Jump to content

Lysy

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    2441
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Lysy last won the day on April 18 2018

Lysy had the most liked content!

Community Reputation

4083 Excellent

1 Follower

About Lysy

  • Rank
    Syriusz
  • Birthday 10/08/1965

Kontakt

  • Strona WWW
    http://

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Warszawa
  • Zainteresowania
    Kosmologia, astronomia, fotografia, ekonomia, polityka, literatura. Żeby nie przedobrzyć z intelektualizmem: air soft gun - ASG team Piaseczno.
  • Sprzęt astronomiczny
    C-11, losmandy

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dopiero zobaczyłem topik, powalczyłem trochę z M51. Gradienty zabijają , trochę pomaga astro tools w PS. Ja w zasadzie w planetkach działam, ale zabawa fajna z tym materiałem. RGB i L.
  2. Trudno połączyć fajne miejsce i zakuprze na którym nic nie wybudują przez lata. Swego czasu kupiłem taką działkę, domek na zupełnym odludziu, rejon dorzecza Narwii. Po 10 latach obok mam już ok. 15-20 sąsiadów z domami i oświetloną jasno droga ok. kilometr (łunę widać). Jest ciemno, widać dobrze drogę mleczną....ale - to nie to co było Dodatkowym "atutem" są drzewa, które z metrowych rachitycznych sosenek mają już po 5-8 metrów, na szczęście środek terenu mam "czysty" i w zeszłym roku uroczyście wmurowałem tam piera :). Wracając do meritum - takich miejsc w Polsc
  3. Kolejna ostatnia obróbka :):):) Zainspirowany fotką z Hubble'a spróbowałem kilku narzędzi z PS do mieszania kolorów. Plus blurowanie artefaktów . Moim zdaniem ze zwykłego RGB, kolorystycznie "prawie się da". Brakuje mocnego B i nawet funkcja selectice color niewiele tu wnosi. Wrzucam poglądowo Oczywiście rozdzielczość to NIECO inna sprawa...
  4. Spróbuj może w programie Autostakkert, jest znacznie szybszy i bardziej intuicyjny niż Registax (free również).
  5. Hm materiał niestety masakryczny...Mars wygina się na wszystkie strony świata :):) Fotka na szybko z 20% wsadu.
  6. No tak, myślę że w sensie widoczności całej powierzchni niewiele się już zmieni Ale co fakt to fakt - poprawię opis w celach statystycznych :):)
  7. Witam ponownie Na koniec dokładnie przeprocesowana fotka z próbą wydobycia czegoś "spod" chmury pokrywającej prawą stronę Marsa (prawą w sensie - na obrazku :)..).
  8. Witam. Mars z dzisiejszej nocy - w największym zbliżeniu z Ziemią. Pomimo kiepskiego seeingu i chmur trafiła się chwila dobrej widoczności. Tym razem znacznie więcej materialu dla RGB. Cieszę się, że udało mi się złapać planetkę w takich warunkach. O godz. 21 w zasadzie miałem machnąć ręką, zachmurzenie było 100%.
  9. Hejka. To już NAPRAWDĘ ostatnie podejście :):):) Walka z mieszaniem warstw z zachowaniem maksymalnej informacji z kanału L. Różne stopnie funkcji unsharp mask (mocniejsze parametry dla małych rozdzielczości). Żeby mnie już nie kusiło aviki idą do archiwum Trza kliknąć w obrazek
  10. Jakoś nie do końca przemawia do mnie ten artykuł... Dyfrakcja spowodowana błędami powodowanymi określonym ściśle przesuwaniem się "czy migotaniem" krawędzi Marsa w wyniku zmian seeingowych? Tymczasem błąd wystepuje prawie na wszystkich fotkach i niezależnie od użytego teleskopu. Jednak pokombinuję z gammą, pamiętam problemy z efektem "cebuli" przy gammie innej niż równe 50% na Saturnie czy Jowiszu, Piersza moja sugestia jest taka, żaby nagrywać z niepełnym histogramem. Pogoda niestety nie pozwala na próbkowanie
  11. Teleskop mi odwraca obraz... Matriał zbieram 14" Dall Kirkhamem, cassegrain. Z tym że to trochę masakryczna konstrukcja, ogniskowa własna niemal 7 metrów, bardzo małe LW, kamerka ASI 174 (bardzo duży pixel), barlow apo APM, IR pass obecnie Baaderowski (polecam).
  12. Dokładnie :) Ten artefakt to trochę dziwna sprawa. Przyczyna jest trudna do określenia. Występuje niezależnie od jakości seeingu. Nie występuje przy niewielkiej ilości stackowanych klatek (odkrywcza myśl, hehe). Przy następnej sesji spróbuję zmieniać w niewielkim stopniu parametr gamma bo podejrzewam, że to jest przyczyną tego ringu.
  13. Ostatnie już podejście do obróbki materiału z 24-go. Tym razem mniejsza ilość klatek i zabawa z korekcją gamma w PS. Celem było pozbycie się nie tyle szumu co gwałtownych przejść tonalnych, to fajne narzędzie, obraz jest mniej "betonowy". Jednocześnie wydaje mi się, że przesadzając z dekonwolucją można nieświadomie kreować artefakty. Także lajtowo i delikatnie tym razem Obawiałem się mydła a wyszło chyba całkiem znośnie.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.