Skocz do zawartości

Polowanie na samoloty


KrzysztofZ

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie korzystam z tego piopawlu, ale nie do końca mogę odczytać dane np:

oznaczenie na radarze : 4420 FL370 FIN782R

po najechaniu na samolot kursorem mamy dodatkowo: GS:438 TRK:27 REG: OH-LXH TYPE:A320 RDR: EPWA2

 

jak czytać te dane ??

głównie interesuje mnie wysokość, typ samolotu i przewoźnik

TYP: to w tym przypadku A320

wysokość ?? gs??

przewoźnik ??

 

Wysokość - FL370 czyli 37 000 stóp

Typ - to faktycznie A320

Przewoźnik - FIN782R nr lotu w tym wypadku Finnair

Samolot można sprawdzić po rejestracji (REG) OH-LXH np na stronie http://www.airframes.org/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie korzystam z tego piopawlu, ale nie do końca mogę odczytać dane np:

oznaczenie na radarze : 4420 FL370 FIN782R

po najechaniu na samolot kursorem mamy dodatkowo: GS:438 TRK:27 REG: OH-LXH TYPE:A320 RDR: EPWA2

 

jak czytać te dane ??

głównie interesuje mnie wysokość, typ samolotu i przewoźnik

TYP: to w tym przypadku A320

wysokość ?? gs??

przewoźnik ??

 

 

FL370 = 37 tys stóp, FL200=20tys stóp, czasem blisko lotnisko masz np 6000+ - samolot ma wyokość 6 tys stóp i się wznosi, 4500- - ma wys. 4,5 tys stóp i opada. 1 stopa = 30,48cm

FIN782R - to masz podany nr lotu. Jest kilka stron na której można to rozkodować skąd i gdzie leci ten samolot ja korzystam z www.flightstats.co.uk. Pozatym FIN w kodzie ICAO to Finnair. Również można to wpisać w www.airframes.org i dowiesz się co to za linie. W sumie i tak z czasem będzie pamiętał po tych kodach linie latające nad Polską.

GS: 438 to jest podana prędkość w knotach: 1knot = 1,852 km/h

TRK: 27 to azymut, N=0, E=90, S=180, W=270, oczywiście N E S W to kierunki świata.

REG: rejestracja samolotu, do zobaczenia zdjęć danego samolotu korzystam z : www.airframes.org czy www.airliners.net, jest sporo takich stronek

RDR: to radar który "śledzi" dany samolot, w tym wypaku EPWA to Warszawa (oczywiście EPWA to lotnisko zakodowane w kodzie ICAO)

 

czasem zamiast REG, masz podane np taki nr: 461F6C, to nr hex, i również po tym można rozkodować co to za samolot na www:airframes.org wpisujac ten kod do rubryki: ICAO24 address

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FL370 = 37 tys stóp, FL200=20tys stóp, czasem blisko lotnisko masz np 6000+ - samolot ma wyokość 6 tys stóp i się wznosi, 4500- - ma wys. 4,5 tys stóp i opada. 1 stopa = 30,48cm

FIN782R - to masz podany nr lotu. Jest kilka stron na której można to rozkodować skąd i gdzie leci ten samolot ja korzystam z www.flightstats.co.uk. Pozatym FIN w kodzie ICAO to Finnair. Również można to wpisać w www.airframes.org i dowiesz się co to za linie. W sumie i tak z czasem będzie pamiętał po tych kodach linie latające nad Polską.

GS: 438 to jest podana prędkość w knotach: 1knot = 1,852 km/h

TRK: 27 to azymut, N=0, E=90, S=180, W=270, oczywiście N E S W to kierunki świata.

REG: rejestracja samolotu, do zobaczenia zdjęć danego samolotu korzystam z : www.airframes.org czy www.airliners.net, jest sporo takich stronek

RDR: to radar który "śledzi" dany samolot, w tym wypaku EPWA to Warszawa (oczywiście EPWA to lotnisko zakodowane w kodzie ICAO)

 

czasem zamiast REG, masz podane np taki nr: 461F6C, to nr hex, i również po tym można rozkodować co to za samolot na www:airframes.org wpisujac ten kod do rubryki: ICAO24 address

 

Najprościej nie bawiąc się w flightstats, airlinecodes, airframes czy airliners, po prostu skorzystać z google ;) A jak komuś się spodobały radary, polecam jeszcze:

http://www.passur.com/airportmonitor-locations.htm

http://radar.zhaw.ch/radar.html

Co do piopawlu - warto zaznaczyć że nie zobaczymy tam wszystkich samolotów, uzależnione jest to od typu transpondera, a więc można w uproszczeniu powiedzieć że od ich wieku (choć niekoniecznie - z LOTowskich ATRów widać tylko 1 sztukę, a są stosunkowo młode).

Edytowane przez marcin_epkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej nie bawiąc się w flightstats, airlinecodes, airframes czy airliners, po prostu skorzystać z google

 

<_< skorzystać z google żeby te odesłały nas właśnie na te strony ?? hmm :blink:

 

www.airframes.org jest stroną odpowiednią

 

 

a radary które podałeś są o wiele gorsze od piopawl, przede wszystkim nie są dla Polski

a rozchodzi się o radary dla polski, przynajmniej ja o to prosiłem :)

Edytowane przez IrtyK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<_< skorzystać z google żeby te odesłały nas właśnie na te strony ?? hmm :blink:

 

www.airframes.org jest stroną odpowiednią

 

 

a radary które podałeś są o wiele gorsze od piopawl, przede wszystkim nie są dla Polski

a rozchodzi się o radary dla polski, przynajmniej ja o to prosiłem :)

 

1. Wpisując w google nr. rejestracyjny samolotu od razu znajdujesz co chcesz, nie musisz się bawić w wyszukiwarkę airliners.net czy jetphotos. Numer rejsu też łatwo znaleźć w google. Prostsze to, prawda?

2. Wiem, że dla Polski gorsze, podałem dla zainteresowanych dwa dodatkowe - czytaj uważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
A ja chwilę temu ustrzeliłem AWACSa :D

jak podchodził na Balice :)

 

 

Miałeś farta :)

Widziałem go - strasznie hałasował nad północnym Krakowem :)

 

Ja nie zdążyłem wyciągnąć sprzętu :)

 

Pozdrawiam

 

Andrzej

Edytowane przez ax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś farta :)

Widziałem go - strasznie hałasował nad północnym Krakowem :)

 

Ja nie zdążyłem wyciągnąć sprzętu :)

 

Pozdrawiam

 

Andrzej

 

Jakbyś widział co ja robiłem dla tej fotki... ledwo zdążyłem :))

Teraz aparat będzie zawsze leżał

- z teleobiektywem

- w dostępnym miejscu

- z kartą pamięci w środku

- z ustawionym programem sport

- bez zatyczki na obiektywie

 

a co niech się kurzy ;) nigdy więcej nieprzygotowanego sprzętu :Boink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Mam do Was kilka pytań. Dysponuję tubą Schmidt-Cassegrain 127/1250 oraz Canonem EOS 300D. Mogę połączyć go z teleskopem poprzez barlowa 2x, co daje ogniskową około 2500mm lub bez barlowa, co daje ponad 1250mm. Sadzam to na wzmocnionym montażu Astro3, który na luźnych osiach jest łatwy w manewrowaniu i w miarę stabilny.

I teraz: Co zrobić, aby wyszło mi zdjęcie choć w połowie tak dobre, jak Wasze? :szczerbaty: Jakie czasy? Jakie ISO? Jaka metoda? Serią go traktować, śledząc w szukaczu? I najważniejsze: Jak ustawić ostrość? Jak to robicie? Metoda prób i błędów? Ustawiacie na jakimś odległym obiekcie, który znajduje się w podobnej odległości, co przelatujące zazwyczaj samoloty? Czy może na szybko, patrząc w wizjer?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Mam do Was kilka pytań. Dysponuję tubą Schmidt-Cassegrain 127/1250 oraz Canonem EOS 300D. Mogę połączyć go z teleskopem poprzez barlowa 2x, co daje ogniskową około 2500mm lub bez barlowa, co daje ponad 1250mm. Sadzam to na wzmocnionym montażu Astro3, który na luźnych osiach jest łatwy w manewrowaniu i w miarę stabilny.

I teraz: Co zrobić, aby wyszło mi zdjęcie choć w połowie tak dobre, jak Wasze? :szczerbaty: Jakie czasy? Jakie ISO? Jaka metoda? Serią go traktować, śledząc w szukaczu? I najważniejsze: Jak ustawić ostrość? Jak to robicie? Metoda prób i błędów? Ustawiacie na jakimś odległym obiekcie, który znajduje się w podobnej odległości, co przelatujące zazwyczaj samoloty? Czy może na szybko, patrząc w wizjer?

pozdrawiam

 

Na pewno bez barlowa, już przy standardowych parametrach masz f/10 co nie jest za dużo. Najpewniej przy ISO400 będziesz miał prawidłowe naświetlenie w okolicach 1/100s. Czas najlepiej jak najkrótszy :) ja próbowałem przy f12 coś robić ale uważam że to dużo za ciemno żeby zrobić dobrą fotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, przypomniała mi się pewna historia. Kiedyś jechałem sobie z Łeby do Fromborka i kiedy przejeżdżałem koło Pruszcza Gdańskiego zjechałem w leśną ścieżkę za potrzebą. Potrzeba była na tyle silna, że nie zauważyłem tablicy "TEREN WOJSKOWY! WSTĘP WZBRONIONY!". Za laskiem było pole, a daleko na polem latały sobie Mi-24. Wyglądały tak uroczo, że postanowiłem je sfotografować, a wtedy pojawił się patrol i zostałem aresztowany pod zarzutem szpiegostwa. Zostałem wypuszczony po dwóch godzinach przesłuchań w obecności strażników uzbrojonych w kałasznikowy.

 

Ludzie patrzcie gdzie sikacie :ha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja uważam że nie ma to jak własne podwórko z grillem :D hehe

 

A321 Thomas Cook - OY-VKE po KENIN-ARDAG o godzinie 18:13, 2 Kwietnia :)

 

th_1813-A321ThomasCookOY-VKE.jpg th_1813-A321ThomasCookOY-VKE2.jpg th_1813-A321ThomasCookOY-VKE3.jpg

 

Oraz 3 Kwietnia B744 Emirates Sky Cargo na PADKA-TEPNA o 16:21

th_1621-B744EmiratesSkyCargoN415MC6.jpg

 

Reszta na ExtremeSpotting.com :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka lotnicza z podtekstem meteorologicznym, albo odwrotnie... Na pierwszym zdjęciu potężny An-124 Rusłan rozprasza mgłę ciepłem silników na drodze kołowania. Na dwóch kolejnych widoczna jest wyraźnie kondensacja nad skrzydłami w czasie startu i wiry za końcówkami klap. Zdjęcia zrobiłem dzisiaj rano o wschodzie Słońca. Jestem z nich zadowolony, bo fotografowałem przez szybę, a wyszły ostro :)

 

DSC_4348.jpg DSC_4359.jpg DSC_4365.jpg

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.