Jump to content

Ikarystyka

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Ikarystyka

  • Rank
    Alderamin

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Racławice
  1. Dwie dzisiejsze fotki (lotnicze - paralotnia z napędem), przejście z warstwy zamglonej do bardziej przejrzystej było na wysokości około 1000m AGL. Parametry dla pierwszej fotki: wysokość 1348m AGL, koordynaty N50o30.620' E22o10.764' ogniskowa przy której zrobiłem zdjęcie 320mm (w przeliczeniu na mały obrazek) - to jest wycinek, odpadła ponad 1/3 z lewej Parametry dla drugiej fotki: wysokość 1541m AGL, koordynaty N50o30.739' E22o10.098' ogniskowa 600mm (w przeliczeniu na mały obrazek), wyciąłem tylko mały pasek z lewej. Przy tej ogniskowej miałem sporo problemów z trafieniem w cel, specjalnie wyłączyłem silnik ale i tak obraz 'tańczył' we wszystkie strony a AF nie chciał współpracować. Pozdrawiam Marecki
  2. Na koniec wstawiam fotkę w kierunku Beskidu Niskiego. Jakość nie powala ale widać komin z dymkiem po lewej (Rzeszów?) i maszt antenowy po prawej (Czarnorzeki?). Pozdrawiam Marecki
  3. Zauważyłem, że mój błąd z niewłaściwym datowaniem dnia obserwacji niestety znalazł się również w nazwach plików (widać je na DO). Wgrałem na serwer te pliki z nowymi nazwami Pasmo-Jaworzyny-Tatry-24-I-2010.jpg i Tatry-Gorce-Beskid-Wyspowy-24-I-2010.jpg Bardzo proszę o podmianę na DO i jeśli jest to możliwe w moim wpisie na forum (mini też są przygotowane). Z Bieszczadami podobnie tylko tutaj wystarczy podmienić numerki w nazwach. Przepraszam za zamieszanie.
  4. Podaję współrzędne dla drugiego zdjęcia z Bieszczadami (bardziej na wschód) N50o27'54'' E022o08'18'' wysokość tylko 1180m AGL Wieczorem poszukam fotki z Cergową - prawdopodobnie mam.
  5. Współrzędne dla ostatniego zdjęcia (Tatry prawo) N50o28'18'' E022o07'59'' wysokość 1276m AGL kolejne zrobione 10s później (Tatry), różnice chyba można pominąć
  6. Błędnie podałem datę ostatnich 4 zdjęć - było to 24 stycznia, a nie 25 jak napisałem. Zgadza się, latałem trochę na wschód od Niska. Jeśli to ważne mogę podać dokładne współrzędne.
  7. Wstawiam jeszcze 3 fotki z 25 stycznia, niestety jakość mierna, wyskoczyły jakieś pionowe pasy (pewnie przez polara, w dodatku zaniedbałem jego poprawne ustawienie). 1.Jeszcze raz Bieszczady ale mocniej w lewo. 2.Tatry 3.Tatry, mocniej w prawo. Wysokość 1200-1300m AGL Wszystkiego dobrego Marecki
  8. Bieszczady dzień wcześniej czyli 25 styczeń, wysokość około 1200m AGL. Celowo nie przyciąłem dołu aby pozostawić punkty orientacyjne: miejscowość na dole (w poziomie) to Jeżowe, po prawej ciut wyżej to Kamień (coś jakby literka 'S'), ja byłem nad Niskiem. Duża fotka ma szerokość 2500px i waży ponad 800kB.
  9. Zdjęcie na którym są Tatry zrobiłem o 15:03:26, co po porównaniu z zapisem śladu odbiornika nawigacji satelitarnej odpowiada wysokości 1114m nad poziomem startu. Nie mam pewności co do synchronizacji zegara aparatu i odbiornika gps, pewnie różnica kilku sekund (byłem wtedy w trakcie wznoszenia, średnio 1,5 m/s więc i błąd nie będzie wielki). Sprawdzę jeszcze archiwum i w wolnej chwili wystawię ciekawsze ujęcia z tego lotu.
  10. Witam serdecznie Chciałem przedstawić moje dalekie obserwacje jakie wykonałem 26 stycznia 2010 wykorzystując do tego sprzęt lotniczy nazywany motoparalotnią. Już wiem, że tego typu ułatwienia w tym gronie mogą uchodzić jako mało szlachetne, więc proszę potraktować moje fotki jako ciekawostkę. Jeśli miejsce nie jest odpowiednie proszę o łagodne przeniesienie tego wpisu Wystartowałem dość późno, tuż przed godziną 15, w okolicy miejscowości Nisko nad Sanem. Do górnej warstwy inwersyjnej 'przebiłem' się na wysokości 850m AGL (jak się potem okazało wysokości ta była zmienna, ale o tym na końcu). Z wysokości 1200-1300m AGL mogłem obserwować Tatry, Góry Świętokrzyskie, Elektrownię Połaniec, Cementownię Ożarów … niestety Bieszczady były już przykryte mglistymi obłokami i praktycznie niewidoczne. Teraz moje zdjęcia: 1.Ogólny widoczek – po prawej stronie kadru widoczne dymy z kominów Elektrownii Połaniec, po lewej pod słonkiem Tatry. ... 2.Zbliżenie na elektrownię, w linii prostej około 65km (miałem tylko obiektyw standardowo-spacerowy 14-54 zuiko). ... 3.Zbliżenie na Tatry, odległość z Niska około 210km, fotka pod słonko z blikami niestety. ... 4.Widok na Stalową Wolę i Góry Świętokrzyskie, do stalówki niedaleko bo raptem z 10km ale do gór jest około 85km w linii prostej. Na koniec wyjaśnienie o co chodzi ze zmienną wysokością przejścia do górnej warstwy inwersyjnej – otóż mogłem zaobserwować granicę pionową inwersji! Dolna warstwa rozpoczynała się kilka kilometrów od linii Sanu na prawym brzegu i tak stopniowo narastała aż do około 950m AGL. Mam nadzieję, że to zdjęcia wystarczająco przedstawia to zjawisko. Po prawej stronie Sanu czyste i klarowne powietrze, a po lewej stromo narastająca mglista warstwa. Opis lotu jest na moim fotoblogu pod adresem http://ikarystyka.pl/inwersja-2010/ tam też znajdziecie ślad tego lotu, który można oglądać w programie GoogleEarth. Wszystkiego dobrego Marecki PS To jest mój pierwszy post na forum, jeśli coś 'skopałem' proszę o wyrozumiałość M.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.