Jump to content

Fotki lemarc'a, różne. [Galeria: lemarc]


lemarc
 Share

Recommended Posts

Nie ma cyfry, ani analogu - jest fotografia. Nie obchodzi mnie, czy fotografia jest z kamery otworkowej w postaci pudelka od zapalek z dziurka, czy jest z zaparatu cyfrowego.

 

Zakladam, ze jezeli pokazales tak wygladajaca tonacje, to taki byl twoj cel. I to moge oceniac. Jezeli taka tonacja wyszla przypadkowo przez np. slaby skaner, a tobie to sie srednio podoba i mowisz, ze odbitki lepsze, to niestety nie jest dobrze.

 

Mi akurat ta tonacja moze sie podobac. Nadaje tym zdjeciom pewnej "tajemniczosci". Pytanie tylko, jak to wyglada na odbitce?

 

Tak na marginesie, po zeskanowaniu twoja fotografia jest juz w 100% cyfrowa :P

Jako ciekawostke moge ci powiedziec, ze wiekszosc waznych dla mnie zdjec powstaje kamera srednioformatowa 6x9 na b/w negatywie. Wiec zdecydowanie nie jestem maniakiem technologii. Zdjecia robic mozna czymkolwiek.

Link to comment
Share on other sites

Odbitki są nieco żywsze w kolorze, widać ciut więcej odcieni, ale jest podobnie. Fotografowałem pod słońce, dlatego jest dużo rozproszonego światła w atmosferze.

 

I to mi sie w nich podoba. Nie podoba mi sie tylko ten "roz" w lewym gornym rogu. Ale to wlasnie chyba efekt skanowania.

Link to comment
Share on other sites

I to mi sie w nich podoba. Nie podoba mi sie tylko ten "roz" w lewym gornym rogu. Ale to wlasnie chyba efekt skanowania.

Zawsze jest problem - czy Autor, który skanował, ma tak samo ustawiony monitor (na którym sprawdzał) jak ja.

Bo przedchodzenie z odbitki na cyfrę, niestety, po drodze ma profile kolorów: skanera, monitora tego gościa co skanował (i ustawiał przy pomocy monitora wiele ważnych parametrów), profil drukarki - jeśli skan trafia na papier, profil monitora widza oglądającego odbitkę. Bez stosownego sprzętu i tablic barwnych ustawienie wszystkiego na top jest, niestety, NIEMOŻLIWE. I nigdy oglądający zdjęcie AstroForumowicz nie jest pewien czy widzi to samo, co autor.

Link to comment
Share on other sites

Zawsze jest problem - czy Autor, który skanował, ma tak samo ustawiony monitor (na którym sprawdzał) jak ja.

Bo przedchodzenie z odbitki na cyfrę, niestety, po drodze ma profile kolorów: skanera, monitora tego gościa co skanował (i ustawiał przy pomocy monitora wiele ważnych parametrów), profil drukarki - jeśli skan trafia na papier, profil monitora widza oglądającego odbitkę. Bez stosownego sprzętu i tablic barwnych ustawienie wszystkiego na top jest, niestety, NIEMOŻLIWE. I nigdy oglądający zdjęcie AstroForumowicz nie jest pewien czy widzi to samo, co autor.

 

No niestety... Ale to w kazdego interesie jest skalibrowac sie, chociaz w stopniu minimalnym. Nie musi to byc stanowisko DTP, ale...

 

Nie mowi tu o kupowaniu profesjonalnych displayow LCD ze sprzetowa kalibracja i gamma 10bit, bo to ma sens tylko przy "powazniejszych" zastosowaniach. Ale mozna isc do Labu i poprosic o plik + print testowy. Potem otworzyc to na swoim monitorze i porownujac odbitke ustawic go chociaz w 20%... Bedzie znacznie lepiej niz w standardzie.

 

Niestety - jezeli ktos chce na powaznie bawic sie w obrobke zdjec na komputerze to nie ma tu litosci - musi wydac kase na monitor odpowiedni. Te "popularne" zupelnie sie do tego nie nadaja - w szczegolnosci tanie LCD (tak na marginesie, LCD pro dogonilo juz CRT, a nastepne generacje beda wyswietlac szerszy gamut niz banki szklane). Mysle, ze nawet zdjecia z domowej imprezy zrobione w labie moga rozczarowac.

 

Moze trzeba bedzie otworzyc watek i "zmusic" kazdego do ustawienia swojego monitora - na tyle, na ile pozwala sprzet.

Link to comment
Share on other sites

ależ ta pierwsza ma klimat! przepiękna

a lemarcu, czy po skanowaniu dokonujesz jeszcze jakiś korekcji w programach graficznych?

bo zdaje się możnaby je było chyba trochę odszumić, odrobinę wyostrzyć,

czy to po prostu ma być czysta dokumentacja odbitek, nieskalanych obróbką? :rolleyes:

pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Brawo, Lemarku! Podobają mi się Twoje B-W :)

 

Widzę że trzeba zakasać rękawy i zeskanować coś ze swoich staaarych B-W prac. Będzie trochę trudu żeby przeskanować na skanerze A-4 fotografie 60 x 40 ale chyba warto się potrudzić!

 

A tak off topic -

Mam jedną zupełnie inną próbkę, nie wyobrażam sobie, jak to w sieci przedstawić.

Rok temu byliśmy w lipcu na minizlocie w Roztokach. Adamo miał nowiutkiego 300 D, którego dopiero rozpoznawał (bojem). Trochę korzystał z moich "analogowych" obiektywów.

Dał mi potem plik plików ( :) ) zdjęć robionych NA WYCIECZCE W GÓRACH. Ja jeden z widoczków (robiony zoomem Tamrona 90-210, ogniskowa koło 100 mm) wydrukowałem na A-4 drukarką DJ-970Cxi i - powstał prześliczny pejzaż, z leciutką perspektywą powietrzną i zupełnie malarskimi brzozami. Otóż matryca aparatu + sposób zadrukowywania stosowany przez HP dały cudny efekt pędzla malarskiego, bardzo subtelnego. Widać ten efekt na papierowym wydruku, nie wiem, jak to by wypadło na innej drukarce.

Link to comment
Share on other sites

ależ ta pierwsza ma klimat! przepiękna

a lemarcu, czy po skanowaniu dokonujesz jeszcze jakiś korekcji w programach graficznych?

bo zdaje się możnaby je było chyba trochę odszumić, odrobinę wyostrzyć,

czy to po prostu ma być czysta dokumentacja odbitek, nieskalanych obróbką? :rolleyes:

pozdrowienia

Zdjęcie faceta we mgle zrobiłem z jedynej odbitki jaką mam (10x15) i jest już trochę sponiewierana. Negatyw jest gdzieś wśród tysiecy innych i na razie go nie odnajdę, bo wiadomo ile to czasu zajmie. Ale powiem że ten temat w tym miejscu sobie zaplanowałem. Mieszkałem kiedyś w pobliżu tego parku (po drugiej stronie ulicy jest KUL) i któregoś jesiennego dnia zastałem te warunki i tego gościa.
Link to comment
Share on other sites

Brawo, Lemarku! Podobają mi się Twoje B-W :)

 

Widzę że trzeba zakasać rękawy i zeskanować coś ze swoich staaarych B-W prac. Będzie trochę trudu żeby przeskanować na skanerze A-4 fotografie 60 x 40 ale chyba warto się potrudzić!

 

A tak off topic -

Mam jedną zupełnie inną próbkę, nie wyobrażam sobie, jak to w sieci przedstawić.

Rok temu byliśmy w lipcu na minizlocie w Roztokach. Adamo miał nowiutkiego 300 D, którego dopiero rozpoznawał (bojem). Trochę korzystał z moich "analogowych" obiektywów.

Dał mi potem plik plików ( :) ) zdjęć robionych NA WYCIECZCE W GÓRACH. Ja jeden z widoczków (robiony zoomem Tamrona 90-210, ogniskowa koło 100 mm) wydrukowałem na A-4 drukarką DJ-970Cxi i - powstał prześliczny pejzaż, z leciutką perspektywą powietrzną i zupełnie malarskimi brzozami. Otóż matryca aparatu + sposób zadrukowywania stosowany przez HP dały cudny efekt pędzla malarskiego, bardzo subtelnego. Widać ten efekt na papierowym wydruku, nie wiem, jak to by wypadło na innej drukarce.

No właśnie. Czas najwyższy coś pokazać. Pogadać zawsze będziesz miał o czym.

:Beer:

Link to comment
Share on other sites

A tak w ogóle, to jedynym fotografikiem jaki mnie inspirował był i jest E. Hartwig, ktory zaczynał przed wojną w Lublinie. Szkoda że jego archiwum spłoneło pod koniec wojny.

 

Nie dziwie sie z conajmniej 2 powodow:

1. Lublinianin ;)

2. jedej z wybitniejszych polskich artystow fotografikow

 

Lubie jego krajobrazy Polski w podczerwnieni oraz kilka aktow. Naprawde kawal wieloletniej solidnej roboty. Ogolnie trudno go jednoznacznie ocenic bo w koncu dzialal w bardzo roznych epokach "stylistycznych".

A tak w ogole, chyba czas zakupic jakis album Hartwiga do domowej biblioteki. Cudzych chwalimy, a swoich nie znamy.

 

Poznales moze Hartwiga? On chyba po powrocie ze studiow wiedenskich osiedlil sie na stale w Lublinie?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Like
      • 135 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.