Skocz do zawartości

Iro

Społeczność Astropolis
  • Zawartość

    828
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Iro w dniu 8 Październik

Użytkownicy przyznają Iro punkty reputacji!

Reputacja

1542 Excellent

O Iro

  • Tytuł
    Wega
  • Urodziny 28 Marzec

Kontakt

  • Strona WWW
    http://iro.net.pl

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie ustawione
  • Skąd
    Wrocław
  • Zainteresowania
    co chwila inne :)
  • Sprzęt astronomiczny
    Synta 14" SKDOM selfmod, Lomo80/480, HEQ5, Tento 7x50, kilka wynalazków Al'a, filtrów i takie tam...

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Iro

    W poszukiwaniu skrzydlatego sandału

    no problem... na początku przy tym zdjęciu też się stresowałem, czy wszystko mam, co powinienem... i czy czegoś np. nie dodałem... po porównaniu ze sobą 2 kadrów z APOD'a i fotki F.H. Hemmericha... każdy z autorów uwidocznił inne struktury bardziej, inne przygasił... ciężko o 100% referencję...
  2. Iro

    W poszukiwaniu skrzydlatego sandału

    Jeżeli flaty są naprawdę dobrze zrobione (bagatelizując ten krok uzyskałem wiele ,wiele godzin bezużytecznego materiału -> 11 soczewek w 7 grupach, z czego jedna z niskodyspersyjnego, o dużo większej rozszerzalności niż optyczne, część osadzona w plastiku, część w metalu, jeden kompromis w stylu - "flaty zrobię w domu" i mamy materiał, którego przy tej światłosile nie wyrównamy). Mając naprawdę dobrze skalibrowane zdjęcie oraz świadomość że redukując 9 pixeli (3x3) do jednego (co w moim D610 daje wynikowy pixel ok. 18um) uzyskuje się nadal akceptowalną rozdzielczość zdjęcia... można sobie pozwolić na bardzo, bardzo agresywną obróbkę... w sumie to pochodna techniki, którą od lat z powodzeniem stosuje Rogelio Bernal Andreo... czym "trochę" się inspirowałem
  3. Iro

    W poszukiwaniu skrzydlatego sandału

    Dzięki za komentarze ... Odpowiadając na jedno z pytań... montaż HEQ5... bez guidingu... Co do ilości samego materiału... tylko pozornie jest go mało... 104minuty przy f2.8 to praktycznie równoważnik 416 minut przy f5.6. Główna trudność tego setupu to dopilnowanie, aby w tej samej sesji zrobić flaty... inna temperatura... nieco inne, o ułamek milimetra, ustawienia ostrości... i materiał nie do uratowania... tak skończył zbierany wiosną materiał z IFN :/
  4. Iro

    W poszukiwaniu skrzydlatego sandału

    z czasami to ewidentny błąd... dzięki za zwrócenie uwagi...
  5. Jak wielu wie, mam słabość, aby zeskrobywać z matrycy materiału do ostatniego fotonu, często wyciągając go przy tym aż do pisku i bólu... próbowałem się trochę samo-ocenzurować... ale słabości wzięły górę. Poniżej tegoroczna kolekcja 52x120s z Samyangiem 135mm/2.0@2.8 i Nikona D610@iso1600. Fotki zbierane w wakacje w Balatonbereny na Węgrzech. jedyne co mnie boli i zaskakuje w tym materiale, że w centralnej jego części nie załapał się na matrycy obszar Ha w okolicach IC348. Pozdrawiam iro
  6. Fotografowałem z Chorwacji, z okolic Riwiery Gradec. Fotka mogłaby być jeszcze lepsza, ale płonęło kilka szczytów jakieś 30 km dalej i o ile w dzień dym szedł nad ląd, to wieczorem wiatr się zmieniał i... ech... Co do Samyanga 135mm/2 - zakochałem się - Koreańczycy wykonali kawał świetnej roboty - koma przy 2.8 jest już na bardzo fajnym poziomie, 2.0 też byłoby użyteczne, ale korygowanie winiety może tutaj już być problemem; Co do abberacji chromatycznej - jeszcze nie miałem potrzeby korygować czegokolwiek. Obiektyw jest dość ciężki i część obudowy (ta obracająca się) jest z dość przyzwoitego, ale jednak tworzywa - stąd zakładam, że może być delikatny. Ze 135mm od razu trafiłem w dobry egzemplarz, ale w wyniku doświadczeń z innymi modelami, szczególnie 14mm, polecam szybko sprawdzić po zakupie, czy wszystko jest ok.
  7. Udało mi się w końcu co nieco dobrać do materiału zebranego w wakacje, a poniżej mała próbka - część Strzelca roboczo nazywana Czajniczkiem (choć moja żona dopatrzyła się mordy wilka ). Jest tam oczywiście trochę jeszcze skarbów. Fotka to fragment większej mozaiki, nad którą się trochę męczę - każdy kadr to ok 16x60s. na Nikonie D610 + Samyang 135/2 @2.8, iso1600. btw... jeżeli ktoś jeszcze nie próbował - polecam przetestować AstroPixelProcessor - w kontekście składania mozaik o różnym gradiencie - potrafi pozytywnie zaskoczyć. i wersja dla kartografów
  8. Iro

    Co myśliwy ma pod płaszczem :)

    Może tak, może i nie... ale to wyprane takie smutne jest
  9. Iro

    Co myśliwy ma pod płaszczem :)

    Jarku, to kwestia estetyki... a świat jest sam z siebie wystarczająco szary, żeby rezygnować z dostrzegania w nim tego co radosne i jaskrawe... mnie osobiście podobają się nasycone zdjęcia mgławic
  10. Iro

    Co myśliwy ma pod płaszczem :)

    Tak, porzuciłem kwestię robienia w F2.0 - winietowanie na 2.0 jest na poziomie 50%. Powoduje to, że rogi przy 2.8 są niewiele ciemniejsze niż przy 2.0, a gwiazdki ładniejsze i łatwiej to skorygować flatem. Jak patrzysz pod tym kątem, to z lewej strony jest wycięte 25% kadru. Prawa strona to praktycznie narożniki (odcięte po ok 20-30px). Pozdr i
  11. Iro

    Co myśliwy ma pod płaszczem :)

    Nie, to jest zwykły niemodyfikowany D610. (Modyfikowany pewnie dopiero pokazałby pazurek - próbuję teraz podejść do materiału z okolic Rozety i tam brak tej czułości jest już bolesny) Całość jechała na Sky Watcher Sky Adventurer.
  12. Zima w tym roku na Dolnym Śląsku nie rozpieszcza, ale w końcu trafiła się nocka, która pozwoliła na 2 godziny hulanki na świeżym powietrzu przy ok. -10 st.C. i... co tu ukrywać, co Samyang z Nikusiem nałapał, tom ci ja farbek i suwaków nie żałował, a czy było warto... Samyang 135mm/2@2.8 + NikonD610@iso1600 30x60s zdjęcie to crop (ok 1/3 zdjęcia musiałem usunąć przez dużego paprocha, który podczas powrotu do domu zmienił pozycję na matrycy i flat zrobiony w domu nic już nie pomógł). warunki: pozdr i
  13. Iro

    Rho

    Dobrze go przetestuj,... to zacne szkła, ale mają duży rozrzut jakości,... 135mm/2 chyba najlepiej trzymają poziom, ale np z serii 14/2.8 dopiero 4 zamówiony przeze mnie egzemplarz był w miarę równy w rogach.
  14. Iro

    Rho

    Nikon niemodyfikowany, żadnych filtrów... po prostu wyjątkowa noc... "w 14" z Lumiconem widać było farfocle w Crescencie", że zacytuję Bartoliniego. z którym zasiedlaliśmy wówczas tą przełęcz.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.