Jump to content
KrzysztofZ

Polowanie na samoloty

Recommended Posts

Witam!

 

 

A ten lądował ale na City Airport też w Londynie:

 

s_04.jpg

 

William Optics ZS 66mm SD Apo + Canon 350d

 

Pozdrawiam :Beer:

 

Uch... piękna fotka, rozumiem, że nie montażowana?

 

Ja tam mam dobry widok przez okno na lotnisko na Jasionce ( w lini prostej jakieś 7-10 km) i mam pytanko, czy w projekcji da się zrobić takie fotki?

 

P.s mieszkam na dziesiątym piętrzę, tak że z wyjściem na dach nie ma problemu.

 

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotki prawie z 30 km:

 

th_1349-B777-Singapore.jpg

th_1400-B747-Singapore.jpg

th_1455-B777-Vietnam.jpg

th_1457-B777-BritishAirways.jpg

 

A poniżej 100% wielkości:

 

b747singaporeca2.th.jpg

 

b777britishairwaysmf4.th.jpg

 

b777vietnampw5.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Killer, miło cię tu spotkać B)

 

Jeżeli ktoś jest bliżej zainteresowany samolotami nad głową, to zapraszam na forum rnavspotters.pl

 

To jedno z moich ciekawszych zdjęć :D

 

A teraz mam do was pytanie: podobnie jak Kiler wykonuje zdjęcia samolotów Syntą 10" w ognisku głównym za pomocą redukcji 2"/M42. Jednak z kontrastem i kolorami różnie bywa toteż myślałem o zakupie jakiegoś filtra astro, prawdopodobnie UV lub polaryzacyjnego. Tylko nie mam pojęcia jak te filtry sie montuje - co za tym idzie, czy jest możliwość wykorzystania go w czasie robienia zdjęć (niby ta redukcja ma w nazwie gwint filtrowy). Czy ktoś mógłby wykonać i zamieścić zdjęcie mocowania takiego filtra, najlepiej na wspomnianej redukcji (jeśli to faktycznie możliwe)?

Edited by grztus

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym konkretnym przypadku skorzystałem z bazy danych ACARSd, gdyż wiedziałem co to za lot, sprawdziłem tylko rejestrację maszyny.

Sam lot znałem z własnych obserwacji radiowych.

Edited by grztus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotki z 27.12.2007:

 

B777 Jet Airways

th_1402-B777-JetAirways.jpg

 

B737 Turkish

th_1425-B737-Turkish.jpg

 

B767 Uzbekistan

th_1427-B767-Uzbekistan.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetne KILLER masz te zdjęcia. Robisz je rozumiem 400d w ognisku głównym!

Tylko jak namierzasz samolot żeby akurat był w kadrze ja strzelasz fotkę (pewnie dwie osoby do tego muszą być - jedna celuje w szukaczu druga pstryka - lub samowyzwalacz)

 

Sam ostatnio często podglądam przez teleskop samoloty na wysokościach przelotowych. Oj a jest co podziwiać ponieważ mam nad sobą UL 984, UM 866 oraz UP 193 czyli jak zerkniesz na mapkę mieszkam pomiędzy

SKAVI a BABKO

Kiedyś już byłem na kupnie skaneru do depesz ACARS ale to może kiedyś w przyszłości (ale wtedy już nie będzie czasu na nic - w nocy astronomia - w dzień spotting)

 

Jeszcze raz gratuluje świetnych zdjęć :Salut:

Edited by simarik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za miłe słowa. Co do zdjęć to robie je w ognisku ale z założonym Barlowem 2x. Pierwsza i trzecia fotka z poprzedniego postu to są samoloty z UL984 (odległość 26km), ten Turkish leciał po UN 133. W wypadku focenia samolotów zenicie Barlowa zdejmuje bo samolot nie mieści sie w kadrze a poza tym jest zbyt duże powiększenie no i nie idzie nadążyć za samolotem. Fotki oczywiście wykonuje sam, nie potrzebuje nikogo do celowania szukaczem. To bardzo proste... namierzam samolot szukaczem z małą poprawką a następnie przechodzę na wizjer aparatu i od razu mam samolot w wizjerze. Potrafię nawet złapać samolot lecący z odległości ok 50-60 km lecący bez smugi, naprawdę nie stwarza mi to żadnego problemu :banan:

 

Tu przykład samolotu złapanego z odległości ok 50 km. Już było ciemno i mi fotkę rozmazało.

 

AN-12

1532an12meridianairlinend9.th.jpg

Edited by KILLER

Share this post


Link to post
Share on other sites
A teraz mam do was pytanie: podobnie jak Kiler wykonuje zdjęcia samolotów Syntą 10" w ognisku głównym za pomocą redukcji 2"/M42. Jednak z kontrastem i kolorami różnie bywa toteż myślałem o zakupie jakiegoś filtra astro, prawdopodobnie UV lub polaryzacyjnego. Tylko nie mam pojęcia jak te filtry sie montuje - co za tym idzie, czy jest możliwość wykorzystania go w czasie robienia zdjęć (niby ta redukcja ma w nazwie gwint filtrowy). Czy ktoś mógłby wykonać i zamieścić zdjęcie mocowania takiego filtra, najlepiej na wspomnianej redukcji (jeśli to faktycznie możliwe)?

 

Ponawiam prośbę o odpowiedź na powyższe pytanie kolegi Grzegorza. Ja również jestem ciekaw czy jest możliwość focenia z założonym filtrem B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka złączka ma gwint wewnętrzny pod filtr 2" z przodu. Przy okazji strzeliłem fotkę samolotu licząc że przeleci na tle Księżyca. Obiektyw kitowy Canona.

IMG_0962a.JPG

Autosave001_filtered.JPG

Edited by lemarc

Share this post


Link to post
Share on other sites

świetne zdjęcia!

a przy okazji możecie poszukać filtra polaryzacyjnego, ale fotograficznego na gwint M48, pasuje jako zastępnik tych 2"

na allegro czasem można je znaleźć za dużo dużo mniejsze pieniądze, niż te w sklepach ze sprzętem astro ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lemarc, dziękuję za odpowiedź i zdjęcie złączki. Mam jednak jedną wątpliwość: filtr cir-pol ustawia się poprzez obrót dwóch części względem siebie, zatem jak widzę po założeniu go i włożeniu do wyciągu - nie będzie możliwości jego korygowania?

W każdym razie gwint wewnątrz złączki faktycznie jest, dzięki za naprowadzenie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lemarc, dziękuję za odpowiedź i zdjęcie złączki. Mam jednak jedną wątpliwość: filtr cir-pol ustawia się poprzez obrót dwóch części względem siebie, zatem jak widzę po założeniu go i włożeniu do wyciągu - nie będzie możliwości jego korygowania?

W każdym razie gwint wewnątrz złączki faktycznie jest, dzięki za naprowadzenie B)

Mówisz o filtrze astronomicznym? On składa się z dwóch filtrów polaryzacyjnych i w foto samolotów do niczego się nie przyda, bo działa jak filtr szary o regulowanej transmisji. Jeżeli chcesz zwiększyć kontrast samolotów na tle nieba, to rozwiązaniem jest pojedynczy fotograficzny filtr polaryzacyjny. Tylko pamiętaj, że taki filtr działa najbardziej efektywnie w odległości 90 stopni od Słońca. Pamiętaj też, że jest on dość ciemny i wymusza ok. 3-krotne wydłużenie czasu ekspozycji. Przy światłosile i ogniskowej teleskopu może to spowodować, że wykonanie nieporuszonych zdjęć stanie się trudne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O widzisz Radku, dwóch polarów się nie spodziewałem <_<

 

Czyli tak jak napisał Sumas, trzeba będzie użyć filtru na M48 (trudno będzie znaleźć).

Chyba po prostu kupię UV, przynajmniej nie będą mi śmieci na matrycę wpadały.

 

Dzięki za porady!

Edited by grztus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka fotek archiwalnych z Balic:

 

Słaba jakość bo robione starym kompaktem w kiepskiej deszczowej pogodzie.

 

th_IMAG0028.jpg th_IMAG0027.jpg th_IMAG0024.jpg th_IMAG0022.jpg th_IMAG0019.jpg th_IMAG0016.jpg th_IMAG0013.jpg th_IMAG0008.jpg th_IMAG0005.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotki z 25.01.2008

 

UL986 - A330 KLM

 

1459-A330-KLM.jpg

 

Skrót LENOV-ARDAG - B737 LOT

 

1501-B737-LOT.jpg

 

 

Fotka z 26.01.2008

 

Skrót PADKA-TEPNA - B747 Air France CARGO

 

1544-B747-AirFranceCargo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

 

Fotki z niedzieli - 03.02.2008

 

12:19 - B747 Lufthansa

1219-B747-Lufthansa.jpg

1219-B747-Lufthansa2.jpg

1219-B747-Lufthansa3.jpg1219-B747-Lufthansa4.jpg

 

 

13:12 - MD11 Lufthansa Cargo

1312-MD11-LufthansaCargo.jpg

 

13:13 - B777 Jet Airways

1313-B777-JetAirways.jpg

 

13:27 - A330 Lufthansa

1327-A330-Lufthansa.jpg

 

13:33 - B747 Cargolux

1333-B747-Cargolux.jpg1333-B747-Cargolux2.jpg1333-B747-Cargolux3.jpg

 

13:33 - B777 Malaysia tuż za Cargoluxem w jego smudze

1333-B747-Cargolux-smuga.jpg

 

13:35 - B747 Singapore

1335-B747-Singapore.jpg1335-B747-Singapore2.jpg

 

15:00 - B747 Lufthansa

1500-B747-Lufthansa-1.jpg

 

A teraz ta sama Lufa tylko w oryginalnej pełnej wielkości - REG'a można odczytać :shock:

 

---> KLIK <---

th_B747LH_FULL-1.jpg

 

15:24 - MD11 UPS

1524-MD11-UPS-1.jpg

 

Muszę kiedy podjechać bliżej UL984 bo te 30 km robi swoje :roll:

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje, też często lukam samoloty. Do UL980 mam jakieś 100km to i tak widze przez moją synte dużo szczegółów. Może kiedyś postaram się pofocić.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze zamieszczam mapkę Dróg Lotniczych z południa Polski:

 

Mapka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podziwiając te foty zaczynam powoli kumać dlaczego masz ksywkę KILLER. :notworthy:

 

Mógłbyś zamieścić taką mapkę korytarzy lotniczych dla Wrocławia, ewentualnie napisać gdzie ją wygenerować?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.