Skocz do zawartości

Ronchi tester


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Janusz_P.

Próbowałem kupić w Niemczech u Ludesa i na teleskopes.de ale nie mieli na magazynie i kazali czekać 2 miechy w dodatku z tylko 10 liniami /mm zamiast z dwudziestoma więc zrezygnowałem i podziękowałem im za taką obsługę :'(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy często robi różne projekty do druku.

 

By wykonać druk ( sito lub offset ) potrzebne są specjalne klisze

( 1 - kolor składowy + czarny i kaiś tam nie znam się dobrze ), przy pomocy których naświetla się matryce. Przeważnie zostaje mu troche miejsca niewykożystanego na takich kliszach , tak więc przygotował na nich odpowiednio gęste siatki. No i stałem się szczęśliwym posiadaczem ekranów wymiar 5x5 w roznych gestościach ( o ile pamietam to można mieć 2400 dpi czyli ok 90 lini/mm , ale lepiej wykonać mniej gęste siatki ).

Potem jeszcze raz naświtlał klisze ( i przy okazji ekraniki dla mnie :) no i ... niewyszło , tzn. niektóre linie w siatkach były grubsze - no 1 wyszła na oko dobrze. Myśle że wszystko zalezy od kierunku orientacji lini na kliszy, oraz czy grubość lini koresponduje z uzytą rozdzielczością. Myśle że na drukarce drukującej na foli też można takie siatki wykonać , byle by grubość lini + odstęp była podwielokrotnoscią rozdzielczości drukarki.

 

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po poniższym linkiem jest dostępny plik postscriptowy który na drukarce laserowej 600DPI naświetla 30 calowych ekranów o rozdzielczości 100 linii na cal.

http://telescopemaking.org/images/ronchi/r...729cf8ac8fe55a7