Skocz do zawartości

Damian Kępiński

Społeczność Astropolis
  • Zawartość

    290
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    10

Ostatnia wygrana Damian Kępiński w dniu 5 Grudzień

Użytkownicy przyznają Damian Kępiński punkty reputacji!

Reputacja

767 Excellent

O Damian Kępiński

  • Tytuł
    Altair
  • Urodziny 30.01.1988

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Bełchatów
  • Zainteresowania
    Szkic astronomiczny
    Kaligrafia
    Solarygrafia
    Ultramaratony
  • Sprzęt astronomiczny
    SCT 8" na montażu widłowym, Antares W70 25mm, Meade Ortho 12.5mm. Nikon 10x50

Ostatnie wizyty

1168 wyświetleń profilu
  1. Fajnie, że pokazałeś to zdjęcie, bo widać w czym może być problem jakościowy Pierwsza rzecz to zbyt duży otworek, a druga to brak czarnej taśmy na całej powierzchni kamerki. Na początku robiłem podobnie do Ciebie, czyli liczyłem na to, że czarnych pudełeczek nie trzeba dodatkowo wyczerniać, bo przecież nie powinny przepuszczać światła... A okazuje się, że przepuszczają i to wystarczająco dużo, aby niepotrzebnie "doświetlić" zdjęcie, co kończy się brakiem kontrastu Ja stosuję taką zasadę, że nawet gdy jestem pewien, że światło nigdzie się nie przedostanie, to i tak dodaję jeszcze jedną warstwę taśmy - tak profilaktycznie. Gdy następnym razem użyjesz kliszówki, to po włożeniu papieru do środka dokładnie zaklej dookoła całe pudełeczko. Najlepiej skupić się na miejscu gdzie łączy się pokrywka i sam pojemnik.
  2. Myślałem, że to oczywiste, że nie wspinam się na niego, tylko dosięgam ręką. Tak jak już zresztą powiedziałem wyżej.
  3. Sięgam ręką wystarczająco wysoko, by "normalni" ludzie tego nie zauważyli, a tym bardziej sięgnęli
  4. ŁÓDŹ - Fontanna przy Sukcesji Półwalec PCV zamontowany na sygnalizatorze ~3 miesiące Warto zwrócić uwagę na to, jak wyglądają refleksy słoneczne wymalowane na szybach... i oczywiście na latarnie, które jako jedyne na tego typu zdjęciach rejestrują się nocą Crop:
  5. To prawda, otworek trochę przeciągnięty Pokażesz tutaj fotę tego aparatu z kliszówki? Sam rozmiar tego aparatu sprawia, że nie można specjalnie liczyć na fajerwerki, ale w tym przypadku zdecydowanie dałoby się wyciągnąć więcej przy trochę mniejszym otworku. Inna rzecz to czas. Aparatom z całych kliszówek trzeba dać te 5-6 miesięcy. 3 miesiące wystarczą, ale to w przypadku, gdy używasz na przykład półwalca z kliszówki - żeby go przygotować rozcinasz pojemnik na pół, doklejasz ściankę z plastiku, następnie robisz w tejże ściance dużą dziurę (~1x1cm) i dopiero na nią naklejasz blaszkę z przygotowanym wcześniej otworkiem. Światło w takiej kamerce będzie działało "wydajniej" niż w pełnym półwalcu, w efekcie czego ekspozycja będzie mogła być krótsza. Negatyw zeskanowałeś do .jpg? Jeśli tak, to odradzałbym Ci to na przyszłość, bo mocno zatraca się jakość skanu. Dwie najlepsze opcje to .bmp i .tiff., przy ustawieniach dpi 600 i wyżej.
  6. Będziesz oczywiście robił jak zechcesz, ale według moich doświadczeń testowanie otworka za pomocą aparatu całkowicie mija się z celem. Druga sprawa, że nie zgadzam się z tym, iż łatwiej obrabiać blaszkę niż samą puszkę, bo dodajesz sobie niepotrzebnej roboty (przygotowanie puszki według mojego "przepisu" zajmuje góra dwie minuty). Jestem już teraz pewien, że w końcu i tak stwierdzisz, że sposób o którym mówię jest najlepszym na przygotowanie kamerki z puchy. To po prostu naturalna kolej rzeczy, kwestia tylko kiedy to nastąpi P.s.: Przyklejając blaszkę na większą dziurę w puszce tworzysz następne miejsce gdzie potencjalnie może dostawać się do środka wilgoć. Wierz mi, że nawet najlepiej zabezpieczone kamerki przepuszczają rosę pomiędzy "płatkami" taśmy (niezależnie ile warstw użyjesz), dlatego trzeba dążyć do zminimalizowania ryzyka.
  7. Szkoda zachodu z tym wycinaniem kwadracika Druga rzecz, że sprawdzanie na "typowym otworku" jest niewymierne, bo fotografia krótkoczasowa daje o wiele lepszy efekt na tym samym otworku, niż gdyby został on wykorzystany do długich ekspozycji. Temat zacisków i klejów już się przewinął w tym wątku " Na wstępie odradzam taśmę klejącą i plastikowe paski zaciskowe - oba przypadki przez parę dni ekspozycji są okej ale później świrują pod wpływem różnic temperatury. Napinają się i luzują, w efekcie czego zdjęcie wychodzi mocno poruszone. Jeśli chodzi o moje doświadczenia w kwestii mocowania to trzymam się od paru miesięcy dwóch klejów - pierwszym jest przezroczysty uszczelniacz FIX ALL CRYSTAL. Chwyta "na kontakt", czyli przyciskasz posmarowaną kamerkę, puszczasz i od razu trzyma. Jego używam najczęściej - głównie ze względu na to, że po oderwaniu kamerki można usunąć to co pozostało w miejscu, w jakim była przyklejona. Staram się nie zostawiać po nich brudu, to dla mnie bardzo istotna sprawa. Drugim klejem jest MAMUT GLUE z Den Braven'a. Jest on gęstszy od kleju wspomnianego wcześniej i lepiej wytrzymuje nawet najgorsze warunki pogodowe, typu mróz 20*, bardzo wysoką wilgotność powietrza czy upały. Z tym, że jest on biały i zawsze pozostawia po sobie "ślad" którego nie da się zetrzeć. Z tego powodu używam go tylko do mocowania kamerek w miejscach, w których ten brud nikomu nie będzie przeszkadzał. Oba kleje są dostępne w typowych sklepach budowlanych typu Castorama, Brico, itd. "
  8. Świetnie, że spróbowałeś! Masz rację, słup wygiął się ze względu na sposób w jaki zamontowałeś kamerkę - geometria zdjęcia zależy właśnie od tego. Widząc w jakim miejscu jest otworek i wiedząc na jakiej powierzchni wewnętrznej ściany jest poprowadzony papier, da się z łatwością przewidzieć jakie pole złapie dana kamerka. Schemat wygląda z grubsza tak: Rzeczywiście zrobiłeś zbyt duże otworki - optymalnie byłoby gdybyś uzyskał jakieś 0.2-0.3mm. Uda Ci się to gdy blaszkę delikatnie naciśniesz szpilką (nie robiąc w niej jeszcze wtedy dziurki) i powstałe dzięki temu wybrzuszenie lekko przeszlifujesz drobnym papierem ściernym. Po każdym ruchu kontroluj sobie, czy coś zaczyna prześwitywać - w pierwszym momencie gdy zauważysz prześwit delikatnie wsuń samą końcówkę ostrza szpilki, dzięki czemu wyrównasz krawędzie. To wystarczy by mieć całkiem nieźle przygotowany, bardzo mały otworek. Poruszenia są wyraźne i w pierwszej chwili myślałem, że rzeczywiście to wina słabego kleju, ale po wyglądzie poruszenia na Twoim pierwszym zdjęciu można stwierdzić, że wynikają one bardziej z ruchów samego papieru wewnątrz puszek. Biorąc pod uwagę, że ta pierwsza puszka była zamontowana poziomo, to poruszenie powinno przebiegać pod kątem, za sprawą opadania jednej ze stron pod wpływem grawitacji... Ewidentnie tutaj widać, że papier w środku Ci się po prostu lekko zwinął i tak samo mogło być w przypadku reszty zdjęć Do stabilizowania papieru w środku puszki i do zabezpieczania aparatów przed dopływem światła, polecałbym Ci kupić taśmę aluminiową. Ja używam takiej z Kauflandu, kosztuje ledwo piątaka. Co do klejów do montowania kamer na zewnątrz, polecam Mamut Glue lub FixAll Classic, ewentualnie FixAll Crystal. Wszystkie są do znalezienia w sklepach budowlanych. P.s.: Na ostatnim zdjęciu masz powieloną linię podwójną ciągłą, a nie światła samochodów
  9. Prosto z mostu

    Czekam na jakiś trailer tego co zamierzasz stworzyć, bo chętnie bym dołączył, ale póki co Twoja koncepcja jest dla mnie bardzo niejasna.
  10. EQ 3-2

    To ogłoszenie jest już zakończone!

    • NA SPRZEDAŻ
    • Używany

    Stan techniczny jak i wizualny oceniam na bardzo dobry. Na zdjęciu nie widać półki oraz pręta z przeciwwagami, które również znajdują się w sprzedawanym zestawie. (Krążki przeciwwag są lekko porysowane). Cena 430 + wysyłka Lub odbiór osobisty w Bełchatowie (łódzkie)

    430,00 zł

  11. ES 4.7mm, stan idealny

    To ogłoszenie jest już zakończone!

    • NA SPRZEDAŻ
    • Używany

    4.7mm - pole 82* Okular do tej pory był trzykrotnie w wyciągu. Wodoszczelny. Wypełniony Argonem. Komplet z gwarancją obowiązującą jeszcze półtora roku. 420zł + przesyłka Możemy oczywiście negocjować w ramach rozsądku. Przez większość dnia nie mam możliwości wchodzić na forum więc proszę o kontakt telefoniczny: 690-832-458

    420,00 zł

  12. Stary Areszt w Piotrkowie Tryb.*~120 dni*Kodak Polymax
  13. Fotografia tradycyjna - klisza

    Świetne jest to przejaśnione zdjęcie! Podobają mi się takie smaczki jak ta wyrazista strzała na asfalcie na pierwszym planie
  14. "Skomponowanie" kabla - gdzie?

    Teleskop jest u mnie od jakichś czterech lat i wiem, że optycznie jest wszystko jak należy. Kwestia samego napędu montażu wygląda tak, że wcześniej nawet nie myślałem o tym, by go doprowadzić do użytku. Ostatnio mnie naszło i chcę z nim zrobić porządek Masz rację z tym napędem zegarowym, otwierałem obudowę montażu i powiedziałbym, że wygląda to wszystko wręcz prymitywnie. Ale też jest wszystko w środku ładnie nasmarowane i nie widać żadnych uszkodzeń. Ot, trzy kabelki, dwie zębatki i mała pucha której nie otwierałem, a która zawiera pewnie jakieś bardziej skomplikowane bebechy. P.s.: O Arduino nie mam pojęcia, ale dowiem się czego trzeba!
×