Skocz do zawartości

SancreTor

Społeczność Astropolis
  • Postów

    53
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O SancreTor

  • Urodziny 17.12.1978

Retained

  • Tytuł
    Nowy użytkownik

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Gdynia

Kontakt

  • Facebook / Messenger
    8764163

Osiągnięcia SancreTor

63

Reputacja

  1. To i ja dodam coś od siebie. Pogoda faktycznie dopisała, zwłaszcza z soboty na niedziele. Znalazłem w miarę dobrą miejscówkę rozstawiłem sprzęt i delektowałem się pięknymi widokami. Może to tylko moje subiektywne odczucia ale z roku na rok jest chyba mniej perseidów. Przez niecałe 2h trochę ich naliczyłem, w tym 3 bardzo jasne. Niestety na zdjęciach udało się uchwycić raptem 2 przeloty. I składanka ok 50 klatek. Całość robiona Nikon D60 + kit18mm, ISO1600 po 120s na klatkę.
  2. Fakt, widać było Wenus bardzo wyraźnie przez sam filtr i to na tyle dobrze że widoczna była tarczka a nie tylko czarny punkcik. W sumie sam byłem zdziwiony że aż tak duże wizualnie Wenus miała rozmiary.
  3. A to ja bym się chętnie zabrał z Gdańska Głównego jeśli będzie taka możliwość.
  4. Niestety, ani SKM, ani PKP nic, sam już szukałem i tylko raczej samochodem.
  5. Na pewno w jakimś stopniu powoduje, choć głownie bardziej miejski smog i zanieczyszczenia bo rozprasza i pochłania światło docierające z kosmosu. Samo LP na zdjęciach zabija kontrast i nie da się tak dobrze wyciągać słabych detali. Poza tym z własnego doświadczenia zauważyłem że przy sporym LP kolor gwiazd gdzieś znika i jest wszystko takie "wyprane". Najlepiej to samemu sprawdzić, i porównać. Zrobić przy tym samym zestawie i parametrach ekspozycje pod ciemnym niebem, ustrzelić w miejskich warunkach ten sam obiekt i porównać stack samych klatek z LP i stack po odjęciu LP od każdej z klatek. Oczywiście lepsze wyniki da focenie pod ciemnym niebem niż pod miejskim nawet ze skutecznie odjętym LP.
  6. No to ja mam w takim razie takie pytanie. Rozważmy czysto teoretyczną sytuację że mamy już swój dopieszczony setup. Jedziemy w Bieszczady, 0 LP cykamy zdjęcie określonego obiektu. Mamy na przykład 1 klatkę 300s przy temp czipa -30C. Jeśli teraz pojedziemy do miasta i zrobimy zdjęcie tego samego obiektu ten sam kadr, ten sam czas i tak sama temperatura czipa otrzymamy teoretycznie ten samy sygnał + szum i syf z LP. Pytanie zatem, skoro matryca to "liczydło kwantowe" więc teoretycznie można by w prosty sposób chyba policzyć porównując oba zdjęcia ile do wartości wypełnienia każdego pixela wnosi LP i odjąć LP od każdej klatki tak samo jak flata i w znaczny sposób ograniczyć jego wpływ na jakość zdjęcia.
  7. K-5 ma matryce APS-c 1.5x mnożnik w stosunku do FF, w exifie ci podaje 19mm z ekwiwalentem 28mm na ff, przy 16.1Mpix matryca ma o ile się nie mylę 4.8um/pixel co przy 19mm daje 74.5x47,34 stopnia i 52,1"/pixel rozdzielczość. Pozdrawiam
  8. Hej 1) Nie przy zestackowaniu kilkunastu klatek wszelkie ślady po satelitach i samolotach powinny zniknąć. Śmiecia lata tyle że przy szerokim polu praktycznie nie ma klatki by coś nie przeleciało. 2) Też nie powinieneś się martwić, jeśli na pojedynczych klatkach gwiazdki nie są pojechane - kreski, łezki czy inne deformacje - na stacku też nie powinno być problemu. Jeśli są przesunięte to program poskłada i wyrówna wszystko i nie będzie widać przesunięć.
  9. Niby tak, ale przy 4.5m ogniskowej nawet ze 100* okularkiem pole za wielkie nie jest. No i gonienie czegokolwiek w polu widzenia na 3m drabinie raczej do wygodnych nie należy.
  10. Przy 10fps będziesz miał skaczący obraz. Żeby było płynnie to minimum 18+fps, a najlepiej 24fps lub 30fps. Poza tym przy fotografowaniu zachodu masz bardzo dużą rozpiętość tonalną sceny. Przy 1/100 będziesz miał (mając słońce w kadrze) strasznie przepalone słoneczko i okolice i niedoświetlone cała resztę. Co do programów do składania, to są różne. Najprościej i najwygodniej chyba w QuickTime Pro, lub Lightroomie.
  11. Hehe nie nie pomyliłeś, zdziwiłbyś się ile osób to kupi
  12. Hmm nie jestem niestety informatykiem, nie wiem skąd ten komunikat. Mi LRT działa zarówno na Xp jak i na W7 i nigdy tego typu problemów nie było, jedynie pod XP zamula jeśli jest długa sekwencja i pierwszy raz ładuje podglądy zdjęć.
  13. Dokładnie, w zeszłym roku to nędza, słabo nimi wysypało i albo pech w postaci awarii sprzętu albo chmury więc mało materiału było. Ale przynajmniej nowe miejscówki znalazłem na ten sezon, więc może się poszczęści i będzie co montować. Hehe "niezły" to dużo za dużo powiedziane. Ja dopiero jestem na etapie ponawiania tych technik, ale fakt niezle efekty mozna szybko osiągnać. Jesli chodzi o postprocessing to nie jest to jakoś skomplikowane. Zgrane z DSLR RAWy importuję do Lightrooma tam robię wstępną obróbkę. Lubie LR bo daje możliwość wygodnej pracy z całą serią, np 800 zdjęć w jednej sesji. Proste jest dzięki temu odpowiednie skalibrowanie wybranych kluczowych klatek i osiągnięcie płynnego przejścia ekspozycji, balansu bieli itd w całym ujęciu. Do tego możliwość dowolnego kadrowania ujęcia dla poszczególnych klatek. Super wygodny i użyteczny jest do tego darmowy dodatek LR Timelapse. Umożliwia on deflicking ujęcia oraz w oparciu o klatki kluczowe dokonanie płynnych przejść w całym ujęciu. Na stronie są tutoriale po angielsku /niemiecku jak obrabiać przy jego pomocy takie serie zdjęć do timepalsow. Potem całość składam w Adobe After Effect gdzie dodaje napisy muzykę i inne "efekty". I tyle.
  14. Ech tylko wam pozazdrościć pogody. W Gdyni śnieg z deszczem i 100% chmury, może jutro się poprawi i coś się ustrzeli.
  15. Muzyka to powszechnie dostepne sample ze strony ccMixter gdzie jest bardzo dużo fajnych kawałków idealnie nadających się do wszelakiego rodzaju filmików typu timelapse. Tak więc nie sądzę by była oficjalnie jakaś płyta z tym utworem, to jest remix zrobiony przez cbreeze, linkuje resztę kawałków cbreeze
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.