Jump to content

Leaderboard

  1. kubaman

    kubaman

    Społeczność Astropolis


    • Points

      75

    • Content Count

      2108


  2. dominiksito

    dominiksito

    Społeczność Astropolis


    • Points

      56

    • Content Count

      134


  3. .zombi.

    .zombi.

    Społeczność Astropolis


    • Points

      29

    • Content Count

      1552


  4. apolkowski

    apolkowski

    Społeczność Astropolis


    • Points

      24

    • Content Count

      712


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/23/20 in all areas

  1. Hej wrzucam fotkę M45 zrobioną na przestrzeni ostatniego tygodnia. Zjecie to wycinek oryginalnego kadru ze względu na bardzo duże problemy z optyką. świadomy wszystkich wad - halo, koma, undersampling pokazuję zdjęcie bo mi się po prostu podoba, jest to moje pierwsze zdjęcie Plejad no i po półrocznej przerwie, bardzo chciałem w końcu coś sfocić. Esprit 80 z flattenerem, ASI 2600 (w zasadzie to pierwsze pełne światło), ASA DDM60. 500x60s z filtrem IDAS LP D2.
    49 points
  2. Na początek chciałem powiedzieć, że naprawdę ... serio chciałem teraz podejść do tematu na poważnie i miałem zaplanowane 4 godzinki na ten kawałek nieba, ale jak się okazało, to zrobiłem niecałe 2 godzinki, a przez przesuwające się chmurki do wywalenia poszła połowa klatek. W tym czasie jednak trzeba brać co aura daje, bo kto wybrzydza ten nie ..., echm, ten nie focia. Tutaj (niespodzianka) znowu wyciągana za uszy druga i oklepana część Oriona. Wielka mgławica, razem z Running Manem 20x 30s (na trapez) + 11x 5 minut, RedCat + ASI 294 MC Pro
    47 points
  3. Czyli od Sh2-273 przez Choinkę, Pętle Jednorożca, Rozetę po mało znaną Sh2-280. Zupełnie nie planowane ujęcie powstałe w wyniku czatowania na dziurę w chmurach (prawie do rana). Udało się złapać tylko 10 x 600s i chyba w najbliższym czasie tego ujęcia nie dokończę - po rocznym romansie z Smyangiem chciałby znów wrócić do FSQ. Samyang 135mm, G3-16200EC, Ha:10x600 Wersja bez gwiazd lepiej pokazująca struktury Ha Wersja standardowa: Wersja opisana: I zgadzam się z wami - szumi.
    28 points
  4. A tak wygląda oryginalny kadr (resize 50%)
    14 points
  5. Zdjęcia z ostatniego roku. Jak się spodobają będę wrzucał więcej A tym czasem zapraszam do moje górskiej galerii zdjęć
    12 points
  6. Wersja 3 - z nudów i braku pogody.
    10 points
  7. Panowie, to transmisja cyfrowa! Albo jest albo jej nie ma.
    9 points
  8. Po przeczytaniu dużej ilości poradników postanowiłem przetestować nową kamerę ASI 1600 MM Pro z kołem filtrowym i zestawem filtrów ZWO. Padło na M13, bo pojawił się ten obiekt chwilkę temu na forum fotografowany identycznym setupem: Newton 250F4, NEQ6 Pro i ASI 1600MM Pro właśnie. Pod wpływem info z Internetu i po sprawdzeniu doświadczalnym kiedy środek gromady się wypala ustawiłem ekspozycję na 70 x 30 sek dla L i 40 x 30 sek dla każdego kanału RGB. Gain 200, Offset 50. Przy okazji miał być sprawdzony korektor Baader MPCC Mark III. Efekt poniżej. Gwiazdki do bani. Kolimację poprawię
    8 points
  9. Cel coraz bliżej domek już stoi Prąd niebawem - więc będziemy szalec , bez potrzeby wyjmowania baterii hehe Nadal niebo dosyć ciemne , rzeczka za bardzo nie mgli Ludzie o dziwo nie dymią za bardzo - nawet sporo tam eko - typu solary itp... Więc na początku przyszłego roku wreszcie może uda mi się zrobić sensowną fotkę - taką z 6-10h materiału plan jest właśnie na Oriona - by tyle materiału zebrać. Przymknę w moim 50mm 1.8 stm do f.5 i zrobię fotki po 5 minut - więc i gwiazdki może bedą jako-takie w całym kadrze.
    7 points
  10. Z 19 listopada, SCT 8" + ASI 224 (RGB + IR), drizzle 1,5x: Pierwsze nagranie Chameleonem 2 (LRGB) - nagrywanie trwało kilka razy dłużej (wolniejsza kamerka i 4 aviki na wszystkie kanały vs 2 aviki na ASI - kolor i IR pass), detalowo wychodzi podobnie, ale cieżko było uzyskać naturalny kolor, potrzeba by filtrów RGB do foto, a użyłem wizualnych 29A, 56A i 80A.
    7 points
  11. Czy tylko ja widzę w tej mgławicy uśmiechniętą buzię pod stożkowym, chińskim kapeluszem? Fascynuje mnie niezwykły kształt tej ciemnej mgławicy emisyjnej. Prezentuję ją w Ha OIII bikolor z gwiazdami LRGB. Veloce RH200, ATIK ONE 6.0 na ASA DDM 60. Ha: 70x1200 sek, OIII:40x 1200 sekund bin 2, L: 60x120 sek, RGB: 35x120 sekund każdy. Razem 42 godziny rejestracji. Warszawa, październik-listopad 2020. Buźka: Opis:
    7 points
  12. Kilka miesięcy temu skompletowałem sprzęt pod wyjazdy;) Ironicznie nie posiadam żadnego pojazdu który by mnie na te wyjazdy zabrał. Myślałem o wynajmie auta od czasu do czasu z myślą o wyjazdach pod ciemne niebo. Na mysleniu na razie stanelo W miniony piątek wystawiłem klamoty do ogrodu ,żeby to w końcu chociaż przetestować. Szału zgodnie z oczekiwaniem nie było Ioptron Skyguider pro Canon 1100d mod. WO 61mm Idas LP 90x150sek Iso 400
    6 points
  13. Wygląda TO dobrze tylko słońca brak i nisko oraz czas jest ograniczony ! Fotka z SDO
    6 points
  14. Na chwilę wetknąłem rurę między chmury. Proszę o krytykę, nie musi być konstruktywna Ps. To wcale nie jest koma, to tak specjalnie, żeby się paczącemu wydawało, że wpada do dziury. Sky-Watcher BKP 130/650 (wyciąg 1,25") EQ5 + napęd dwuosiowy Sony NEX-3N 2020-11-20 - ekspozycja 95% ze 159x60s na mgławicę (filtr svBony CLS) 2020-11-18 - na wietrze przez cienkie chmury - 140x30s na gwiazdy (filtr svBony moon) SirilIC, Photoshop, Topaz DeNoise AI
    5 points
  15. - szeregowy kowalski, jak to jest z flatenerami do apochromatów? - tak jest, panie sierżancie!
    5 points
  16. To tak a pro po tutoriala. Bez żadnych wodotrysków w PS. Trochę saturacji, kontrastów i detalu. Wcześniejsze operacje w/g tutka. SW 150/750 + QHY8L 31x10min
    5 points
  17. Nie, ale AMP glow w dużej mierze zależy od prędkości odczytu, dlatego to ma sens. Zdefiniuj "działa". Zakłócenia mają sens tylko przy transmisji analogowej. Jak sygnał został w kamerce już skwantyzowany to przesył sygnału cyfrowego jest już binarny, albo jest albo nie. W takich transferach dane są pakietowane w taki sposób, że obie strony są w stanie zweryfikować poprawność danych, chociażby poprzez pytanie się o dany pakiet do skutku. Dlatego słabsze kable mogą zwyczajnie mieć słabszy przesył. PS. Nie wiedziałem, że na tym forum poczuje ten sam zapach co na forach audio
    4 points
  18. Ale kolega pyta o JAKOŚĆ robionych zdjęć - jakość nie spadnie. Szybkość przesyłu danych może spaść, natomiast jakość zdjęcia pozostanie taka, jaka wyszła z kamery.
    4 points
  19. Uważam, że jak się prosi o rady w sprawie zakupu sprzętu, to dobrym zwyczajem jest wrócić i napisać jaki jest finał sprawy. Jak się zawraca ludziom głowę i de facto prosi o ich czas, to wypada poświęcić parę chwil aby zostało jakieś podsumowanie, które może się kiedyś komuś przydać. Idąc za radami Doświadczonych Refraktorowców (największe dzięki dla @JSC) do EDka SW 80/600 kupiłem kątówkę pryzmatyczną Baadera z przelotem 35 mm i warstwami BBHS. Obawiałem się jakichś kolorków od tego pryzmatu w f/7.5, ale jest bardzo dobrze. Doskonały test na AC to chyba obwódka Księżyca, którą
    4 points
  20. M45 ( mozaika dwuelementowa ). Jedyna pogodna noc od prawie dwu miesięcy i udało się coś zebrać. Tymczasem tylko po kilkanaście sześciominutowych klatek na jeden panel mozaiki. Canon 6d, Newton 200/1000.
    4 points
  21. Zebrałem niewielki materiał RGB. To mogę traktować jako punkt wyjścia najwyżej, mimo wszystko połączyłem w celu uzyskania hrgb.
    4 points
  22. 21.11.2020 SCT8"+TV2.5x+ASI120MM+ProPlanet 742+CG5GT 25% z 5000 klatek, Sharpcap, AS2,Registax, PS5. Jak to się mówi "lepszy wróbel w garści, niż skowronek na drzewie", ale sezon na Marsa kończy się i pogoda też taka sobie.
    4 points
  23. I nawet się pokłócić zdążyli Chyba każda branża ma swój odpowiednik audiovoodoo Złocone bezpieczniki zwłoczne topikowe za 50zł, kable głośnikowe z CCA albo CCS, ale ze złoconymi końcówkami, koniecznie na hebanowych podstawkach itd. Ps. są transmisje analogowe całkiem odporne na zakłócenia amplitudowe Pytanie było o stratę na jakości, więc prześledźmy to od początku. na warstwie fizycznej USB to masa, +5V i para/pary różnicowe przewodów o odpowiedniej impedancji (chyba 90 omów), bo przewód USB to tzw. linia długa, pracuje z częstotliwościami rzędu setek MHz, i bez dopilnowan
    3 points
  24. Tematów jest kilka. 1) Zasilanie - jeśli kamera jest zasilana z USB i ma kiepską filtrację, to kabel może mieć wpływ na obraz, poprzez zakłócanie części analogowej kamery (czyli samej matrycy i sygnału przed przetwornikiem adc). W przypadku lustrzanki zasilanie leci z baterii/zasilacza, więc USB nie ma tu znaczenia. 2) Prędkość odczytu - ten temat dotyczy kamer CMOS. Matryca podczas odczytywania się nagrzewa, co generuje ampglow (potoczna nazwa). Im dłużej trwa odczyt, tym bardziej. Jeśli nie ma bufora, to odczytywany sygnał leci bezpośrednio na kabel i robi to w tempie, na jakie poz
    3 points
  25. W sumie to tutaj jest lepszy temat na moje krótkie sesje, które są do "dozbierania", tak żeby nie zaśmiecać głównego forum To jest sesja Plejad z tej samej nocy, bardzo przyjemny obiekt: 12x 5 minut, RedCat + ASI 294 MC Pro.
    3 points
  26. Pamiętam Kuba, jak dawno temu prezentowałeś fotki z jakiegoś wypasionego, wielkiego i drogiego teleobiektywy serii L. Ja i paru kolegów astrofotografów zwracaliśmy uwagę na kształt gwiazd. Były delikatnie mówiąc mało okrągłe. Ty przekonywałeś nas, że z tak dobrego obiektywu musza być dobre. I jakie koło zatoczyłeś. Masz doskonały sprzęt dedykowany do astro, robisz świetne fotki, a czepiasz się jakiegoś minimalnego rozkolimowania optyki. Przecież nie ma co przesadzać i się denerwować. Idealne zdjęcie nie istnieje. Jak chcesz znaleźć to zawsze jakiś defekt wyszukasz, tylko pytanie po co.
    3 points
  27. Zdjęcie ze strony SpaceWeather.com
    3 points
  28. Są też obiektywy specjalnie projektowane do pracy w podczerwieni, których koszt zakupu jest masakryczny ale ... istnieją też tego rodzaju obiektywy, które da się kupić z "drugiej reki", choć w rzeczywistości jest to "ręka" co najmniej trzecia, za w miarę przystępne kwoty. Najtańszy z obiektywów optymalizowanych do pracy w podczerwieni to znany i dość często występujący na ... obiektyw o nazwie bodajże Cyklop od rosyjskich noktowizorów o ogniskowej 85mm ze światłem 1.5 lub 2, w zależności od wersji. Ten obiektyw nie wyczerpuje oczywiście całej gamy innych o zdecydowanie lepszych param
    3 points
  29. Jeden z niewielu kadrów tego rejonu, który w mojej subiektywnej ocenie jest naprawdę ładny. Coś szumi? - bez znaczenia. Piękne.
    3 points
  30. Połonina Borżawska z Połoniny Caryńskiej.
    3 points
  31. Uran z piątku na ogniskowej 3600mm Synta16 + ASI290 + UV/IR-cut + Barlow 2x. Seeing był słaby, na wyższym gainie księżyce były ledwo widoczne, więc nawet nie da się nic wyłuskać z materiału.
    3 points
  32. To co Kolega OBERON ND napisał , Fatalne warunki . Poświata wokół tarczy , Obraz z mocnymi drganiami , mroźne wilgotne powietrze. Parę minut po 20stej na jakaś 20 min była rozsądna poprawa. Mars już coraz mniejszy . Do wglądu ostrzenia na matrycy laptopa w firecapture musiałem zoom ustawiać na 220x co wcześniej wystarczyło 160x (ROI 800x800) Ogólnie jestem zadowolony w dwóch dniach uchwyciłem niepowtarzalne zmiany na planecie . Jest to jakby odcisk czasowy który się już nie powtórzy. ps. Poprawiłem kolimację Ringi z 20go jakby mniej agresywne.
    3 points
  33. Listopad to czas marnych warunków na planety, ale jakoś Fobosa i Deimos dało się zarejestrować, jednak bez porównania do warunków wrześniowych. Najpierw użyłem ustawień kamerki z tamtego okresu, czyli gain 400, migawka 1 sek i gamma ok. 200 (kam. DMK 2104) ledwo się zarysowały na 150 klatkach po zmasakrowaniu avika. Potem zmieniłem ustawienia: gain na maxa, migawka 1/5 sek i gain na 200. z 1000 klatek wyszły ciut lepiej. Następne sprzyjające opozycje za kilkanaście lat dopiero. SCT 10" filtr IR Cut. Mars z filtrem IR 685.
    3 points
  34. Pod wpływem pracy @Grzędziel zrobiłem jeszcze jedną wersję.
    3 points
  35. Znany i lubiany obiekt. Polowałem na niego od dosc dawna, ale niestety pogoda nie pozwoliła ukazac go w stylu, ktory zaplanowalem. Mialo to byc klasyczne SHO. Szkoda ze na planach sie skonczylo. Krotkie okienko pogodowe zmobilizowalo mnie do przetestowania mozliwosci mojego nieba w klasycznym RGB. Udalo mi sie wypalic w bezksiezycowa noc okolo 7h materiału w subach po 5min. Calośc materiały synbolicznie podbita nikłą ilościa NB. Jako ciekawostke dodam, ze cały materiał nie posiada klasycznie wypalonej luminancji przez filtr L. Ioptron CEM60-EC, TS APO100Q, QHY695A, filtry Chroma.
    2 points
  36. Podczerwień daje możliwość przenikania pyłu - na ciemnych mgławicach powinno być widać różnice. Nawet na M42 @Tuvoc złapał zauważalnie więcej gwiazd w tle, niż w paśmie wizualnym. W "klasycznym" astrofoto to jest akurat niepożądane - bo chcemy raczej pozbywać się gwiazd, ale jako eksperyment uwidaczniający różnice- jest to ciekawe jak najbardziej.
    2 points
  37. Spodobała mi się ta cała podczerwień :-) Dlatego zabaw i wprawek z filtrem IR Pass 742 nm ciąg dalszy. Nadal balkonowo, ale tym razem zamiast APO był Newton 200/1000. Niestety pogoda w sobotę (21.11.2020) okazała się fatalna i po pięknym czystym niebie wieczorem ślad nie został. Pojawiło się dopiero około 2 w nocy i niestety na żadną planetarkę w technice LIM - co było w pierwotnym planie na wieczór - nie było już szans. Natomiast w dziurze pomiędzy blokami był jeszcze obiekt, który normalnie jest nieosiągalny z miasta z racji LP - NGC 2359 czyli znany i lubiany Hełm Thora (znany r
    2 points
  38. Dokładnie tak. Jak nie przejdzie to protokół poprosi o powtórkę co będzie tylko skutkowało realną zmianą przepływności (nie mylić z przepustowością) łącza. Jak całkiem zerwie to algorytm musi załatwić ponowną sesję.
    2 points
  39. jeśli pytasz o kształt luster to odpowiedź brzmi nie. Jedynie dokładność może być nieco mniejsza bo większa jest długość fali co innego warstwy odbijające. Zwykle dla IR robi się je ze złota od biedy można nałożyć złoto bezpośrednio na szkło ale lepiej zrobić pod nim warstwy adhezyjne oczywiście w amatorskich konstrukcjach można zrobić warstwy z alu ale powłoki powinny być grubsze. Na zwykłych warstwach dla zakresu widzialnego będzie spadek współczynnika odbicia pozdrawiam
    2 points
  40. Coś tam poruszałem suwaczkami Ależ tam jest mrowie gwiazd! Nie mogłem tylko połapać koloru na środku mgławicy i jakaś taka dziwna wyszła.
    2 points
  41. Za namowa kolegi pokaze cropik centralnego rejonu. nie wiem czemu, ale Melotte przypomina mi wczorajsze zdjecie Jurka
    2 points
  42. 11.11 z Babiej Góry z widokiem na Tatry.
    2 points
  43. Po miesiącach fatalnej pogody znów udało się z balkonu ustrzelić Marsa. Jest nieco większy bo nastąpił progres w zasobach sprzętowych ale szału nie ma jeśli chodzi o szczegóły może za cienki jestem w obróbce. SCT 8 + GSO ED 2x + ASI224MC (Amatorska obróbka Autostakker + registax6).
    2 points
  44. Dziś seeing miałem tragiczny, 3-4" . Robiłem filmiki bez barlowa w ognisku głównym 3550 mm Meade SCT 14". IR ale 850 nm jako luminacja i R+G+B. A wyglądało niebo ślicznie.
    2 points
  45. Burza ze środy. Szkoda, że warunki nie były lepsze, ale i tak jestem zadowolony z uchwycenia tego zjawiska. SCT 9,25", barlow 2,25x, ADC, QHY5III462, 8 derotowanych zdjęć złożyło się na efekt końcowy. Dodałem jeszcze drugie zdjęcie - bez derotacji - najlepsze pojedyncze zdjęcie. Jest lepsze niż to derotowane
    2 points
  46. Jak to mówią małżonki - mała rzecz a cieszy
    2 points
  47. Żadne tam dalekie obserwacje, ale myślę że warte odnotowania, bo nieczęsto zdarza się wyjść nad stratusy na Ślęży. Byłem na szczycie prawie 200 razy, ale to trzeci albo czwarty raz z takimi widokami. Fotki z 9 listopada.
    2 points
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.