Jump to content

Imien

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Imien last won the day on March 4

Imien had the most liked content!

Community Reputation

311 Good

About Imien

  • Rank
    Alnitak

Recent Profile Visitors

442 profile views
  1. Spójrzcie choćby przecież na zeszłoroczny wątek z fotografiami Marsa. Nie dałoby się uzyskać tylu szczegółów powierzchni planety bez kilkumetrowej ogniskowej. Wiem, że foto DS to nie to samo co planet, ale na upartego można w ten sposób podejść do jasnych DSów. Mars po zestackowaniu jest nieostry ale dekonwolucja faktycznie wyciąga szczegół, pod warunkiem, że szum jest idealnie zredukowany w stacku.
  2. To chyba o ten chodzi https://www.wilmslowastro.com/software/formulae.htm#CCD_Sampling
  3. @HAMAL przecież używa(-ł) barlowa do DS. Poszukaj jego postów. Pisał o tym. Oversampling + duża ilość klatek (jak w fotografii planet, brak szumu) pozwala algorytmami wyostrzania wydobyć szczegół. Jest kalkulator optymalnej światłosiły w relacji do piksela kamery.
  4. Zamieszczam zdjęcie kolejnej galaktyki, NGC 2683. Gościła niedawno na Forum. Trochę brakuje materiału ale dużo więcej z tła chyba nie uzyskam pod niebem Bortle 6. Seeing średni+. Gwiazdy znowu "niezbyt okrągłe" po bokach. (Bez filtrów RGB aktualnie tylko wersje mono) QHY290M, Newton 300, 2000x2s light, bias, filtr CLS, gain 450 Przy okazji na prośbę @ryszardo i @pablo12311 zamieszczam (wybaczcie słabą jakość) zdjęcie mojego setupu. (Przyznam, że jego wykończenie pozostawia jeszcze wiele do życzenia, ale nie to jest w nim najważniejsze)
  5. Własna konstrukcja typu serrurier truss + optyka z certyfikatem
  6. Dorzucam czarno-białą fotografię NGC 2841 - dość jasną galaktykę w Wielkiej Niedźwiedzicy. Niestety gwiazdy są nieco zniekształcone, gdyż musiałem mieć lekkie skrzywienie w torze optycznym przed kamerą. Nie da się ukryć szumu oraz tego, że było odszumianie i praca z krzywymi - podchodzę do tego na luzie, na tym etapie nie dążę do idealnych prac, gdyż głównie testuję ustawienia. QHY290M, Newton 300 ATM, filtr ES CLS, 1000x4s light, +klatki bias. W tle jest trochę drobnych obiektów.
  7. Tym razem rejestrowałem detale Rozety. Materiał zbierałem w ciągu trzech sesji, jednak tylko jedna, gdy seeing był bez zastrzeżeń. Dlatego prezentuję różne wersje: pierwsza złożona ze wszystkich sesji i następne z tej najlepszej nocy - wersja czarno-biała oraz wariacje kolorystyczne. Przy okazji testuję Waszą tolerancję na sztuczną ingerencję kolorystyczną (do czasu aż ktoś nie zaprotestuje), choć w NB jest ona chyba spotykana. Jestem świadom, że materiału zbyt mało, aby nie mieć problemu z szumem. Jednak zdjęcia na tym etapie robię zupełnie testowo, dla zbadania sprzętu, ustawień i obiekt
  8. (przeniesione do oddzielnego wątku)
  9. Ktoś w tym wątku pisał, że silniki są słabe i dlatego ich praca może zależeć od dobrego wyważenia czyli różnych pozycji tuby.
  10. Dzięki, podmieniłem wersję z lepszym kontrastem, na różnych monitorach inaczej widzę.
  11. Materiału trochę mało ale udało się coś z niego wyciągnąć (łącznie tylko 1,5 godz.) Ważne, że była okazja do zdjęć i to przy przyzwoitym seeingu. Obiekt praktycznie monochromatyczny, więc z jednego filtra zrobiłem wersję (mono)kolorową. 1020x5s, Ha 7nm, QHY290M, Newton 300 ATM, (Teraz tak myślę, że może mogłem jednak kadr skomponować tak, aby linia skosu wznosiła się a nie opadała.)
  12. Dzięki, nie znałem tego, (Konik - wiedziałem, ale chodziło mi jakie znaczenie ma jego wysokość)
  13. @.zombi. Jestem ciekaw co to znaczy, możesz napisać jak to rozumiesz?
  14. "Krwiste i mięsiste" FOV idealny; wrażenie osobliwe. Ja bym natomiast minimalnie obrócił i przesunął kadr aby mniej było z prawej oraz próbował coś wydobyć z tego ciemnego obszaru.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.