Skocz do zawartości

SzymonP

Społeczność Astropolis
  • Zawartość

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

73 Neutral

O SzymonP

  • Tytuł
    Alderamin
  • Urodziny 29.12.1988

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

1146 wyświetleń profilu
  1. SzymonP

    Ic 1805 135 mm

    Hej, spodobał mi się ten kadr i materiał... mam nadzieje, że nie bedziesz miał mi tego za złe, ale dłubnąłem przy tym zdjęciu (tylko kilka kliknięć w PS: HLVG, wyrównanie poziomu tła i operacja na gwiazdach) - tak to widzę:
  2. SzymonP

    Flaty w maximie.

    Ja ~30k osiagam wczasie 1s uzywajac flatownicy znacznie ciemniejszej niz niebo o tej porze a i kamerę mam mniej czułą Nie robiłem nigdy skyflata ale wydaje mi się, że należy go wykonać w bezchmurny dzień podczas zmierzchu. 6s w dzień to pewne prześwietlenie klatki.
  3. SzymonP

    Flaty w maximie.

    Zakładając, że problemem jest zbyt długi czas naświetlania a nie np. problemy z zasilaniem kamry i bez wdawania się w szczegóły... Twoja kamera, prawdopodobnie 16bit-owa, w kazdym pikselu jest w stanie zarejestrowac ~65k poziomow jasnosci. Histogram przedstawia liczbę pikseli o danej wartości zebranego sugnału (jasności). W twoim przypadku widać ze wszystkie piksele znajdują się z prawej strony histogramu (w okolicach 65k) co oznacza ze sygnał osiągnął maksymalną wartość dla twojego przetwornika/kamery w każdym pikselu - czyli prześwietliłeś klatkę. Zmniejszając czas naświetlania zmniejszysz ilość zebranego sygnału - metodą prób i błędów, wykonując zdjęcia z coraz krótszym czasem naświetlania w pewnym momencie histogram "odklei" się od prawej strony. Idąć za ciosem sygnał znajdzie się mniej więcej na środku histogramu - po tym poznasz prawidlowo wykonany flat (chociaż są różne szkoły). Z czasem chyba nie warto schodzić zbyt nisko, zwłaszcza dla flatownic które nie dają ciągłego strumienia światła więc można ograniczyć ilość światła za pomocą koszulki lub białej kartki papieru. Jeśli chcesz wiedzieć czego mniej więcej powinieneś się spodziewać to tutaj załączam przykładowy screen:
  4. SzymonP

    Flaty w maximie.

    To wygląda na prześwietloną klatkę. Próbowałeś krótsze czasy (np 1s)? Jaka to kamera?
  5. SzymonP

    Moje zdjęcia DS (SzymonP)

    M33 - Galaktyka Trójkąta Materiał jeszcze z październikowego okna pogodowego. Kadr przedstawiam w układzie klasycznym, chociaż M33 nacznie lepiej prezentuje się o 90st w prawo (link) - nauczka na przyszłość żeby nie kadrować na wariata Data: 11.10.2018 Sprzęt: SW ED80 + SW FieldFlatter x.85 + QHY8L + HEQ5 Ekspozycje: 65x5min (5h 25min) Resize 75%
  6. SzymonP

    Dobór sprzętu.

    Po ustawieniu na obiekt masz pewność co po tej wschodniej stronie montażu się znajduje (teleskop czy przeciwwagi) i to dociążyć. Będąc początkującym odpada zmartwienie jak ustawi się sprzęt po wycelowaniu na obiekt.
  7. SzymonP

    Dobór sprzętu.

    Po ustawieniu na obiekt stajesz za montażem od strony lunetki biegunowej i dociążasz prawą stronę - teleskop albo przeciwwagi
  8. SzymonP

    Dobór sprzętu.

    Kamerę trzeba jakoś zamontować w wyciągu. Nie wiem jak SW 150/750 and moj GSO miał tylko clamping ring (pierścień zaciskowy) który pozwala szybko wymienić okulary czy kamerę w wyciągu, ale nie zapewnia prostopadłości matrycy do osi optycznej wyciągu. Skutkuje to pojawieniem się komy w rogach zdjęcia albo, o zgrozo, "kalafiorów" zamiast gwiazd. Najlepszym sposobem połączenia kamery z wyciągiem jest przykręcenie jej na sztywno do czego potrzebny jest gwint w wyciągu. Jesli SW ma gwint fabrycznie to nie ma problemu, natomiast jeśli nie to przydałoby się zlecić jego nagwintowanie. Ogolnie to najlepiej podpytać osób, które fotografują Newtonami obecnie i poprosić ich o radę - z tego co widzę to obecnie @maciek z fotografuje z powodzeniem Canonem na nawet większym Newtonie. To że ja poległem nie znaczy, że każdy musi
  9. SzymonP

    Dobór sprzętu.

    Hej Kuba! Podziele się swoim spostrzeżeniem, które chciałbym usłyszeć i przyjąć do wiadomości (!) gdybym mógł cofnąć czas Bez względu na to którą tubę wybierzesz spotkasz się z problemem uzyskania punktowych gwiazd na zdjęciach/uzyskania detalu. Sklada się na to wiele czynników: mocowanie kamery (nagwintowany wyciąg), ugięcia/luzy na wyciągu, złączki które zapewnią odpowiedni dystans kamera-korektorK, ugięcie na drodze guider - teleskop główny, ustawienie na polarną, przeważenie montażu... Czasami ciężko zidentyfikować źródło problemu, a dodatkowa trudność pojawia się w Newtonach które wymagają kolimacji. SW150/750 to fajna tuba, która zbiera sporo światła jednak ze względu na ewentualne problemy z kolimacją rozważyłbym zakup refraktora - ewentualnie przełamanie się i poszukanie na giełdzie (na forach) newtona, ale zamodyfikowanego pod astrofoto (wręgi usztywniające, wyciąg nagwintowany pod kamerę). Moja ocena jest subiektywna ponieważ ja musiałem przewozić sprzęt co kiepści kolimację. Jak zaznaczyłeś sprzęt ma być stacjonarny wieć być może to co napisałem jest troche na wyrost - ale przynajmniej raz będziesz musiał go skolimować:) Jest wielu kolegów tutaj którzy robią doskonałe zdjęcia z Newtona, jednak to tuba trudniejsza w opanowaniu od refraktorów zwłaszcza tych o mniejszej ogniskowej i na początek kiedy musimy opanować wszystkie ugięcia, złączki, prowadzenie... Ciekaw jestem zdania reszty forum. Co do HEQ5 to mi sie trafił dobry egzemplarz (użzywany ale zmodyfikowany o przekładnie paskowe) którym prowadziłem Canona 350D i QHY8L powieszonego na GSO150/750 (+ korektor komy x1.1 wiec efektywna ogniskowa miala 825mm ) - bez probemu 10-15min, trzeba bylo tylko dobrze ustawic na polarna, przewazyc sprzet i liczyć na brak wiatru Wieksze ogniskowe i mniejsze matryce to juz nie na ten motaż. NEQ6 bez prowadzenia pozwoli Ci na klatki 1-2minutowe maks i nowy wyczerpie grubo ponad połowę Twojego budżetu, ale jak zaznaczyłeś to bardziej przyszłościowy wybór.
  10. SzymonP

    Motyl (IC1318) na łące

    Ile materiału zebrałes?
  11. SzymonP

    Moje zdjęcia DS (SzymonP)

    Ha 7nm Baadera - od zakupu nie wyobrażam sobie fotografowania mgławic wodorowych bez takiego filtra - robi robotę Ha focę z podwarszawskiej miejscowości Marki (sztuczne zaświetlenie wg. lightpollutionmap to 1890ucd/m2 + księżyc). Kolor zbieram z okolic Kampinosu (281ucd/m2 wg tego samego źródła). Wygląda na to, że to nie twoje okolice, ale wgdybyś chciał znać szczegóły to proszę o PW:) Dzięki! Mam z ostatnich tygodni jeszcze torche materiału, ale obróbka swoje zajmuje
  12. Skoczę tam napewno w wolnej chwili na rozeznanie. Znam niebo znad tych okolic i odległość od mniejsca zamieszkania zachęca:)
  13. Mam prostą drogę do tej miejscówki i kilka pytań (z punktu widzenia astrofoto co prawda..): 1. Które kierunki są zasłonięte przez linię drzew? Da rade się od niej oddalić? 2. Do jakiej wysokości widać łunę z nad Warszawy? 3. Jak oceniacie ryzyko zakopania się autem w drodze/na miejscówce? 4. Kręcą się tam jacyś miejscowi w nocy (ludzie/zwierzyna)?
  14. SzymonP

    Moje zdjęcia DS (SzymonP)

    IC1805 - Mgławica Serce Moje pierwsze złożenie materiału Ha i RGB. Nie udało mi się niestety złapać pojaśnienia wnętrza serca (często przedstawiane w niebieskim tonie), które w mojej ocenie nadaje kolorom glębi. Data: 19.9.2018/6.10.2018 Sprzęt: SW ED80 + SW FieldFlatter x.85 + QHY8L + HEQ5 Ekspozycje: 18x10min(Ha) + 26x5min(RGB) = 5h 10min Resize 75%
  15. SzymonP

    M33 by Tayson

    Gratuluje zdjęcia! Przy zdjęciach M33 zawsze zastanawia mnie czy płaszczyzna galaktyki pokazana jest "od dołu" czy "od góry"
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.