Jump to content

tomek1982

Społeczność Astropolis
  • Posts

    58
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

tomek1982's Achievements

7

Reputation

  1. Witam, czy użycie dużej maski bahtinova do np SCT8 przy fotografii np Jowisza w celu dokładniejszej regulacji ostrości niż na oko na monitorze będzie mieć sens ? Obraz regulowałbym wtedy maską na samej planecie (nie na gwieździe pobliskiej). Nie wiem jak by to wypadło np z Saturnem który ma pierścienie.
  2. I używasz wtedy wbudowanego + "zewnętrznego" ?
  3. No ale tutaj flattener jest już chyba wbudowany ?? Niezaleznie od niego miałby być uzyty jeszcze jeden ?
  4. No właśnie, to jednak jedna czajna, niezależnie jaki ma szyld. Czajną nie jest chyba tylko WO (bo jest made in Tajwan)
  5. Niemal identyczne parametry ma TS APO 100Q i również wbudowany flattener (tylko o jedną soczewkę mniej)
  6. Wiem, tak jak pisałem wyżej, nie zmienia to u mnie niczego.
  7. Witam, Zauważyłem że nowa wersja SGP bardzo wolno schładza kamerę. Bardzo wolno rośnie ten procentowy wskaźnik pracy coolera, Gdy już się "rozbuja" i osiąga 50% temperatura zaczyna schodzić szybko ale dużo czasu mu zabiera osiągnięcie tych kilkudziesięciu procent. W poprzedniej wersji szło to znacznie szybciej i nie widzę sposobu na zmianę tego, ustwienie czasu w jakim kamera ma się schłodzić nic nie daje. Jest to ewidentnie sprawa softu bo w innych programach np sharpcap cooler "wchodzi w obroty" błyskawicznie. Generalnie w SGP zejscie z temp pokojowej do -15st zajmuje 12min , czyli ok 2x dłużej niż w poprzedniej wersji (mam na drugim laptopie stara wersję i z nią kamera nadal schładza sie bardzo szybko). Czy jest na to sposób ?
  8. 1 Czy jeśli nie mam nawet śladu winiety (flaty ją usunęły) ani gradientu a tło wygląda idealnie, to mimo wszystko powinienem na wstępnym etapie stosować Background Extraction ? 2 Słyszałem że jeśli chcemy zastosować Ha dla lumi dla zdięcia galaktyki składanego z LRGB to do stworzenia owego lumi nalezy użyc nie tylko Ha ale tez L ? Jak to rozumieć, składam w Pixel Matchu luminancje z określonych proporcji Ha i L ? PS A jeszcze jednak trzecie i czwarte... 3 Czy w przypadku czerwonych mgławic lumi moge złożyć wyłącznie z Ha ? 4 Czy samego Ha mogę tez użyć do lumi w zdjęciu z Narrowband ?
  9. A kiedy najlepiej HOO I jaką ma przewagę nad RGB lub HaRGB ?
  10. Witam, czytam o tym teraz sporo ale czasem trochę trudno się dokopać do pewnych informacji zwłaszcza laikowi. Czy moglibyście mi tak skrótowo wytłumaczyć co w danych warunkach daje wybór określonej palety ? Powiedzmy że mam niezłe niebo, może nie bieszczadzkie ale powiedzmy trójka w skali bortla. Kamera mono. Jeśłi robię galaktyki sprawa jasna, nikt ich w NB nie robi tylko "normalne" RGB (czasem jednak HaRGB). 1. Jeśli mamy zatem mgławice z wodorem jakich wiele (np Soul, Rozeta itp) to co da wybór np SHO (czyli klasycznego Hubbla), HOO (podobno jest bardziej "prawdziwe") lub jednak LRGB ? Wiem ze SHO jest bardziej "odporna" na złe warunki ale to chyba nie oznacza że nie robi się jej pod dobrym niebem ? 2. W porzypadku galaktyk co daje HaRGB względem LRGB ?
  11. Ok ale czy celowanie poprzez plate solve ma rację bytu tylko gdy mamy już klatkę referencyjną i chcemy niejako kontynuować sesje kolejnej nocy czy również gdy celujemy w obiekt po raz pierwszy? Bo jeśli to drugie to jest to na zasadzie podobnej do goto ?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.