może to lekki falstart ale jedna z najefektowniejszych tegorocznych koniunkcji zbliża się wielkimi krokami. Wenus wkroczyła raźnie do Byka a jej blask sięga prawie Plejad. Oczywiście 43-procentowy Księżyc w pobliżu bardzo miesza, ale w momencie przechadzki Wenus pomiędzy Siostrami jego blask będzie jeszcze dużo większy. Dwie fotki z dzisiejszej nocy a) spajkowo: C6d+S100-300/4 @300/5 1x60s ISO1600 b) możliwie bezspajkowo: C6d+C200/2,8 @4,0 1x60s ISO1600
  4. Przetestowałem dziś balkonowo ostrzenie z bathinovem i fakt że ostrośc jest lepsza i znacznie łatwiej ją ustawić ale sam obraz spajków podczas ostrzenia z bathinovem jest trochę nietypowy . Wygląda to mniej więcej jak poniżej, po prawej. Nie uniemożliwia to ustawienia ostrości bo środkowy spajk prawidłowo się przesuwa podczas ostrzenia, ale pytanie czy nie jest to wada maski która mogłaby uniemożliwić osiągnięcie pełnej ostrości. ?
  5. Hmm, kanały wyrównywałem za pomocą StarAlignmnet, myślisz że da się to jeszcze poprawić? ChannelMatch jak rozumiem przesuwa kanały względem siebie o wybraną ilość pikseli - obawiam się że w jednym rogu poprawię, a drugi pogorszę. Zrobione To Holmberg IV. W sumie to z jej powodu przesunąłem M101 w lewo, a nawet nie sprawdziłem jej nazwy Tu znalazłem fajne zdjęcie i garść informacji: https://www.cloudynights.com/topic/443431-holmberg-iv-a-very-strange-blue-galaxy/
  6. Na marketingu się średnio znam ale też się zastanawiałem nad tymi pomysłami 3D i podobnie w kwestii efektywności wydaje mi się, że te wydruki do przyłbic są pewnym zbytkiem. Konstrukcja z samej folii wydaje się dokładnie tak samo funkcjonalna, prosta, błyskawiczna produkcja, a że kolega zaręczył za tego (niezweryfikowanego jeszcze) organizatora, uznałem, że jakieś wsparcie inicjatywy będzie znacznie lepszym pomysłem: https://zrzutka.pl/g9czum
  7. Pewnie tak, ale nie jestem pewien czy pod miejskim niebem byłaby jakaś radykalna zmiana. Chyba większość z nas "walczy" pod zaświetlonym miejskim niebem, więc warto zaznaczyć, ale w sumie nie ma co się z LP tłumaczyć. Wiadomo - LP zabija słaby szczegół i tyle. Bardzo fajny kadr, który obejmuje właściwie wszystkie galaktyki łańcucha. Może odrobinkę brakuje mi niebieskiego.
  8. Całkiem fajny szeroki kadr wyszedł. Kolorystyka bardzo mi odpowiada. Zdjąłbym może troszkę tło, bo ono tu niczego nie wnosi. A wtedy kolory na ciemniejszym tle wyglądałyby soczyściej.
  9. Oj tak, tak! Co to za galaktyka w prawym dolnym rogu? Też dobrze wyszła!.
  10. moim zdaniem świetnie wyszło jak na warszawskie niebo, lajk ode mnie
  11. uroczy obrazek gdybyś na etapie składania kanałów użył np. funkcji ChannelMatch w PI, to miałbyś jeszcze dokładniej wyrównane gwiazdy
  12. Oni się nigdy nie przyznają do błędu, zapomnij Napisali że mogę odesłać a oni sprawdzą, ale co tu sprawdzać skoro na ich schemacie widać, że ktoś spieprzył cały projekt. To nie jest problem tylko tej sztuki. Ona jest jak najbardziej zgodna ze schematem/projektem. Rozsądniej było by oddać ,ale zależy mi na maksymalnym zredukowaniu ogniskowej. Ta wersja ma krotność 0,92x , dłuższa 0,95x. Innych sensownych opcji w rozmiarze 2,5" nie widzę. Po odkręceniu pierścienia prawdopodobnie cały wewnętrzny wsad będzie można wyjąć i obrócić.
  13. Cześć Dołączam do grona szaleńców robiących galaktyki z miast. By jeszcze podnieść poziom szaleństwa postanowiłem zrobić to w kolorze w ramach wiosennych ćwiczeń z filtrami RGB i poznawaniu Pixa. Nie liczyłem na zbyt wiele, łapanie malutkich, subtelnych galaktyczek z Warszawy z założenia nie ma wielkich szans na sukces, mimo to coś tam wyszło Łańcuch Markariana ED80 / ATIK 383L / HEQ5 mod L 51x600s RGB 15x300s na kanał (chyba przydałoby się więcej ) materiał z Warszawy i wersja opisana...coś tam się złapało
  14. Today
  15. Dzięki serdeczne! Książkę nabyłem, ale dosyć wybiórczo z niej korzystam. Nie zawsze przedstawiony tam workflow mi odpowiadał. Biorę się za to!
  16. jeśli już koniecznie chcesz ostrzyć w PI to polecam Ci lekcje Kayrona Mercieca, to wg mnie najbardziej kompleksowe tutoriale PI: https://www.lightvortexastronomy.com/tutorial-sharpening-fine-details.html rekomenduję również rozdział 17 książki Warrena Kellera Inside PixInsight (drugie wydanie): https://www.swiatksiazki.pl/inside-pixinsight-6503374-ksiazka.html na stronie 228 znajdziesz instrukcję odszumiania przy pomocy MultiScaleLinearTransform a na 230 UnsharpMask powodzenia !
  17. 175x30s 1800mm , crop ~75% 30.03.2020 ok godz 21-22 Align ręczny - teraz widzę że było warto
  18. Tak, spróbuj zmienić auto balans bieli w ustawieniach zaawansowanych w ikonce aparatu, ewentualnie tryb pracy histogramu.
  19. OK, dzięki. Chociaż mam problem z dekonwolucją wg tutoriala z FA. Rozumiem, że muszę nałożyć maskę po STF na nieliniowy obraz?
  20. Pierwsze dwa służą do zmian kontrastu a nie ostrzenia. Zrób najpierw jednak dekonwolucję. Jezeli w jednym z pierwszych kroków odszumiasz (zapewne na nieliniowym) to detal masz najprawdopodobniej już zamieciony do kosza.
  21. Cześć, dzisiejszej nocy było super niebo nad Lubelszczyzną i wybrałem się na focenie wschodzącej Drogi Mlecznej. Podczas jednego ze strzałów w Skorpiona trafił się ten. Niby Lirydy dopiero koło połowy kwietnia się zaczną, ale kierunek lotu i okres najbardziej pasuje do nich. Zrobiłem trochę tych zdjęć, timelapse i na zdecydowanej więksości mam mega zielony zafarb i trochę czerwonego u dołu. Niczego nie zmieniałem w barwach, a balans bieli jest poprawny. Czy to jest airglow? Dane techniczne: Nikon D750, 50mm f/4 ISO1600 120s na SWSA. Kosmetyka w Lightroomie. Czekam na komentarze. Pozdrawiam Kamil
  22. Pewnie trzymam zbyt blisko oko. Macie jakieś pomysły jak to usunąć?
  23. No nie; pochodzi z atmosfery, stąd "atmosferyczna" w nazwie
  24. Miałem na myśli, że akurat to sobie odpuściłem przy tym podejściu - wyciągnięcie koloru. Robiłem to już wcześniej, a potem próbowałem ostrzyć. Zdjęcie próbuję ostrzyć oczywiście wspomnianymi narzędziami - HDR Multiscale Transform, Local Histogram Equalization oraz UnsharpMask.
  25. Mare Nectaris zaliczane jest do niewielkich mórz księżycowych, jednak nawet pobieżny rzut oka na otaczający je od południowego zachodu uskok Rupes Altai sugeruje, że oba te obiekty powiązane są ze sobą, zdradzając obecność znacznie potężniejszej formacji. Badania rozkładu masy potwierdzają istnienie wokół Morza Nektaru rozległej struktury, okalającej położony pod powierzchnią morza maskon. Rozciągający się promieniście wokół głębokiego na 6,5 km morza lawy basen sięga krawędzi uskoku Rupes Altai. Jego pozostałe krawędzie są znacznie trudniejsze do zidentyfikowania.
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.