Jump to content

kuba_527

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    462
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

290 Good

About kuba_527

  • Rank
    Altair
  • Birthday 08/08/1978

Kontakt

  • Strona WWW
    http://www.kuba-foto.eu

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    k. Skierniewic
  • Sprzęt astronomiczny
    R90/900, N150/750, L15x70, 450D, 350D

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tutaj masz zestawienie transmisji: https://www.sciencecenter.net/hutech/idas/lps-wideplots.htm Moim zdaniem (popartym opiniami z sieci) najbardziej "neutralny" jest D1. Taki zakupiłem, Zdjęcia robię modyfikowanym Canonem i przy składaniu stosuję balans kolorów 1:1:1 i wychodzi na mój gust przyzwoicie. D2 i P2 przepuszczają więcej podczerwieni, jednak dla OSC nie ma tam czego szukać, będą przepuszczać niepotrzebne LP.
  2. Najrozsądniejsza opcja to: -przerobienie wyciągu - nagwintowanie drawtube gwintem zewnętrznym (tak zrobiłem, nie stracisz możliwości normalnego wykorzystania clamping-ringu) lub wewnętrznym -dorobienie złączki tak by nakręcała się na drawtube i można było do środka tej złączki wkręcić MPCC (tym większym gwintem)) Po skręceniu wszystkiego musi być dobrze. Poszukaj "złączka mpcc" w grafice Googla to zobaczysz różne wykonania. Nie ma na to uniwersalnego patentu w stylu "kup to".
  3. Jak szybko odjeżdża? Czy po jakimś czasie gwiazda wraca do pozycji początkowej? Czy są jakieś "szarpnięcia" czy odjazd jest płynny? Jeżeli gwiazda nie wraca to zła prędkość osi Ra - co było sugerowane. Jeśli masz jakąś sesję bez guide to animacja położenia jakiejś gwiazdy na kolejnych zdjęciach wiele by powiedziała.
  4. Gdzie/jak najlepiej sprawdzać czy dana gwiazda to znana zmienna? Czy mapki AAVSO są tu wystarczającym źródłem? Od kilku dni przeglądam moje materiały (zainspirowany tym wątkiem) i tuninguję ustawienia MuniWina. Kilka znanych zmiennych znalezionych/potwierdzonych, ale też znalezionych kilka "ciekawych" wykresów dla gwiazd, które w AAVSO nie są oznaczone jako zmienne. Co prawda czytelność wykresów jest znacząco gorsza od tych prezentowanych (duży rozrzut między klatkami), ale trendy da się zauważyć.
  5. Czy jest możliwość sterowania programem Astro Photography Tool (APT) przez zewnętrzną (własną) aplikację (Visual Basic)? Chodzi mi o softwareowe "poproszenie" programu żeby zrobił zdjęcie w momencie gdy program sterujący montażem (nie zgodny z ASCOM) uzna to za stosowne. Kuba
  6. Super zestawienie! Kiedyś w wątku o Jowiszu wrzuciłeś zdjęcie z modyfikowanego Newtona 6" (lustro Orion Optics L/10 czy coś podobnego) gdzie byś jego ustawił jeśli chodzi o jakość obrazu? Pytam bo chodzi mi po głowie takie lustro.
  7. Jeżeli sienie mylę to właśnie z tych obu korzystam w APT z Canonem. AllSky jest wolny (70-120s), gdzie PS2 przy dość dobrych współrzędnych początkowych (+- stopień) to kilkanaście...30 sekund. Komputer z Athlonem 5200+ cośtam.
  8. Kiedyś naprawiałem pilota do eq3-2 i według moich obliczeń wychodziło że czas obrotu ślimaka to 662 sekundy, czyli jak wyżej
  9. Dithering w obu osiach, a jeżeli jest zastosowany to trzeba go zwiększyć.
  10. http://www.heavens-above.com/satinfo.aspx?satid=31116 Wczoraj mi przeleciał też obok Księżyca. Szybki jest
  11. Tak żeby było jasno - to jest korektor wkręcony w złączkę do wyciągu. Po rozkręceniu będzie wyglądał inaczej Odkręć pierścień z napisami (bo on chyba nie jest Ci potrzebny, niepotrzebnie blokuje gwint T2), korektor wykręci się "w drugą stronę".
  12. Zrobił bym kilka zdjęć za każdym razem obracając kamerę (wraz ze złączką jeśli to możliwe) i za każdym razem ostrość na środek kadru. Jeśli zniekształcenia się obracają razem z kadrem (obwarzanki w PG rogu, kometki w LG rogu) to coś nie tak z kamerą i złączkami. Jeśli nie to chyba wysyłka.
  13. Coś podobnego widziałem po stackowaniu, gdy zdjęcia były robione z włączoną redukcją szumu w aparacie. Naturalnie w aparacie wszystkie "wspomagacze/ulepszacze" trzeba wyłączyć.
  14. Proszę - dla zaspokojenia Twojej ciekawości. Ogólnie masakra - obiekt 8 stopni nad horyzontem. Jedna klatka 300s ISO1600 Canon 450dmod chłodzenie około -15C, filtr UHC-s. Resize 25% całej klatki. Jako bonus M68 - około 10,5 stopnia nad horyzontem- 1x240s - reszta bez zmian. Crop 100% na obiekt.
  15. Filtry mają podaną szerokość dla transmisji światła powyżej 50%. Dla Ha 7nm będzie to wiec pasmo około 652,5...659,5nm, więc NII (658nm) "mieści" się. Filtry interferencyjne mają zmienną charakterystykę, w zależności od kąta padania światła na filtr. Im większe odchylenie od normalnej do powierzchni filtra, tym jego transmisja przesuwa się w stronę fal krótszych (niebieskiego). Dla światłosiły F/3 połowa powierzchni lustra daje kąt padania światła na filtr większy niż 6,6 stopnia (dla obiektu na osi optycznej/w centrum kadru), to może powodować że linia emisyjna azotu przestaje być przepuszczana przez filtr. Nie wiem jaka jest charakterystyka filtra Ha Baadera pod tym względem. Dla dużej światłosiły stosowanie bardzo wąskich filtrów nie koniecznie musi poprawiać sytuację w stosunku do szerokiego filtra.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.