Skocz do zawartości

Krzysiek Gaudy

Społeczność Astropolis
  • Zawartość

    592
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

868 Excellent

O Krzysiek Gaudy

  • Tytuł
    Procjon
  • Urodziny 12.03.1986

Kontakt

  • Strona WWW
    http://www.gaudy.pl

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Częstochowa
  1. THIS ADVERT HAS EXPIRED!

    • NA SPRZEDAŻ
    • Używany

    Sprzęt leży nieużywany od 2-3 miesięcy, nie zapowiada się w ciągu najbliższego pół roku, że będzie inaczej -> kompletny brak czasu na astrofoto -> idzie więc na sprzedaż. Najnowsza ASI 1600MM-C, z ostatniej akcji zakupowej od Adama. Jeszcze na gwarancji, kupiona w styczniu/lutym tego roku. Cena: 6000zł. To najnowsza wersja, z hubem itd. W pełni sprawna. Wszystko w komplecie, włącznie z oryginalnym pudełkiem. Tak naprawdę do tej pory zrobiłem nią tylko jedno, kompletne zdjęcie (załączam) - drugie czeka jeszcze na obróbkę od 2 miesięcy Koło filtrowe FLI CFW-2-7 na 7 filtrów 2" + komplet wszystkich filtrów LRGB + Ha 7nm + OIII 8nm + SII 8nm - 4500zł. Koło filtrowe działa idealnie, w pełni automatyczne, bez potrzeby refocusowania po zmianie filtrów. Jeśli ktoś zdecyduje się na kupno kompletu, to cena wynosi równe 10 tys. zł + dorzucam gratis złączki, robione w Astrokraku, które umożliwiają bezproblemowe podłączenie koła filtrowego z ASI i dalej kolejna złączka łącząca całość do teleskopu (wartość złączek około 250zł). Koszt wysyłki po mojej stronie. Kontakt: 510 142 778 lub wiadomość PW. Ostatnie zdjęcie robione tą kamerą z tym kołem filtrowym i wymienionymi wyżej filtrami:

    10.000,00 zł

  2. Ucięta bańka i mgławica Crescent

    Tak... To jest coś, o czym wielu - w tym ja swego czasu - zapominało. Jak astrofotgrafia ma się kojarzyć z frustracją, nerwami i stresem to nie ma to sensu. W tej chwili idę w kierunku: nawet mniejsza skala, mniejsza apertura, tańszy i prostszy sprzęt, ale ma być z tego frajda i satysfakcja.
  3. Paweł, wg mnie to kwestia timingu. Ja brałbym od Ciebie tego Newtona z korektorem, ale po prostu nie teraz ($$$). W sierpniu, realnie pewnie we wrześniu Tak jest z wieloma fajnymi kamerami, montażami jakie widzę. Cena jest mega atrakcyjna jak za taki sprzęt, ale wiesz że trzeba to posadzić jeszcze na dobrym montażu LUB spróbować na EQ6 krótkich czasów z taką kamerką, jak ASI-1600 (którą mam) Myślę o takim eksperymencie z takim pożeraczem fotonów właśnie jaki masz; idealnie by pasował, no ale mam teraz akurat dołek $$$ i sam wyprzedaje sprzęt Za to we wrześniu od razu jechałbym po to do Ciebie...
  4. Ucięta bańka i mgławica Crescent

    Oj tak, tutaj 100% racji - widzę to po swoich zdjęciach sprzed i po regulacji montażu. Co z tego że gwiazdki niby okrągłe, ale każde niedociągnięcie -> FWHM leci w dół. Jak najbardziej prowadzenie montażu, a konkretnie stabilność (nawet w teoretycznej granicy błędu) bezpośrednio - przynajmniej u mnie - wpływa na FWHM gwiazdki. Kiedyś myślałem, że po prostu z ostrością nie trafiałem i FocusMax jechał po 5 razy...
  5. Ucięta bańka i mgławica Crescent

    140mm soczewka z małym pikselem i dobrym prowadzeniem robi swoje Super zdjęcie.
  6. IC 5067 Pelican - ASI 1600MM

    Ale o ile wiem (mogę się mylić) musisz mieć też niezależnie od tego, że flattener wbudowany, odpowiednią (plus/minus 1mm) odległość między flattenerem, a matrycą. Tak przynajmniej mi się wydaje... Na pewno tak jest u mnie. Ale jak działa flattener w tym 80Q to nie wiem, może coś innego/inna konstrukcja... jeśli zasada działania ta sama, co zwykły flattener dokręcany to na pewno tak jest że odległość musi być precyzyjnie zachowana.
  7. IC 5067 Pelican - ASI 1600MM

    Nie masz; mnie też brakuje, ale jej tam generalnie bardzo mało jak oglądałem sobie inne zdjęcia + mam za mało materiału. O Ile Ha - jest OK, tak SII i OIII to przydałoby się jeszcze 2x tyle klatek.
  8. IC 5067 Pelican - ASI 1600MM

    Lubię styl "amerykański" a'la APOD i wiem, że mam tendencję do przeciągania "Saturation" za bardzo w prawo Może i faktycznie tutaj udało mi się znaleźć jakiś złoty środek
  9. IC 5067 Pelican - ASI 1600MM

    Tak, zgadzam się z tym odszumianiem - poprawiłem.
  10. IC 5067 Pelican - ASI 1600MM

    Dzięki za bardzo dobre przyjęcie zdjęcia - sądząc po ilości plusików podoba się Trochę wbrew swoim zasadom, bo miało odczekać dłużej, ale puszczam wersję HST. 40 klatek po 3 minuty OIII, tyle samo SII. Bin1. Osobiście z efektu jestem bardzo zadowolony - spodziewałem się, że można tą kamerą taki rezultat uzyskać, ale nie wiedziałem że czas naświetlania wystarczy tak krótki. Spodziewałem się, że trzeba będzie palić czy to w Ha czy to SII o wiele dłużej. To moje pierwsze pełne zdjęcie z tej kamerki, osobiście uważam że ucina dyskusje z innych wątków na forum "czy warto". Na pewno warto, zwłaszcza że to z pewnością nie jest najlepsza obróbka jaką można zastosować. Co sądzicie? P.S. Tak, tak, wiem że nasycenie kolorów przesadzone, ale nie będę walczył ze sobą - tak po prostu lubię.
  11. IC 5067 Pelican - ASI 1600MM

    Aaa OK. Nie zrozumiałem. A to mega dziwne swoją drogą... ten chip aż tak duży nie jest.
  12. IC 5067 Pelican - ASI 1600MM

    Kolimacji? To refraktor APO - więc ten problem odpada. Ustawienia gain/offset - standardowe, Unity Gain, bez żadnych kombinacji. Na razie nie ruszałem tych opcji.
  13. IC 5067 Pelican - ASI 1600MM

    W sensie bez resize? Poniżej. Ale to taka "sztuka dla sztuki" - raczej nikt tak zdjęć nie ogląda. Przyjąłem "sam sobie" że najlepsza sensowna rozdzielczość dla mnie to FullHD do pokazywania zdjęć - 1920px.
  14. IC 5067 Pelican - ASI 1600MM

    Będzie jutro Choć mam już w sumie obrobione, to musi odleżeć min. 2 dni ;-)
  15. IC 5067 Pelican - ASI 1600MM

    F/5.5. To jest z reduktorem - ogniskowa ~600mm. A swoją drogą się zdziwiłem, bo klatek aż "za dużo" - wystarczyłoby dużo mniej, efekt byłby pewnie taki sam.
×