Skocz do zawartości

pawelpm

Społeczność Astropolis
  • Liczba zawartości

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

16 Neutral

O pawelpm

  • Tytuł
    Alderamin

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Modlniczka, k/Krakowa
  • Sprzęt astronomiczny
    paskowany NEQ6, GSO 200/800, TS 71SDQ, ZWO ASI 120MM guiding, Nikon 7100

Ostatnie wizyty

296 wyświetleń profilu
  1. 71SDQ doszedł. Dzięki, AstroKing. Dobrze, że pudełko jest sensownie w 2/3 wypełnione pianką, bo facet z UPS po prostu rzucił nim na ziemię z metra.
  2. pawelpm

    Fotoobraz.

    Oto próba wydruku w Fotojoker na płycie alu. Niestety widać raster, chociaż nie zawsze to jest realnie widoczne w pomieszczeniu: widać z bliska i przy pewnym oświetleniu. Szczegóły są ok.
  3. tutaj jest opisana podobna walka: https://stargazerslounge.com/topic/269551-ts-optics-imaging-star-80-mm-f44-flatfield-apo-review/
  4. ok. Dzięki. czyli jednak raczej Q. po nauce z Newtonem bardziej doceniam czas.
  5. Czy Quadruplet ma jakieś 'jakościowe" przewagi nad tripletem+ff, oprócz tego, że jest gotowy do astrofotografii po wyjęciu z pudełka, łatwiejszy w użyciu itp? Wybór tripletów jest większy i wydaje mi się łatwiej coś dobrać zachowując balans pomiędzy jakością, ceną i dostępnością... a może się mylę ? do tego pytania skłania mnie też wątek o 71SDQ z sugestiami ?) , że nowa konstrukcja jest nie do końca szczęśliwa, jeśli dobrze odczytałem. dzięki ps. szukam czegoś aktualnie w okolicach 5tys, co bedzie działalo z dslr i z asi1600mm
  6. czy mógłbyś udostępnić link do sierpniowej wersji ?
  7. pawelpm

    Wykonanie klatki flat

    polecam lightboxa dla kreslarzy. Niedrogi sprzet 35 EUR, który świetnie się sprawdza jako flatownica. https://www.amazon.de/dp/B075L971R2/ref=pe_3044161_189395811_TE_3p_dp_1
  8. zgadza się! @komprez @_Spirit_sprawa wyjaśniona. wystarczyło sprawdzić zdjęcia z krókim czasem naświetlenia, gdzie efekt był taki sam, żeby wyeliminować rotację pola. u mnie problem z wyciągiem GSO sprwadził się do samego jego mocowania. dzięki wszystkim za tropy.
  9. @MateuszW5 min, klatki przesuwają się jednostajnie.
  10. ta wspomniana luneta jest rzeczywiscia lepsza niz ta, którą mam, poleconą w astrokrak. Ale swoja drogą zgodnie z komentarzem @Tayson dla dużego zestawu OAG jest bardziej. sensowny, (tutaj jest b. dobre porownanie OAGvsLunetka https://astrojolo.com/gears/oag-vs-guidescope/) choć wciąż większość (?) używa klasycznego guidingu. dzięki za wszystkie pomocne komentarze
  11. dzięki. to jest sensowna uwaga, bo GSO ma rzeczywiście kiepskiej jakości wyciąg. w guiderze wszystko sztywno mocno skręcone - inaczej nie zawracałbym głowy.
  12. dobry trop. dzieki. polar alignment jest ok, ale lunetka moze dzisiaj byc niewspółiniowa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.