Skocz do zawartości

kuba_527

Społeczność Astropolis
  • Zawartość

    455
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

287 Good

O kuba_527

  • Tytuł
    Altair
  • Urodziny 08.08.1978

Kontakt

  • Strona WWW
    http://www.kuba-foto.eu

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    k. Skierniewic
  • Sprzęt astronomiczny
    R90/900, N150/750, L15x70, 450D, 350D
  1. Problem z napędem EQ3-2

    Kiedyś naprawiałem pilota do eq3-2 i według moich obliczeń wychodziło że czas obrotu ślimaka to 662 sekundy, czyli jak wyżej
  2. Pasy szumu

    Dithering w obu osiach, a jeżeli jest zastosowany to trzeba go zwiększyć.
  3. Obserwacja przelotu Chang Zheng 3A (?)

    http://www.heavens-above.com/satinfo.aspx?satid=31116 Wczoraj mi przeleciał też obok Księżyca. Szybki jest
  4. Jaki / czy to jest baader mpcc iii

    Tak żeby było jasno - to jest korektor wkręcony w złączkę do wyciągu. Po rozkręceniu będzie wyglądał inaczej Odkręć pierścień z napisami (bo on chyba nie jest Ci potrzebny, niepotrzebnie blokuje gwint T2), korektor wykręci się "w drugą stronę".
  5. KOLIMACJA APO

    Zrobił bym kilka zdjęć za każdym razem obracając kamerę (wraz ze złączką jeśli to możliwe) i za każdym razem ostrość na środek kadru. Jeśli zniekształcenia się obracają razem z kadrem (obwarzanki w PG rogu, kometki w LG rogu) to coś nie tak z kamerą i złączkami. Jeśli nie to chyba wysyłka.
  6. DSS - artefakty tła

    Coś podobnego widziałem po stackowaniu, gdy zdjęcia były robione z włączoną redukcją szumu w aparacie. Naturalnie w aparacie wszystkie "wspomagacze/ulepszacze" trzeba wyłączyć.
  7. Jednoklatkowce

    Proszę - dla zaspokojenia Twojej ciekawości. Ogólnie masakra - obiekt 8 stopni nad horyzontem. Jedna klatka 300s ISO1600 Canon 450dmod chłodzenie około -15C, filtr UHC-s. Resize 25% całej klatki. Jako bonus M68 - około 10,5 stopnia nad horyzontem- 1x240s - reszta bez zmian. Crop 100% na obiekt.
  8. Jones-Emberson 1

    Filtry mają podaną szerokość dla transmisji światła powyżej 50%. Dla Ha 7nm będzie to wiec pasmo około 652,5...659,5nm, więc NII (658nm) "mieści" się. Filtry interferencyjne mają zmienną charakterystykę, w zależności od kąta padania światła na filtr. Im większe odchylenie od normalnej do powierzchni filtra, tym jego transmisja przesuwa się w stronę fal krótszych (niebieskiego). Dla światłosiły F/3 połowa powierzchni lustra daje kąt padania światła na filtr większy niż 6,6 stopnia (dla obiektu na osi optycznej/w centrum kadru), to może powodować że linia emisyjna azotu przestaje być przepuszczana przez filtr. Nie wiem jaka jest charakterystyka filtra Ha Baadera pod tym względem. Dla dużej światłosiły stosowanie bardzo wąskich filtrów nie koniecznie musi poprawiać sytuację w stosunku do szerokiego filtra.
  9. Jones-Emberson 1

    Chyba jednak to azot... http://www.narrowbandimaging.com/pk164_page.htm Edit: nie zaglądałem do linka kolegi Behlur_Olderys - doszliśmy do tego samego źródła.
  10. 41P/Tuttle-Giacobini-Kresak

    Kometa 41P Tuttle-Giacobini-Kresak. 24 marca 2017 36x120s ISO1600 Canon 450d mod, SW150x750
  11. Ja też z miesiąc temu walczyłem z moim pierwszym LRGB i próbowałem tego i w Fitsworku i w PS. W Fitsworku było strasznie jakoś topornie, a w PS też sporo dłubania. Filmik podlinkowany przez Ciebie rozwiązał również i mój problem
  12. Jak nie jak tak 1. w DSS zaznaczasz wszystkie klatki (wszystkie, L, R, G i B ) i robisz "Register" ale bez stackowania 2. odznaczasz wszystkie klatki i zaznaczasz same klatki L (i darki biasy, flaty od L) jeśli używasz 3. robisz "Stack checked pictures" i program wypluwa stacka klatek L który sobie zapisujesz 4. powtarzasz punkty 2 i 3 dla klatek R, G i B w wyniku czego otrzymujesz 4 stacki. "Efektem ubocznym" jest to że wszystkie stacki już są wyrównane! "Register..." było robione dla wszystkich klatek LRGB, więc zostały obliczone jedne współczynniki dX, dY i kąta Genialne w swojej prostocie
  13. PixInsight LE 1.0

    Mam taki sam komunikat "od zawsze". Wszystko działa, a przy zapisie do tiff w okienku "Tiff options" zaznaczam opcję "Planar organization".
  14. Mocowanie aparatu

    Nie ma problemu Grunt że już jest OK.
  15. Mocowanie aparatu

    Nie bardzo rozumiem w czym jest problem. Połączenie może być zrealizowane na dwa sposoby 1.Aparat-> przejściówka EOS/T2-> MPCC wkładany w wyciąg okularowy - połączenie najłatwiejsze ale dające pewne problemy z osiowością itp. 2. Aparat-> przejściówka EOS/T2-> MPCC-> złączka z przeciwnakrętką nakręcana (wkręcana) w drawtube wyciągu okularowego (wykorzystuje się większy gwint pod pierścieniem MPCC) - najpewniejsze połączenie, szeroko stosowane, dające szansę na wyeliminowanie ugięć i utrzymanie prostopadłości matrycy w tej części toru optycznego. Tutaj masz o połączeniu z wyciągiem SW: https://astronomiaamatorska.blogspot.com/2011/12/sztywne-poaczenie-mpcc-z-wyciagiem-sw.html Ja mam wyciąg GSO i zrobiłem analogicznie, tylko że na wyciągu dorobiłem gwint zewnętrzny, dzięki temu dalej działa clamping ring w drawtube. W obu przypadkach gwinty zawsze są skręcone "do końca". W drugim przypadku kadruje się obracając aparat razem z MPCC i złączką wkręcaną/nakręcaną na drawtube i blokując to przeciwnakrętką. Ja zauważyłem problem z luźnymi pierścieniami EOS/T2. Po zapięciu na bagnet jest widoczny luz i aparat może się kiwać względem reszty.
×