Jump to content

łukaszw

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    54
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

23 Neutral

About łukaszw

  • Rank
    Alnitak

Kontakt

  • Strona WWW
    http://panoramyroztocza.wordpress.com/

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Co kilka miesięcy tak się zdarza z tą stroną. Podobne panoramy ma Peakfinder, ale jest kłopot z identyfikacją niepodpisanych szczytów i obiektów. Panorama z Howerli: https://www.peakfinder.org/?lat=48.1602&lng=24.5&azi=315&zoom=5&ele=2039&date=2019-08-19T15:29Z&name=howerla Ukraińskie nazwy są przeważnie w oryginale, część jest jednak w języku angielskim.
  2. Na zdjęciu widać jakąś rozmytą plamę, ale trudno powiedzieć, co to jest. Niewykluczone, że wiatraki pokazałyby się w podczerwieni, chociaż widać, że powietrze falowało. Wiatraki się kręcą i trzeba zrobić serię zdjęć lub film, żeby mieć pewność, że w danych warunkach ich nie widać.
  3. Dziwne to jest, może to jakiś błąd programu przy wywoływaniu rawa? Albo wada niektórych aparatów Nikona.
  4. Jakim aparatem było zrobione to zdjęcie? W górnej części widać taką kratkę, coś podobnego było w aparacie, który kiedyś testowałem (chyba Nikon D5300).
  5. Wiatraki są mniej więcej pomiędzy Węglinem a kościołem na Poczekajce. Najbliższy powinien być na prawo od kościoła przy ul. Roztocze. Na lewo od Lublina widać wiatrak w Bełżycach.
  6. Ładnie wyszło. Było widać wiatraki w okolicach Michowa? Parę dni temu próbowałem ich tam wypatrywać, ale mimo dużego zachmurzenia tak falowało, że nic z tego nie wyszło (budynki w Lublinie rozmyte). Widzialność tego dnia przekraczała jednak 50 km. Możliwe, że wiatraki zlewały się z chmurami, być może w podczerwieni lepiej je widać.
  7. To raczej niedalekie wzgórza. Z pobliskiej wieżyczki widokowej widać tylko mały fragment Pogórza Dynowskiego - ledwo wystające nad horyzontem wzgórze koło Husowa oddalone o 83 km. Obok, po prawej widoczny jest maszt RTCN Giedlarowa (51,8 km).
  8. Linia energetyczna jest dalej i chyba nie powinna być widoczna. Na powiększonym zdjęciu po prawej stronie na tle Słońca pomiędzy wiatrakami są 2 takie obiekty blisko obok siebie. Dalej widzę jeszcze 2, w tym jeden jakby ustawiony skośnie do horyzontu. Odstępy pomiędzy słupami powinny być mniej więcej równe, a tutaj są nieregularne. Wszystko jednak możliwe, bez znajomości wysokości wiatraków nie można na 100% stwierdzić czy to one.
  9. Prawdopodobnie jest to ten wiatrak lub jeden z dwóch kolejnych leżących na azymucie 311,17 (wg udeuschle) - odległość 184-185,5 km: https://goo.gl/maps/9BN2cZJdAGAjcsk18 Po prawej widać też kilka sąsiednich wiatraków - 2 jeszcze na tle Słońca i chyba kolejne dalej.
  10. @twmichal Na zdjęciu ze Szrenicy po lewej jest spalarnia odpadów w Großräschen (138,5 km), dalej wiatraki pomiędzy Göllnitz a Saadow (148,5 km) i na tle Słońca wiatraki na północ od Großräschen (do 142 km). Ten malutki dzyndzelek na środku Słońca trudno namierzyć bez mapy/bazy danych obiektów wysokościowych (mapa przeszkód lotniczych?). Kierunek można wyznaczyć, znając dokładnie miejsce, skąd zostało zrobione zdjęcie.
  11. Komin w Kraśniku widać też z tzw. Masywu Baranowskiego, czyli sztucznego nasypu w Stasinie niedaleko granic Lublina. Warunki były dzisiaj słabe, ale po agresywnej obróbce coś tam widać. Odległość 32 km.
  12. Widok z Wieży Trynitarskiej w Lublinie na północny wschód. Na horyzoncie widać światła masztów telefonii komórkowej. Prawdopodobnie najdalszy jest oddalony o ponad 60 km, jednak ze względu na brak danych o jego wysokości nie można tego stwierdzić z całkowitą pewnością. Teoretycznie w tym samym kierunku mogą znajdować się bliższe obiekty, których nie ma na mapach.
  13. Nawet nieźle widać jak na te warunki. Komin wystaje mniej więcej do połowy masztu w Czubówce/Popkowicach; niewykluczone, że jest widoczny z jakiegoś wieżowca w Lublinie. Prawdopodobnie widać go z nasypu w Stasinie - na moim zdjęciu coś wystaje tuż obok masztu po prawej stronie. W kierunku Lublina z Bożego Daru mogą być widoczne wiatraki k. Michowa z 60 km, ale to raczej nie w taką pogodę.
  14. Czy te zdjęcia są jeszcze gdzieś dostępne? Picasa została wyłączona i link nie działa.
  15. To nie jest maszt w Sierpcu - prawdopodobnie w ogóle go stamtąd nie widać (las zasłania), ewentualnie bardzo mały fragment szczytu. Za dużo go widać jak na taką odległość na takim terenie, poza tym wiatrak po prawej stronie nie pasuje.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.