Skocz do zawartości

zbignieww

Społeczność Astropolis
  • Postów

    1 740
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O zbignieww

  • Urodziny 08.04.1942

Retained

  • Tytuł
    zbignieww

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Ostrava
  • Sprzęt astronomiczny
    Cassegrain 6", TS ED 102/f.7 na FLP 53, Spektyw ED 80/430 , EQM-35 GOTO, AZ 5, AZ3-R-Pronto, bino MaxBright, Canon 650 mod., Sky Master PRO 15x70

Ostatnie wizyty

18 900 wyświetleń profilu

Osiągnięcia zbignieww

Aktualizacja statusu

Zobacz wszystkie aktualizacje zbignieww

  1. Dałem wydrukować  a następnie oprawić w ramki  mgławicę Motyl , fotografowaną Hubblem . Jedna sztuka wyszła mi na

    ciut mniej, niż 200.- zł.  Solidna robota firmy, stąd obraz  waży 2.5 kg, szkło antyrefleksyjne.  Mam 5 szt., na prezenty ...

     

    Wymiary:

     

    oramowany - 57x52 cm

    sama fotka  - 43x38 cm

     

     

    Jak przedstawia się to w relacji do kosztów tego typu zachcianki w Polsce ?  ( Mieszkam w Ostrawie ) DSC07376.thumb.JPG.46087c35d053e0d9c6992c9458a4ebe4.JPG

    1. Pokaż poprzednie komentarze  6 więcej
    2. zbignieww

      zbignieww

      Duża ilość klientów / zamówień na oramowanie, precyzja wykonania

      no i to , że miałem tę firmę b. blisko zamieszkania  i nie musiało się to

      posyłać kurierem - to przychylne okoliczności transakcji .

      Nie zawsze opłaca  się z pozoru tańszy wybór .    Poza tym, gdybym medytował gdzie taniej itp itd - mógłbym to " przemedytować "   :)))

    3. Marek_N

      Marek_N

      80% kosztów zrobiła tu rama (z passe-partout i szkłem) na zamówienie. Warto dopasować zdjęcie pod przyjęte formaty - wyjdzie dużo taniej.

       

      Pod szkło (a tym bardziej plekse) nie ma sensu drukować na fine-artowym papierze.

    4. Pyzik

      Pyzik

      Jeśli chodzi o bezsens stosowania szkła, to może nie chodzi tyle o sam typ papieru, co o druk za pomocą tuszy pigmentowych. Tusze barwnikowe wnikają częściowo w papier - znikają w środku ? , z kolei pigmentowe osadzają się w całości na jego powierzchni. W efekcie wydruk pigmentowy inaczej, w sposób bardziej złożony, ciekawszy odbija światło nań padające.

      Dzięki temu wydruki pigmentowe w ciągu dnia, gdy zmienia się światło, niejako "żyją własnym życiem". Inaczej wyglądają oświetlone porannym słońcem, inaczej w południe, wieczorem czy gdy jest pochmurno. W sposób bardziej intensywny zmieniają się bowiem pod wpływem światła relacje między barwami na wydruku. Ten efekt jest szczególnie widoczny na porządnych papierach matowych, w tym właśnie klasy "galeryjnej" - fine art.

      Nałożenie szyby mocno ogranicza ten efekt i tm samym podważa sens inwestowania w tego typu wydruki. To tak jakby pompować klatę przez rok, a później chodzić w luźnych koszulach. ?

      Ale trudno to przewalczyć, dla większości musi być szyba - bo się zniszczy - i już. No ale co robić? ?

       

       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.